"מנקודת מבטי, נשים הן אלו שמובילות את עולם השיווק": ראיון עם מנהלת מותג סטארקיסט

היא מנהלת את מותג סטארקיסט הנחשב, מאמינה שכדי להיות אפקטיביים בתחום השיווק צריך להקשיב לצרכן וחולמת על חופשת בטן-גב במרכז אמריקה. ישבנו לשיחה עם ליאור ויטל, בת 30, לראיון מעניין:

שם מלא ליאור ויטל
מצב משפחתי רווקה, בזוגיות עם אסף
תפקיד נוכחי כיום, ובמשך שנתיים, אני מנהלת מותג סטארקיסט. בתפקידי הקודם, שימשתי כמנהלת שיווק וייבוא בחברת מוצרי פרסום

שנים רבות, תחום השיווק נתפש כ"עולם של גברים". אנחנו רואים את השינוי ויותר נשים משתלבות ומובילות את עמדות הניהול והשיווק. מהזווית האישית, איך את רואה את המגמה הזו?
מנקודת מבטי, נשים מובילות את עולם השיווק כבר שנים, גברים מבצבצים פה ושם בענף, אך זה דועך. השכילו המנכ"לים בעולם להבין, כי משרת השיווק היא דינאמית, והיא דורשת בראש ובראשונה יכולת מולטי טאסקינג מפותחת. מי אם לא – האישה – שיכולה לעמוד בצורה הטובה ביותר בפני משרת מולטי טאסקינג, הרי בבית היא כבר מג'נגלת בין הילדים, הבעל (שהוא בדרך כלל ילד בפני עצמו), ההורים, החמות, ניהול משק הבית, הקניות לבית ולכלל המשפחה, וזה עוד בלי להכניס למשוואה קריירה ותחביבים.
ואם נשים את היכולת המפותחת, שיש בעיקר לנשים, בצד, יש לקחת בחשבון את הצרכן ואת היכולת להבין וללמוד אותו, בעיקר רגשית. ונשים ידועות בתור "האם הרחמנית", מלאות אמפתיה והבנה. מחקרי מגדר כבר הוכיחו שאנחנו מחוברות יותר לצד הנשי שלנו מאשר גברים.

בבניית המוצר, בקידום, במעורבות הצרכנים, איפה את מרגישה שאת משפיעה?
עבודת השיווק כוללת מגוון רחב של תחומים. כדי להיות אפקטיבית צריך להקשיב לצרכן, החל מסיורים בנקודת המכירה, עד לניתוחי דוחות מכר, כל אלו עוזרים לנו לבנות תמהיל שיווק מדויק. אני למדתי את דרכי בשיווק בבית ספר מעולה, דווקא בעולם הקד"מ, שהסביר לי עד כמה הצרכן והקונה חשובים בתהליך, ואני מאמינה שההשפעה שלי ניכרת בעיקר בפניה לצרכן הסופי – במציאת הפתרונות לצרכים שלו ובנגיעה אישית בכל צרכן. כך לדעתי, הכי נכון לייצר נאמנות מותגית.

שעות עבודה רבות, ישיבות, מיילים אל תוך הלילה ובכל זאת את מוצאת זמן למשפחה. מה הטיפ שלך לניהול נכון של הזמן?
הגדרה נכונה של לוחות זמנים, וסדרי עדיפויות, הם הפתרון האולטימטיבי לניהול זמן. אני גם לא אוהבת לדחות דברים לרגע האחרון. מעבר לשעות העבודה, אני ממליצה לפנות את כל הזמן האפשרי למשפחה ותחביבים, ולהשאיר חצי שעה בין לבין – בה כולם עסוקים – כדי לקרוא מיילים ולהשלים דברים דחופים.

למרות שהמוצר שלכם הוא המוביל בקטגוריה שלו, מה האתגרים איתם את מתמודדת בשוטף? (תחרות, ערוצי שיווק, בידול וכו')
מותג סטארקיסט מוביל בקטגוריה שנים רבות, אך ככל שהזמן חולף, מתחרים רבים נכנסים לקטגוריה. כמו בשאר ענפי המזון, היבוא גדל, והתחרות גדלה עם הזמן. גם מותג מוביל לא יכול להישאר שאנן, ועליו להמשיך ולחדש עבור הצרכנים. כדי להתבדל על פני שאר המתחרים, עלינו להמשיך לחדש ולהתחדש, לשמור על הטעם והאיכות של המוצר הקיים ולהציע מגוון רחב של מוצרים לכלל לקוחותינו.

האם יש לך סקופ או בשורה עבור הגולשות שלנו? מוצר חדש, פעילות חדשה
לצערי הרב לא אוכל לחשוף כרגע מה ההפתעה העומדת על הפרק

אם לא היית מנהלת את המותג, איפה כן היינו פוגשות אותך?
עולם השיווק דינאמי ומרגש. אני מניחה שגם אם לא הייתי בסטארקיסט, כנראה הייתי מנהלת מותג של מוצר צריכה אחר. אך בהחלט הגעתי לבית ספר מאתגר ומרתק.

מה החלום האישי שלך?
בין עולם העבודה לבית, אני משתדלת לפתח תחביבים בעולמות השונים. לאחרונה, ובעיקר עקב הקרבה לחוף, מצאתי את עצמי משחקת כדורעף חופים בחופי תל אביב. החלום האישי שלי, הוא שתמיד אוכל למצוא את הזמן הפנוי לפיתוח קריירה, למשפחה ולתחביבים האישיים שלי.

מה הספר/סרט/סדרה האחרון שקראת?
הספר האחרון שקראתי הינו "ביתו של שומר הזכרון" מאת קים אדוארדס, ואני ממליצה עליו בחום. הספר מלא בהתפתחויות מפתיעות, ואינו נמנה בין הספרים הצפויים בהם בדרך כלל יוצא לי להיתקל.

מהי חופשת החלומות שלך?
מקום המשלב "בטן-גב", אוכל טוב, מסלולי הליכה, וגם קצת קניות. מניחה שחופשה במרכז אמריקה תהווה מבחינתי החופשה האולטימטיבית.

מה את מאחלת לעצמך ברמה המקצועית וברמה האישית לשנת 2016?
שהעבודה שלי תהווה לי אתגר ועניין, שתמיד יהיה לי עוד מה ללמוד וממי, ושתמיד יהיה לאן להתפתח ולגדול. ובעיקר, מקווה לא למצות את האהבה שיש לי לתחום.

אודות כתבת מערכת

אתר הנשים והאמהות הגדול בישראל עם 850,000 גולשות בכל חודש ומועדון חברות עם מעל ל 110,000 נשים. באתר ניתן למצוא לצד כתבות וראיונות גם קשת של כותבות כשלכל אחת הצבע, הייחוד, הכישרון והסגנון שלה. חלומות. הגשמה. פחדים. בישול. ילד ראשון שני או רביעי. זוגיות ושאר הנושאים שכל אישה אוהבת לקרוא

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

2 תגובות

  1. ענבל ישעיהו
    עשה לי חשק לכריך עם טונה …

    עשה לי חשק לכריך עם טונה והרבה חמוצים :) חח

  2. קורין
    כמה עולה המוצר החדש הזה??

    כמה עולה המוצר החדש הזה??

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק