רק מי שרגיש לגלוטן יבין את הדברים האלה

מה הרפואה הסינית אומרת על רגישות לגלוטן, איך מטפלים, ועל החיבור הנצחי בין גוף ונפש. דברים שחייבים לדעת
בהעדר תרופה ממשית למחלת הצליאק, ממנה סובלים מי שרגישים לגלוטן, הרבה פעמים ימליץ לכם הרופא המטפל להיעזר ברפואה האלטרנטיבית, עם דגש והמלצה חמה על הרפואה הסינית.
אין אדם שרגיש לגלוטן שלא שמע מתישהו בדרך על סגולות הרפואה הסינית.

הרפואה הסינית בכללותה, מסתכלת על המטופל ולא רק על הבעיה הספציפית, ומציעה מכלול שלם של אורחות חיים, כדי להקל על המטופל ועל הסימפטומים המפריעים לו ביום יום. היא מחברת גוף ונפש, רואה בהם יחידה אחת, ומציעה לטפל בכל בעיה שהיא בדרך של תזונה נכונה, צמחי מרפא וטיפולים אלטרנטיביים שמקילים על הכאב. והכי חשוב? הכל בדרכים טבעיות ונעימות. שווה לנסות.

צליאק ברפואה הסינית
צליאק במובן הרחב משמעותו רגישות לחלבון בשם גליאדין, שיחד עם גלוטנין יוצרים את הגלוטן. כאשר הגוף מזהה אותם, הוא תוקף את התאים ויוצר סביבם הליך דלקתי, הפוגע ברקמה הרירית של דופן המעי, מה שמביא לספיגה לקויה של רכיבי המזון. די במולקולה אחת כדי לגרום לתגובה הזו, לכן מי שסובל מצליאק, חשוב והכרחי שימנע לחלוטין מכל מה שמכיל גלוטן.
לפי הרפואה הסינית האיברים האחראים על הרגישות הזו הם הטחול והכליות. כאשר הטחול והכליות חלשים, הספיגה של המזון במערכת העיכול והדם לא טובה וגורמת לאנרגיה חלשה. לצד הטיפול התזונתי וההימנעות מגלוטן, משלבת הרפואה הסינית טיפולים טבעיים לחיזוק איברים אלו.

תזונה נכונה ומשלימה
לצליאק כאמור אין תרופה, אך עם תזונה מתאימה ניתן לחיות איתה. כאשר החולה נמנע מגלוטן, דופן המעי חוזר לצורתו הטבעית ולתפקוד תקין. לכן בראש ובראשונה יש להימנע לחלוטין מצריכת מוצרי מזון שיש בהם גלוטן, ובהם חיטה, שעורה, שיבולת שועל ושיפון.
חשוב גם להקפיד על תזונה בריאה ולספק לגוף את כל הדרוש לו לתפקוד מלא ותקין. על התפריט להיות מגוון ועשיר בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים, על מנת לחזק את מערכת החיסון והעיכול. הודות לתחליפים הקיימים בשוק, יכולים הסובלים מרגישות לגלוטן ליהנות מלחמים ומאפים, הדומים לדבר האמיתי, אך שימו לב שהרבה פעמים מדובר בעמילנים ריקים, אשר נטולים ויטמינים ומינרלים. חשוב ביותר לספק לגוף כל צרכיו, כדי שלא יסבול מחוסרים אלו המובילים בין היתר, לעייפות כרונית.
הקמחים המומלצים והבריאים יותר לשימוש הם: כוסמת, תירס, אורז מלא, קינואה, טף, קמח עדשים ואפונה. סיבים תזונתיים נמצאים בדגנים מלאים וקטניות כגון קינואה, כוסמת, דוחן, עדשים, חומוס, שעועית מאש ועוד וכמובן פירות וירקות.

צמחי מרפא
הרפואה הסינית כידוע דוגלת בשימוש בצמחי מרפא. לרגישים לגלוטן היא ממליצה על צמחים אשר מטרתם לחזק את המערכת החיסונית ואת מערכת העיכול, ובפרט את הכבד והכליות.
הרופא המטפל רוקח למטופל פורמולה המותאמת לו באופן אישי, ובהתאם למצבו ולחומרת המצב. הצמחים ביכולתם לסייע באיזון תפקוד הבלוטות, לשפר את אספקת הדם, להפחית תהליכים דלקתיים ולהקל על כאבים ומיחושים.
כך למשל השום והפפריקה, שניהם חומרים אנטי דלקתיים ואנטי פטרייתיים, ומומלצים לשימוש כתוסף וכתבלין, על בסיס יומי.הם מחטאים ומטהרים את מערכת העיכול ומסייעים להרגעתה.
כמו כן מומלצים קינמון, קמומיל, שומר, סרפד, וצמחים נוספים אשר בכוחם לטפל בנפיחות, גזים וכאבי בטן. צמחים כמו כורכום ונוגדי דלקת נוספים מחזקים את מערכת העיכול ומשפרים את פעילותה. מומלץ להתייעץ עם רופא.

הטיפולים המקלים
הטיפולים המומלצים ברפואה הסינית לטיפול ברגישות לגלוטן הדיקור הסיני וטיפולי מגע כמו שיאצו, רפלקסולוגיה וטווינה.
הדיקור הסיני, על קצה המזלג, הוכח כמסייע במניעת מחלות, הקלה על כאבים, שיפור המערכת החיסונית ועוד. בטיפולים משתמש המטפל במחטים זעירות ונועץ אותן בנקודות דיקור בגוף. בטיפול ברגישים לגלוטן נקודות הדיקור יהיו אלה המתייחסות לקיבה, הכבד והטחול, בכדי לשפר את פעילות המעיים ולהקל על הסימפטומים. על ידי נעיצת המחטים הדקות, מתעוררת זרימת הצ'י ומביאה לשיפור הזרימה ולחיזוק המערכת כולה.

טיפולי המגע הנוספים מקלים על הכאבים ומועילים באיזון והרגעת מערכות הגוף. כל הטיפולים חייבים לבוא בשילוב הימנעות מגלוטן ותזונה מאוזנת ובריאה.

התכנים המופעים במאמר זה הינם בגדר המלצות בלבד, ובכל מקרה, אין לראות בהם תחליף להתייעצות עם רופא מומחה. יש לפנות לקבלת חוות דעת של רופא מוסמך לפני קבלת טיפול ו/או שימוש בתכשיר רפואי כלשהו.

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות והפנאי של מגזין אמא של. טיפים, עצות, המלצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים מופקים ע"י מערכת האתר ונכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק