מהו צלוליט ואיך ניתן לטפל בו?

הצלוליט הוא אויבה המר של האישה; הוא לא מבחין בין רזות למלאות ובין צעירות למבוגרות ואפילו לא בין גברים לנשים, ומרגע הופעתו הוא עשוי להיות שם תמיד. קיימים מיתוסים רבים בנושא הצלוליט, ולמרות שכולנו יודעים לזהות את הצטברות השומן הזו כשאנו רואים אותה, איננו יודעים עליה הרבה בעצמנו.
מה הסיבות לתופעה? וכיצד נפטרים ממנה? הכל בכתבה הבאה.

90% מהנשים וחלק מהגברים סובלים מצלוליט, הצטברות שומן תת־עורי (בין שכבת השריר לשכבת העור) שזרימת הדם לרקמה שבה הוא נמצא אינה טובה ואינה מספקת. הצטברות כזו והמראה הגבשושי והשקוע שהיא יוצרת נגרמים לרוב בשל נטייה גנטית ולא קשורים רק להשמנה ניכרת. ההצטברות העודפת של שומן ונוזלים בתוך תאי גוף שמתנפחים בשל עודף פסולת יוצרת את השקעים המפורסמים במרקם העור.
התופעה אינה פוסחת על נשים צעירות ורזות, לפעמים אפילו בגילאים 25-18, בעיקר אם אינן פעילות מבחינה גופנית.
עם זאת, ככל שכמות השומן בגוף עולה, כך עולים הסיכויים להיווצרות צלוליט ואף להגדלת השטחים הקיימים.
הצלוליט עשוי להופיע בישבן, בירכיים (בצד החיצוני ובצד הפנימי), בבטן (בעיקר התחתונה), במותניים ובזרועות (בעיקר בחלקן האחורי).
כדאי לדעת כי ככל שעובר זמן רב יותר מהופעת הסימנים, כך הם הופכים קשים יותר לטיפול. וכן, גם לגיל יש השפעה על חומרת התופעה ואפשרות הטיפול בה.
הסיבות להופעת צלוליט אינן ברורות לחלוטין, אך ישנן כמה השערות

1. גנטיקה.
2.  חוסר איזון הורמונלי ומצבי סטרס.
3. מבנה הגוף של האישה, למשל אגן ירכיים רחב יותר.
4. בעיית השמנה או אחוזי שומן גבוהים.
5. זרימת דם לא תקינה לאזורים בהם מתפתח צלוליט, אשר יש לכך השלכות שליליות על תפקוד המערכת הלימפטית האחראית על הובלת חומרי מזון, חמצן ודם לתאים.
6. אי הקפדה על אורח חיים בריא, ובמיוחד על תזונה ופעילות גופנית.

הדרכים להילחם בצלוליט
ישנן עשרות שיטות לטיפול בצלוליט, וחשוב מאוד לבדוק כי הן הוכחו כמסייעות בפתרון הבעיה. מי שלא יבדוק, עלול להוציא כספים רבים על טיפול בלתי יעיל.
דווקא שינויים באורח החיים, שרובם אינם כרוכים בתשלום, יכולים לסייע במאבק בצלוליט:

עיסוי: השקיעו בעיסוי הצלוליט אחרי המקלחת, בבוקר או לפני השינה. גם שימוש בקרם לחות יעשה את העבודה. מה שקובע הוא פעולת העיסוי.
העלאת מסת שריר: בעיקר באזורים שבהם יש צלוליט. כך מעלים את זרימת הדם לאיברים וניתן לשפר הניקוז של בלוטות הלימפה. במקרה זה גם נמתחת רקמת השומן התת עורי ומראה העור יהיה אחיד יותר.
מציע לא-מעט תכשירים ייעודיים לטיפול בבעיה (באמצעות שימוש חיצוני – מריחה בלבד), כגון: קרמים, סרומים, שמנים וסבונים. לפני מריחת הקרם המתאים, מומלץ להשתמש בפילינג קל, המשיל את שכבת התאים המתים, מסייע להתחדשות העור ומכין אותו לקליטת החומרים הפעילים. לאחר מכן מומלץ למרוח שמנים עם מרכיבים פעילים המסייעים להמרצת יצור הקולגן ובשימור או שיקום מבנה סיבי הקולגן והאלסטין הקיימים.
תוכנית אימון אירובי ואנאירובי. ניתן להקדיש לכך כ-90 דקות לאימון, שלוש-ארבע פעמים בשבוע. חשוב שהפעילות האירובית תהיה כרוכה באימפקט – ניתוק של כף הרגל מהקרקע(קפיצות). בנוסף לכך יש להרבות בפעילות אנכית: ריצה, קיקבוקס, מכשיר הסטפר וקרוסטריינר.
רוצים לעשות את זה נכון? תתייעצו עם מאמן כושר מוסמך שיבנה לכן תוכנית אימון אישית.
ביצוע תרגילי כח מורכבים ומגוונים לחיזוק שרירי הרגליים, כגון סקווט במגוון סוגים (סומו סקווט, עם משקולות יד, מוט ועוד), מכרעים דינמיים ודדליפט.
6. אכילה בריאה ומאוזנת. כמו כן שתייה מרובה של מים. נוזלים חשובים בתהליך פירוק שומן ומומלץ להקפיד על מינימום 8 כוסות מים ביום במבוגרים.
רצוי להימנע משינויים מהירים במשקל ולהקפיד על דיאטה מאוזנת והדרגתית שתביא להסרת הקילוגרמים העודפים בהדרגתיות ותיתן לעור את הזמן להסתגל למצב החדש.

לסיכום:
בפועל, מכיוון שהנטייה של הגוף ליצור צלוליט היא ברובה בשל השפעה גנטית, דיאטה לבד לא תעשה את העבודה. כמובן שדיאטה מאוזנת אשר מאפשרת ירידה כללית בכמות השומן בגוף. בנייה מקבילה של שרירים תאפשר ירידה בכמות השומן התת־עורי באיזור המבוקש ותשפר את המראה כללי. לא תמיד ניתן למנוע את הופעת הצלוליט, אך כדאי ומומלץ לאמץ אורח חיים בריא מגיל צעיר. שינוי ברקמת השומן התת־עורי לא מתרחש בן־לילה כפי שהוא לא נוצר בן־רגע, חכו לפחות שלושה־ארבעה שבועות לפני שאתם בודקים תוצאות. לפעמים זה לוקח יותר, תלוי בנטייה הגנטית ובמידת ההשמנה.

הכתבה באדיבות איתן מסורי, מנכ"ל חברת BUILDFIT המציעה מגוון רחב של שירותים ופתרונות כושר, המותאמים לנשים גברים וילדים בכל גיל ובכל רמת כושר גופני ומובילה את מהפכת אורח החיים הבריא והחשיפה לכושר בישראל.
קליק לאתר

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות של מגזין אמא של. טיפים, עצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים נכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק