גלי לב חיימוב: המציאות החדשה מחייבת אותנו לפקוח עיניים ולחדד חושים

"אנחנו חיים ומתפקדים במציאות משתנה, כזו שדורשת לפקוח עיניים, לחדד חושים, לבוא עם נכונות וללמוד כל יום משהו חדש". ראיון השראה עם גלי לב חיימוב, סמנכ"לית שיווק בחברת הכפתור, נשואה ואמא לרומי בת 5 ותמר בת שנתיים

תפקידים קודמים 7 שנים כעיתונאית, התחלתי את דרכי בחדשות ערוץ 1 בחטיבת החדשות שם עבדתי כשנתיים, לאחר מכן הצטרפתי לחדשות ערוץ 10, שם עבדתי כ- 7 שנים במהלכן שימשתי בתפקידים רבים, בהם כתבת נושאים חברתיים, צרכניים וכלכליים במהדורת החדשות, רכזת מוסף הצרכנות "ברקוד" עם נגה ניר-נאמן, ובתפקידי האחרון שימשתי כסגנית עורך המהדורה המרכזית של חדשות 10. בהמשך שימשתי כיועצת תקשורת בחברת יחסי הציבור קרמר דוידוביץ' GCS וטיפלתי בלקוחות בתחומי הכלכלה, החינוך, התעשייה והרווחה
תפקיד נוכחי סמנכ"לית שיווק בחברת הכפתור
המוצר הזוכה בפרס מוצר השנה 2018 הכפתור בקטגוריה אביזרי בטיחות לנהיגה

שעות עבודה רבות, ישיבות, מיילים אל תוך הלילה ובכל זאת את מוצאת זמן למשפחה/חיים פרטיים. מה הטיפ שלך לניהול נכון של הזמן?
בהחלט מדובר באתגר יומיומי, השאיפה להשקיע בעשייה לצד הרצון להשקיע בילדים ובמשפחה. למדתי על עצמי שאני מתפקדת טוב יותר ומצליחה לעשות הרבה יותר תוך כדי לחץ.
הדבר שמקל עליי מאוד הוא שבעלי ואני שותפים מלאים בגידול הילדים, ביטויים כמו "תעזור לי" לא קיימים אצלנו. אני מקפידה לאסוף את הילדים מהמסגרות פעמיים בשבוע וכך גם בעלי, וביום הנותר נעזרים. חשוב לי להיות טוטאלית ולהתמסר לכל דבר שאני עושה. אני מקפידה מאוד שכאשר אני עם הילדים – להיות עם הילדים ולא בטלפון. אני מקפידה להקדיש להם זמן איכות בסופי שבוע, לבלות יחד, לצאת לטיולים, להיפגש עם חברים ופשוט להיות שם כמה שיותר. כך גם כשאני בעבודה – אני עובדת, כולי שם. בכפתור אנו צוות ניהולי שכולו 4 נשים. התפיסה המנחה אותנו היא שהעבודה צריכה להתבצע. איך היא מתבצעת ובדיוק באילו שעות איננה רלוונטית. שעות עבודה מוגדרות שאינן ניתנות לגמישות, משקפות בעיניי תפיסה קדומה שמונעת מנשים לתפוס עמדות מפתח. כולי תקווה שמעסיקים נוספים רבים יבינו שברגע שמאפשרים גמישות – מרוויחים כוח אדם מדהים שמעריך את מקום עבודתו וישקיע הרבה יותר.

קרדיט צילום שירה זיו

קרדיט צילום שירה זיו

המוצר שלכם הוא מוביל בתחומו ולאחרונה זכיתם בפרס היוקרתי של מוצר השנה. מה האתגרים איתם את מתמודדת בשוטף?
מוצר כדוגמת הכפתור כבר קיים בארה"ב ובאירופה שנים רבות, בישראל אנחנו עדיין בתחילת הדרך. קיימות מערכות שונות בשוק הישראלי אך בקרב הציבור חל עדיין בלבול ולא ברור בד"כ מה מייחד כל מערכת. אנחנו מובילים כיום בישראל את טכנולוגית ה- e-call ולהיות הראשונים זה לא פשוט: כאשר יש תחרות קיימת הרבה יותר מודעות למוצר מסוים, ברגע שאתה היחידי זה מאתגר מכיוון שיש צורך בחינוך שוק.
מדובר במותג שלא היה מוכר ולכן היה צורך בבנייתו. בניית מותג בד"כ גובה לצידה השקעה רבה מאוד בפרסום שלא תמיד אפשרית. לכן, בהמון יצירתיות, יציאה מחוץ לקופסא, שיתופי פעולה ופעולות נוספות שלא בהכרח גובות תקציבי ענק הצלחנו לשמחתי לחדור למודעות ולהגיע לקהל רב.
כשכבר עלינו עם הקמפיין בפברואר האחרון – האפקט היה גדול מאוד והביקוש בהתאם.

מהלך שיווקי שלכם שאת גאה בו
בפברואר האחרון השקנו קמפיין רחב הכולל פרסומת בטלוויזיה, שלטי חוצות, תשדירים ברדיו וקמפיין רחב בסושיאל ובדיגיטל. בקמפיין הגענו לפיצוח קריאייטיבי הנותן מענה מדויק לצורך במוצר כמו הכפתור ולתחושות הצרכנים, תחת המסר "שלא נדע".
זהו קמפיין שהביא איתו משב רוח רענן תוך מתן ביטוי להיבטים חשובים ושונים של המוצר. השפה שנקטנו היא קלילה, מדוברת, בגובה העיניים, המציפה את התחושות והחששות, ויוצרת הזדהות אצל קהלי יעד רבים עם הסיטואציות השונות בהן נזקקים לשירות הכפתור, זאת בלי איומים ובלי לייצר הפחדה ושוקינג מיותר.
את המילים המפחידות "תאונה", "שכחת תינוק" ו"התקף לב", מחליף בקמפיין ביטוי הסלנג שלא נדע, היוצר חיבור מידי בלתי אמצעי לסיטואציה, לתחושות ולרגשות, כאשר הפתרון לכל אלה הוא כפתור קטן המותקן ברכב, שמאחוריו מערכת שהיא מעצמה טכנולוגית.

מי נתן לך את ההזדמנות הגדולה להיכנס לעולם השיווק?
כמישהי שהגיעה מרקע בעיתונאות וביחסי ציבור לא גדלתי במחלקות שיווק ולא הגעתי מעולמות הדיגיטל, מה שמאפיין מנהלי שיווק רבים. טובי כהן, מנכ"ל שותף בכפתור ומנכ"ל חברה בקבוצת sds בארה"ב, אהב את הרקע השונה ואת הרקע הקריאייטיבי שעימו אני מגיעה ונתן לי את ההזדמנות במינוי לתפקיד. את הידע החסר השלמתי תוך כדי עבודה ולמידה עצמית מרובה.

קוראות אותנו מאות נשות שיווק בתחילת דרכן. מה הטיפ הכי טוב שלך עבורן?
אני חושבת שמנהלי שיווק חייבים להיות שותפים בבניית האסטרטגיה, להאמין בדרך וביעדים שאליהם הם שואפים לקחת את המותג ולבנות את המהלכים השיווקיים על פי אסטרטגיה זו בנחישות והתמדה. ייתכן שזה לא יצלח, לא כל מהלך שיווקי מצליח, אבל צריך לבחור דרך ושפה ולהתמיד בה כדי באמת לבחון אותה לעומק. גם מכישלונות לומדים, משתכללים ומתחזקים.
בנוסף, מנהלי שיווק בעתיד הקרוב חייבים מצד אחד להיות קריאייטיביים ולחשוב מחוץ לקופסא. מצד שני, כיום, כשנתח מרכזי מעלויות הפרסום מופנה לאמצעים הדיגיטליים, מנהל שיווק חייב גם להבין את המספרים מאחורי המהלכים ולדעת לנהל את הספקים הדיגיטליים. חשוב להקפיד על פעילות מתמשכת במדיה ולא בגלי פרסום. אנחנו חיים ומתפקדים במציאות משתנה, כזו שדורשת לפקוח עיניים, לחדד חושים, לבוא עם נכונות ללמוד כל יום משהו חדש.

אם לא היית מנהלת את המותג, איפה היינו פוגשים אותך?
כיום, לאחר תקופה ארוכה בתחום השיווק, אני מבינה שזה תחום שמתאים לי מאוד ואני מאמינה שהייתי מגיעה לעסוק בו בסופו של דבר. "הכפתור" העניקו לי מתנה במינוי לתפקיד. לאחר עבודותיי השונות בעיתונות וביח"צ, חשבתי להתפתח בדוברות, אבל כיום אני חשה שהשיווק הוא הבית האמתי שלי, ואני שמחה על כך.

קולגה שתרצי לפרגן לו
מפרגנת למשרד הפרסום גיתם BBDO על סרטוני הפרסומת של סלקום TV. בעיניי הבחירה באודי כגן עם דמותו "משיח" הייתה מבריקה. הייתה כאן יכולת לזהות את הכישרון שמביא אודי בסרטונים שהריץ ברשת ובעיקר בולטות של הדמות שאי אפשר היה להתעלם ממנה. עוד לפני כניסתו ללב הפריים טיים כחבר ארץ נהדרת והפרסומות בלב הפריים טיים, אהבתי לצפות בסרטונים שרצו ברשת והבחירה שלהם בכגן הצליחה בענק לטעמי, פשוט מצחיק בטירוף ומאוד אפקטיבי.

מה החלום האישי שלך?
אני מאמינה שיום אחד, כשארגיש שנתתי את כל כולי למקום שאני נמצאת בו היום, ארצה לפרוס כנפיים ולעוף. מבחינתי לעוף, פירושו אל החופש המוחלט- עסק משלי, שישקף את כל הידע, התפיסות והניסיון שצברתי במשך השנים.

איפה את בעוד 3 שנים?
מקווה להמשיך בעשייה ולהמשיך להתפתח בתחום השיווק, זהו תחום מאתגר ומרתק שמתחדש כל הזמן.
אני רואה את עצמי ממשיכה להתעדכן בחידושים, ללמוד ולהפיק מהם תועלת לעשייה שיווקית אפקטיבית ומוצלחת, כמובן תוך איזון עם חיי המשפחה האהובה שלי.

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות והפנאי של מגזין אמא של. טיפים, עצות, המלצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים מופקים ע"י מערכת האתר ונכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק