אמזון גו זה נחמד, אבל אנחנו עדיין נעדיף לדבר עם מישהו

לפני מס' שבועות השיקה אמזון את האמזון גו, אותה חנות שאליה אנחנו נכנסים, לוקחים את המוצרים שצריך והתשלום כבר יתבצע, בלי קופות, בלי מגע יד אדם. הבוטים שאיתם אנחנו "משוחחים" באתרים השונים משתכללים עוד ועוד. יתר על כן, חלק מהחנויות האינטרנטיות כבר יודעות מראש מה להציע לנו, או שהן שומרות על רשימות הקניות שלנו כדי לחסוך זמן. אם כך, אז אפשר להספיד את החנויות הרגילות ואת המכירות בטלפון? הכל יהיה מעתה באינטרנט? דורי שבת, מנכ"ל CallMarker, מערכת חכמה לטלמרקטינג אומר כי לא רק שאין להספיד את הטלפון, זה פשוט לא יקרה.

כמה פעמים רשמתם בוואצאפ הודעה למישהו ואחרי שקראתם אותה, הבנתם שהיא מתפרשת לא באופן שהתכוונתם ואם הייתם אומרים את אותו טקסט במילים הייתם יכולים להעביר את המסר מהר מאוד?

דורי שבת

דורי שבת

כאמור, אתרי האינטרנט והסמארטפונים יכולים לדעת עלינו המון, איפה היינו, מה אנחנו אוהבים לקנות, האם אנחנו שמחים או עצובים ומה אנשים דומים לנו רכשו בעבר. אבל הדבר שהם לא יכולים לעשות זה לחוות חוויות יחד איתנו. לעולם טקסט לא יוכל להחליף חוויה וריגוש. הטלפון הוא כלי נהדר מאחר והוא מאפשר לנו להפעיל את החושים שלנו כבני אדם, להבין האם אנחנו סומכים על האדם בצד השני של הקו, והאם אנחנו מתחברים אליו?
חשבו כמה פעמים אתם, או מישהו בסביבה שלכן הזמין משהו מהאינטרנט – חופשה, בגדים, מזון ומשהו התפקשש. הדבר הראשון שנרצה לעשות יהיה לדבר עם בן אדם, נציג מהחברה שאיתו נוכל להבין מה ניתן לעשות? או נהפוך הוא, להתייעץ. כשיש החלטות גדולות על הפרק אנחנו נעדיף לדבר עם בן אדם ולא להזמין את המוצר באון ליין (אלא אם כבר עשיתם מחקר מעמיק ואתם בטוחים בהחלטתכם). לכן, למרות שהאינטרנט והסחר באינטרנט תופס מקום בסחר של כמעט כל בית בישראל (כאן אני אחשיב גם את הקניות בסופר) אני מאמין שעד שאתרי המסחר לא ייתנו מענה אנושי, שוטף לצרכנים הם לא יגיעו לשיא שלהם. נכון שעולם הבוטים תופס תאוצה והפיתוחים גם שם מואצים אך בסופו של דבר כשניתקל בבעיה ואין מה לעשות כשקונים מעבר למסך יש בעיה – מידה קטנה, טעות בהקלדה, אי קריאת אותיות קטנות נרצה לדבר עם מישהו אמיתי מהחברה שינחה אותנו ויסביר לנו מה הצעדים הבאים שעלינו לעשות.

לסיכומו של דבר, אין ספק שהאינטרנט שינה באופן דרמטי את האופן בו אנו צורכים מידע. הכל פרוס בפנינו בצורה שלא היה בעבר. בחיפוש קצר נוכל למצוא מאות ביקורות על כל מוצר בעולם כולל מחירים אבל לעיתים חסר לנו אותו יחס אישי שירגיע אותנו, שיסביר מה קורה אם משהו לא יעבוד או לא יילך. לכן, אני מאמין שהעולם האמיתי, זה שמחוץ לאינטרנט ייאלץ לעשות את ההתאמות שלו לצרכן העכשווי. הטלמרקטינג ישתנה, הוא לא יוכל להתקשר לאנשים אקראיים אלא להיות יצירתי יותר ולדבר עם אנשים שצריכים את המוצר. יש סיכוי טוב שהצרכנים יקדימו את החברות ויפנו עוד קודם על מנת להתעניין במוצר. מנגד, החנויות והקניונים יצטרכו להיות מושכות ואטרקטיביות יותר על מנת שניכנס פנימה. אולי להציע חניה בחינם, אולי פעילויות לילדים, הן יהיו חייבות לייצר אווירה ממשית שלא יהיה אפשר להשיג באון ליין. זה הקרב על הצרכן כפי שאני רואה אותו וכל צד יהיה חייב למצוא את היתרונות הבולטים שלו. עולם השיווק משתנה, כי הצרכן משתנה ואני מאמין שאף צד לא אמר עדיין את המילה האחרונה בתחומו.

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות של מגזין אמא של. טיפים, עצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים נכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק