תמתגי את העסק שלך

אופירה שושן, מנכלית סטודיו פיפאנו לעיצוב גרפי, מיתוג עסקי ובניית אתרי אינטרנט, מאמינה כי עיצוב חכם ופשוט אשר יתוכנן נכון ויתאים לאסטרטגיה השיווקית של העסק, יגרום לו להיראות טוב יותר מול לקוחותיו ומכאן, להגדיל את מחזור הכנסותיו.
הנה 10 הטיפים שלה למיתוג נכון ויעיל

1. בחירת שם טוב זה מאסט:
לעיתים יש נטייה שגויה לייחס לשם העסק שלך חשיבות נמוכה. לשם העסק חשיבות עליונה, הבחירה תעשה לאחר התייעצויות עם אנשי מקצוע מיומנים, הצגת כמה אפשרויות, העמקה בשאלת "למה השם הזה"? מה המסר שהוא מעביר? והאם הוא מייצג את ערכי החברה ושירותיה? שם העסק חייב להיות פשוט וקליט, רצוי מאד שיעיד על תחום העיסוק ושללקוח יהיה קל לזכור אותו.
דוגמא נהדרת – חברת "yes " – עצם שמה מעידה על כוונותיה, אופייה וערכיה.
2. הכרי את מתחריך:
המתחרים שלך עובדים על קהל יעד זהה לשלך. עליך ללמוד אותם, מה הם מציעים, מה האופי שלהם, איך הם משווקים את העסק שלהם, איך הם ממותגים, ולהגדיר את אישיות ואופי המותג שלך, באופן כזה שיבדל אותך מהם ויבליט אותך לטובה על פניהם.
3. למדי את הלקוח שלך:
למדי מהם צרכיו, למד על כל הקשת הרחבה של שירותיו, קבעי פגישה בסביבת העבודה שלו, הכרי את הנפשות הפועלות.
ככל שתדעי יותר על הלקוח שלך, כך הסיכויים שלך להצליח גדולים יותר.
4. תגדירי את אופי המותג:
אנחנו מכירות מותגים שובבים, חצופים, רדומים, סולידיים, צעירים, קלאסיים ועוד, מותגים עוברים תהליך של "האנשה", הם קצת כמו בני אדם. עליך להגדיר את המותג שלך בהתאם לתחום הפעילות שלך ולקהל הלקוחות שלך. אם למשל את רואה את המותג שלך שמרני וסולידי שפונה לשוק יוקרתי ומבוסס, רצינות תתאימי לאופיו.
עליך לוודא שאופי המיתוג שלך תואם את אופי השירות שלך ואת צורכי השוק.

5. תגדירי את ערכיך ותהי נאמנה להם:
קבעי קוד ערכי למותג שלך ודאגי שעובדיך יעבדו לפיו. בני סט ערכים שאת מאמינה בו ושאת משוכנעת שלקוחותיו יאמינו בו ויתחברו אליו. כשתקפידי לעשות זאת תפיסת הלקוח את העסק שלך תהיה מיידית ע"י הבנת אופי העסק שלך, מה שישדר אמינות והתמדה לאורך זמן.
6. בני ערך למותג שלך:
עליך לייצר למותג שלך "נכסים". אלו הם תכונות האופי של העסק שלך ואמיתות שילכו איתך וישרתו אותך לאורך זמן. אל תעשי שום מהלך שעלול לפגוע באותם נכסים.
אנחנו מכירות את יצרנית הרכב סובארו שנהנתה שנים מאמינות של מותג יפני עם הסלוגן "הרכב שלא רואה מוסך" ואיזה מהלך למשל יכול להרוס ולפגוע בנכסים הללו? חיסכון בבקרת איכות והכנסת חלקים זולים ולא אמינים לרכב יהרסו באחת מותג שנבנה לאורך שנים.
7. הקפידי על ניראות עקבית לאורך זמן:
בין אם מדובר בעיצוב מודעה לעיתון, עיצוב אתר אינטרנט, שלט חוצות, אריזת מוצר או קטלוג מוצרים עליך להקפיד על ניראות אחידה, שפה גרפית אחת ומשותפת לכל חומרי השיווק שלך, הן המודפסים והן הקיימים ברשת האינטרנט. שימוש בגרפיקה אחידה באותם מרכיבים לאורך זמן מבטיח סיכוי גדול יותר בזיהוי המותג.
זהו תהליך שלוקח זמן, כל מפגש עם הלקוח הוא בבחינת הוספת נדבך חשוב נוסף בחיבור שלו לעסק שלך.
8. התמקדי בחשיבה לטווח ארוך:
הלקוח שיוצא ממשרדך צריך לצאת בתחושה טובה, בבטחון וברצון לחזור אליך שוב. את צריכה לשמר אותו, לשרת אותו נאמנה ולהיות קשובה לצרכיו. אל לך להתמקד בכמה כסף את מכניסה ממנו באופן מיידי אלא בתוצר ההשקעה שלך בו בטווח הארוך.
9. מותג הוא לא המטרה, הוא האמצעי:
אל לך לבנות מותג כמו שאת היית רוצה, אלא כזה שיתאים לקהל היעד שלך. חשוב להתאים את למותג את השפה הפרסומית הנכונה, אם את פועלת בשוק השמרני – בני מותג מכובד, אם את פועלת בשוק הסקסי – בני מותג סקסי. ידוע לנו שכיף גדול לעבוד על מותג מצחיק, סקסי, סאטירי, פרובוקטיבי וכו', אבל אם לא תעשי מה שמתאים ונכון לעסק שלך, הלקוחות פשוט לא יבואו.
10. צרי זהות בינך ובין המותג שלך:
אם המותג שלך פרוע ותוסס, תהיי כזו את בעצמך. אם המותג שלך מבוסס על ערכי אמינות שקיפות ויושר, תהיי גם את אמינה, שקופה וישרה בהתנהלות שלך. החיבור הזה בין המותג שלך לבינך יחזק את אופיו ומעמדו של המותג ואף יקנה לו יותר יציבות, אמינות ויבטיח את קיומו לאורך זמן.

בהצלחה!

קליק לאתר סטודיו פיפאנו
ליצירת קשר אישי עם אופירה, במייל [email protected]

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות של מגזין אמא של. טיפים, עצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים נכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

6 תגובות

  1. סברין הלר
    מה זה אומר "לבנות ערך למותג" …

    מה זה אומר "לבנות ערך למותג" ?

  2. מיטל שמש
    קראתי ואהבתי אבל אשמח לקרוא גם …

    קראתי ואהבתי אבל אשמח לקרוא גם עצות איך לממש את זה

  3. לירי אבן זוהר
    נקודות טובות למחשבה

    נקודות טובות למחשבה

  4. דנה שוורץ
    אם רק היו לי את הטיפים …

    אם רק היו לי את הטיפים האלה לפני שנתיים….
    ממליצה לכל בעלת עסק כבר בתחילת הדרך לפנות למישהו שילווה את בניית המותג זה יוצר סדר חיצוני אבל בעיקר פנימי

  5. אורנה חי
    אהבתי

    אהבתי

  6. ליאת ולד
    אני אשמח אם תרחיבו על סעיף …

    אני אשמח אם תרחיבו על סעיף 9

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק