מבטטת כורסא לריצת 5 ק"מ: כל אחת יכולה!

כמה פעמים אמרת לעצמך, "היום אחרי העבודה אני אקח חברה ואצא לרוץ, אני חייבת לזוז קצת"?
כמה פעמים קרה לך שכבר יצאת לעשות הליכה או לרוץ ואחרי 3 דקות ריצה התנשמת וחזרת הביתה כי זה "ממש קשה ואני לא יודעת איך אנשים מצליחים לרוץ, שלא לדבר על שיחה במהלך ריצה"?

ברוכות הבאות לתוכנית 12 השבועות "מבטטת כורסא ל 5 קילומטרים!"
התוכנית תלמד אתכן איך להתחיל נכון, איך לעלות בהדרגה, תכלול טיפים איך להתמיד ותסביר איך להתמודד כשיש משברים באמצע.

אז כמה הדגשים חשובים לפני שיוצאים לדרך:
תסגרו לכן שעתיים בשבוע בשני ימים שונים שיהיו מוקדשים לכן ולריצה. תעדכנו את בני הזוג שאתן יוצאות לשעה בשביל עצמכן, או שתדאגו לבייביסטר לזמן הזה, אבל תדאגו שאלו יהיו שעתיים חשובות ביומן שלא ניתן להזיז.
תציבו לכן תאריך (הגיוני כן?), שאליו תגיעו כשאתן מוכנות לרוץ 5 ק"מ, תדמיינו את עצמכן מגיעות ליעד הזה בחיוך ואז תודיעו לחברות ולמשפחה שהתחלתן להתאמן. ככה יהיה לכן קשה לוותר על האתגר, כי כבר סיפרתן לכולם בגאווה.
תנסו לגייס עוד חברה, תמיד בשתיים זה כיף יותר ועובר מהר יותר, אם אין חברה שתבוא איתכן תמיד יש את המוסיקה שלא מאכזבת אף פעם. לפעמים התרוץ שלי לצאת לרוץ הוא כי אני רוצה להקשיב למוסיקה החדשה שהורדתי לנגן שלי, תורידו את המוסיקה שאתן אוהבות לזמזם ומזיזה לכן את הגוף.
אם יש באפשרותכן, תלבשו את בגדי הספורט כבר במקום העבודה, כדי שלא יהיה לכן תירוץ להגיע הביתה ולא לצאת ממנו.
אתן מתחילות אתגר, אתגר שהוא עבורכן, הישג אישי שלכן, תזכרו שבכל דרך יש הצלחות אבל גם לפעמים קצת קשה, תמיד תסתכלו קדימה לעבר האתגר ותחשבו תמיד על ההצלחות.
כדי לראות התקדמות חשוב להתאמן פעמיים בשבוע, ולא יום אחרי יום
בסיום כל אימון חשוב לבצע מתיחות ולשתות מים

קבוצת המתחילים של מאמנת הכושר מיכל רג'ואן בפארק הירקון

קבוצת המתחילים של מאמנת הכושר מיכל רג'ואן בפארק הירקון

שבוע 1

יום שני
האימון: 4 דקות חימום בהליכה מהירה
1 דקה ריצה
3 דקות הליכה
ככה למשך 30-40 דקות

יום חמישי
האימון: 4 דקות חימום בהליכה מהירה
1 דקה ריצה
3 דקות הליכה
ככה למשך 30-40 דקות

הדגשים לתוכנית
• הריצות צריכות להיות ריצות בקצב דיבור ולא "ספרינט"
• במידה ואתן מרגישות שהאימון קשה לכן, תורידו לחצי דקה. הדרגתיות זו מילת המפתח
• במידה ואתן מרגישות שהקצב קל לכן, ניתן לעלות לשתי דקות ריצה או להוריד את ההליכה לשתי דקות.
• הכי חשוב זה ליצור חוויה של הצלחה וטעם של עוד, כדי שתחכו כבר לפעם הבאה.

סיימתן? אתן נפלאות! בשבוע הבא תקבלו את שאר התוכנית עד שתרוצו חמישה קילומטרים!
ותזכרו, אתן בהחלט יכולות להגיע לשם. בהצלחה!

הכותבת היא מיכל רג'ואן, מאמנת ריצה וכושר.
קליק לדף הפייסבוק

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות של מגזין אמא של. טיפים, עצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים נכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק