מעסק שלא הרוויח שכר מינימום עד לפיתוח קריירה דיגיטלית מצליחה

הצצה לסיפור ההצלחה של לירון מור, מנכ"לית VMI בע"מ ו"מלכת השיווק בוידאו"

נקודת מוצא: קודם כל עצמאית
מגיל צעיר יחסית, אני חושבת משהו כמו 18 ידעתי שאני הולכת להיות עצמאית. חלמתי על קריירה שתאפשר לי להיות "הבוסית של עצמי", תעניק לי חופש כלכלי ומקום לבטא את הכישורים, אך עדיין לא הייתי מזוהה עם תחום ספציפי. בסביבות גיל 23 ידיד חשף אותי לחברת קוסמטיקה שעבדה במודל השיווק הרב שכבתי וגייסה מפיצים עצמאים. מפה לשם החלטתי לנסות את מזלי ולהצטרף.

כישלון או דיוק?
באותה תקופה חשבתי שאני מתחילה להמריא, הרי תחומי הסטיילינג, היופי והאסתטיקה מדברים אלי, יש לי מוטיבציה ורעב להצליח אז מה הבעיה לבנות מערך הפצה ולמכור? במשך שנה וחצי הקדשתי את כל כולי לפיתוח העסק, קבעתי פגישות 1:1, הפצתי את הבשורה ורצתי ממקום למקום, אך לא עמדתי ברף המכירות הנדרש להשגת זיכיון ואפילו לא הרווחתי את שכר המינימום. אם לומר את האמת מהר מאוד מצאתי את עצמי עובדת במשרה נוספת על מנת לשמור על הראש מעל המינוס. אין ספק שחוויית "כישלון" יכולה לפגוע לנו במוטיבציה ובייחוד כיזמיות בתחילת הדרך, אך דווקא באותה נקודה אנחנו מקבלות הזדמנות לדייק את עצמנו, לפגוש את הכישורים והשאיפות ואפילו להגיע לכמה תובנות משנות חיים. אני למשל הבנתי שאת היוזמה, הנחישות והדרייב אקח לכל מקום שאלך והגעתי לתובנה שמנחה אותי עד היום – אני רוצה להצליח בקריירה מבלי להשתעבד לשעות עבודה מרובות ומבלי לשחוק את עצמי.

"ואז- התחלתי לחיות בסרט".
בסביבות שנת 2009 כשהחלטתי לתת לעסק הזדמנות אחרונה, תחום השיווק בוידאו היה בתחילת דרכו בארץ ובפייסבוק היו רק עשרות אלפי משתמשים ישראלים, כולל אותי כמובן, באופן מקרי נחשפתי לסרטון שמלמד איך לשווק באמצעות הוידאו, הכיוון הזה עניין אותי, התחלתי לחקור אותו וליצור סרטוני וידאו ביתיים בשיטת DIY כשברקע דירת רווקות תל אביבית. בסרטונים סיפרתי על עצמי ועל מוצרי הקוסמטיקה שאני משווקת ומה שהחל בתור ניסיון ספורטיבי המשיך לתפנית בקריירה שלי. תוך זמן קצר הסרטונים חצו את רף המיליון צפיות, נוצרה לי קהילת עוקבים סקרנית שהולכת איתי עד היום, אנשים מכל הארץ החלו להתעניין בי ובעסק שלי וההכנסה החודשית זינקה בפעם הראשונה ל- 17,180 ש"ח. חוויית ההצלחה הראשונה עזרה לי להבין שאת תחום הקוסמטיקה אשאיר לפנינה רוזנבלום ושאהבה האמתית שלי היא לשיווק בוידאו. במקביל לפנים החדשות של העסק, המשכתי לחקור את התחום ולהנגיש אותו לאלפי יזמים ובעלי עסקים בישראל, הגיעו אלי מדריכות הורים, מאמנות, מטפלות ברפואה משלימה, מדריכות הכנה ללידה, יועצות שינה, תזונאיות, מעצבות פנים ואפילו מאלפי כלבים שרצו לשווק את עצמם באמצעות סרטוני וידאו ולהפוך למובילי דעה בתחומם.

"כשהיומן מלא תשאלי את עצמך – מה הדבר הבא?"
אחרי שבניתי את השם שלי בתחום השיווק בוידאו והיומן התמלא בפגישות ובלקוחות חיפשתי דרך חדשה למנף את העסק, להגיע לקהלים נוספים ואם אפשר אז גם להחזיר את השפיות לשעות העבודה. הרי מי מאתנו לא רוצה שיהיה לה זמן למשפחה, לתחביבים, לחברים, לאימוני כושר ולעוד חלומות?
אז בחרתי לארוז את הידע שלי למוצר דיגיטלי חדשני שילמד יזמים ובעלי עסקים כיצד לשווק את עצמם באמצעו סרטוני וידאו ובשיטת DIY, צעד שעורר לא מעט ביקורות וספקות. ודאי גם אתן מכירות את המשפטים הקבועים "זה לא יעבוד בישראל", "אנשים מעדיפים שירות פרונטלי", "מה יהיה אם ההשקעה לא תחזיר את עצמה?" אבל בדיוק באותה נקודה בחרתי להקשיב לעצמי ולאמץ את הגישה החלוצית, מקסימום אצליח.

והתוצאה? קריירה דיגיטלית מצליחה
בניגוד לביקורות, המוצר הדיגיטלי הראשון שפיתחתי, שהיה גם בין הראשונים בארץ, נמכר בכמות של למעלה מ-2000 יחידות ובהיקף של מיליוני שקלים. בעקבות הצלחתו בניתי מוצרים דיגיטליים נוספים ולאט לאט כל הקריירה שלי הפכה לדיגיטלית, הצלחתי להגדיל את היקף הפעילות של החברה, לקלוט אנשי צוות נוספים ואפילו לצמצם את שעות העבודה שלי ל-6 שעות ביום. כיום אני מלווה אלפי יזמים ובעלי עסקים שרוצים להפוך את העסק לדיגיטלי, להיפתח לשווקים חדשים בארץ ובעולם, לשכפל את השירות שלהם ולצמצם את שעות העבודה.

הכותבת היא לירון מור גיל (33), נשואה ואמא לשני ילדים, מחלוצות תחום השיווק בוידאו בישראל, בעלים ומנכ"לית V.M.I בע"מ, חברה המלווה יזמים ובעלי עסקים לשיווק באמצעות וידאו ולבניית שירותים ומוצרים דיגיטליים.
קליק לאתר

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות של מגזין אמא של. טיפים, עצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים נכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק