שדרגו את ההורות: הסיבות שיגרמו לכם לצאת לאימון

האם אימהות ואבות שמתאמנים על בסיס קבוע יהפכו להורים טובים יותר? באופן מפתיע, דווקא כשתכניסו ללו"ז הצפוף אימונים קבועים תרגישו איך התפקוד שלכם כהורים משתפר.
הנה כמה הסברים על הקשר בין פעילות גופנית והורות:

השינויים הטכנולוגיים הרבים, שאפיינו את שלהי המאה העשרים וממשיכות באופן מואץ גם במאה ה-21, גרמו להפחתה משמעותית בצורך בפעילות גופנית בעבודה ובחיי היום-יום. אך אם זאת, בשנים האחרונות חלה עלייה מהותית במודעות לתחום אורח החיים הבריא. אנשים הבינו את חשיבות ביצוע הפעילות הגופנית.

אם אתם מרגישים שאתם חסרי אנרגיה, לא מספיקים כלום ואין לכם סבלנות לילדים? הגיע הזמן להתחיל לעשות ספורט, הנה הסיבות שיגרמו לכם ההורים להתחיל:

אימון תורם לשיפור מצב הרוח

ככל הנראה, הסיבה הטובה ביותר בעבור אימהות ואבות להתאמן על בסיס קבוע היא ההשפעה שיש לאימון על מצב רוחם. זאת הודות לאנדורפינים, חומרים כימיים המופרשים במוח בזמן פעילות גופנית, המשפיעים לחיוב על מצב הרוח. הם מופרשים במיוחד כשעצימות האימון גבוהה יחסית. אם כך, בפעילות אירובית בדופק גבוה, לצורך העניין, או אולי באימון התנגדות ברמת עצימות בינונית עד גבוהה, יופרשו יותר אנדורפינים מאשר בפעילות קלה כמו הליכה או שחייה בקצב לב נמוך במיוחד, או בזמן שיעורי התעמלות כאלה ואחרים בדרגת קושי ירודה.

שינוי ביחס כלפי הילדים
אימון קבוע מביא עימו שינוי ביחס כלפי הילדים. הדבר מתבטא ביותר סבלנות כלפיהם וירידה במתח שחשים כשהם משתוללים, מרעישים ומתנהגים באופן קיצוני ולא רגיל. אחת הסיבות לכך היא תחושת הנינוחות והרגיעה שנובעת מהפרשת האנדורפינים גם לאחר הפעילות, שמשפיעים לטובה על השקט הנפשי. הדבר נכון במיוחד בנוגע להורים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז, שכן פעילות גופנית מתאימה מועילה לשיפור המצב.

איכות השינה משתפרת
אימהות ואבות זקוקים למספיק שעות שינה, וחשוב שהיא תהיה איכותית. שינה לא רצופה ולא עמוקה, או לחלופין שנת לילה של חמש שעות בלבד, למשל (כי צריך לקום אל הילדים מסיבות שונות) – משפיעות מאוד על איכות החיים של ההורה. אימוני כושר שמתאימים למין המתאמן ולגילו יביאו גם לשיפור באיכות השינה. לשיפור איכות השינה מומלץ להתאמן 4-3 אימונים בשבוע – וכך להשיג גם תוצאות מצוינות.

ביצוע פעילות גופנית הופך אותך לדמות טובה יותר לחיקוי
זה המקום גם לציין את השכיחות הגבוהה של השמנת יתר בקרב ילדים – מגמה שהפכה למגפה של ממש. לכן חשוב עד מאוד שתהיה בבית דוגמה אישית טובה, שההורים ישמשו מודל לחיקוי בכל הקשור לאורח חיים בריא, מכיוון שהילדים מחקים את ההורים בתחומים רבים וחשובים.

ההורים יכולים לבצע חלק מהאימונים בבית: תרגילי סקווט, שכיבות שמיכה, קפיצה בחבל, כפיפות בטן מסוגים שונים, מכרעים, ועוד. רצוי ומומלץ לבצע חלק מהאימונים עם הילדים, מה שיגביר את ההנאה שלהם, יעודד מוטיבציה לעשות פעילות וישמש בילוי איכותי וחשוב להורים ולילדים.

רמות האנרגיה הגופנית עולות
עלייה ברמת האנרגיה בעקבות אימון, שכרוך בהוצאת אנרגיה, אולי נשמעת כמו דבר והיפוכו, אבל זה מוכח. לדוגמה, אימונים כמו מחול אירובי, אירובי מדרגות, קיקבוקס וספינינג כרוכים במאמץ גופני רב במרבית המקרים ואף בהוצאה קלורית גבוהה לשעת אימון (בהתחשב במשתנים כמו גיל, רמת הדופק באימון, משקל הגוף ועוד). ובכל זאת, כבר באותו היום וגם למחרת מתרחש המצב בו ההורה המתאמן מבצע על הצד הטוב ביותר את מטלות הבית, המשימות בעבודה ודברים אחרים שדורשים מאמץ. כלומר, אימונים קבועים, שיש להשקיע בהם מאמץ פיזי, דווקא מועילים לביצוע המטלות השונות ביום-יום.

חיזוק השרירים והעצמות
חשיבות רבה מיוחסת לפעילות אירובית קבועה לשם שיפור מערכות הלב, כלי הדם והנשימה, אך האימונים החשובים ביותר לשיפור איכות חיים, האטת תהליכי הזדקנות, שיפור מהותי של האסתטיקה וכדומה – הם דווקא אימוני הכח. ניתן לבצעם בחדר הכושר, בשיעורי סטודיו שונים, בפארק ובכל מקום, בעצם. אלה משפיעים לחיוב על חיזוק שרירי השלד, העצמות, הרקמות הפסיביות (רצועות, גידים וכו'), מאיצים תהליכי שיקום מפציעה – וגם משפרים את איכות החיים.

כושר גופני מחזק גם את המוח
כושר גופני לא מחזק רק את הגוף, אלא גם את המוח. פעילות גופנית מעלה את רמות האנרגיה ומגדילה את כמות הסרוטונין במוח, מה שמוביל ליכולת ריכוז גבוהה יותר ומפחית סיכויים ללקות בחרדה ודיכאון. שיפור רמות האנרגיה הפיזית והמנטלית עושה אותנו פרודוקטיביים יותר בעבודה, בחיים האישיים, החברתיים ואף הזוגיים.

כולנו יודעים שפעילות גופנית הכרחית לבריאות שלנו, בטח כהורים, ולא צריכים להיות רופא כדי להבין שזה לא בריא לשבת כל היום. ובכל זאת, הרבה מאוד אנשים לא מצליחים להביא את עצמם להפעיל את הגוף. הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת כאשר מתחילים להתאמן הוא פשוט כמה טוב אתם עושים לגוף, לנפש ולרמת התפקוד היומיומית שלכם ולסובבים אתכם. אם תתמידו ותשלבו תזונה נכונה, התוצאות לא תאחרנה לבוא.
אם בכל זאת קשה לכם, לא התאמנתם בשנים האחרונות ואתם לא ממש יודעים איך להתחיל כדאי לכם לשקול לקבל עזרה. קחו לכם מאמן כושר שידחוף, יעודד וינחה אתכם. מעבר לעזרה המקצועית, לפעמים גם המחויבות הכללית מסייעת להתמדה.

הכותב הוא איתן מסורי, מנכ"ל חברת BUILDFIT, המציעה מגוון רחב של שירותים ופתרונות כושר, המותאמים לנשים גברים וילדים בכל גיל ובכל רמת כושר גופני ומובילה את מהפכת אורח החיים הבריא והחשיפה לכושר בישראל.
קליק לאתר

אודות כתבת מערכת

אתר הנשים והאמהות הגדול בישראל עם 850,000 גולשות בכל חודש ומועדון חברות עם מעל ל 110,000 נשים. באתר ניתן למצוא לצד כתבות וראיונות גם קשת של כותבות כשלכל אחת הצבע, הייחוד, הכישרון והסגנון שלה. חלומות. הגשמה. פחדים. בישול. ילד ראשון שני או רביעי. זוגיות ושאר הנושאים שכל אישה אוהבת לקרוא

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק