למקומות, היכון, דיאטת גלוטן (טעימה!)

גילית שהילד רגיש לגלוטן? רגע לפני הפאניקה, קבלי 5 טיפים מאימהות מנוסות

אנחנו מבינות, זה לא פשוט לגלות שהילד שלך רגיש לגלוטן. הורים שמגלים זאת בדרך כלל מרגישים ש"התהפך העולם" ועוברים תקופה לא קלה של הסתגלות למצב החדש. התזונה משתנה ואיתה גם אורח החיים, הרבה סימני שאלה צצים ואיתם תסכול, של הילד וגם של ההורים, על כל המאכלים שצריך להימנע מהם. אך אנחנו מבטיחות שגם זה יעבור, ועם קצת עזרה מניסיונם של הורים אחרים, תוכלו לצלוח את השלב הזה במהירות, ולגלות שהשד לא כל כך נורא. ביקשנו טיפים מאימהות מנוסות שיעזרו גם לכן לעבור את הגשר הזה.

1. אל תישארו לבד
הנותנים מדברים על כך שאחד מכל 140 אנשים בעולם לוקה במחלת הצליאק. למספר הזה נוספים רבים אחרים שלא סובלים מהמחלה, אך מגלים רגישות לגלוטן. מה שאנחנו מנסים להגיד הוא שאתם ממש, אבל ממש, לא לבד. מלבד זאת, מוצרים ללא גלוטן הפכו בשנים האחרונות לפופולאריים גם בקרב אנשים שאינם סובלים מרגישות, ופשוט רוצים לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת. חיפוש קל בגוגל ובפייסבוק יניב עשרות קבוצות ופורומים שדנות בנושא, ונמצאים שם אנשים בדיוק כמוכם, עם אותן שאלות, ועם הרבה תשובות שתוכלו להיעזר בהם.

2. דברו על זה
עבור הקטנטנים הבשורה על רגישות לגלוטן עשויה להיות מלחיצה, לגרום להם לאי נוחות ולהרבה תסכול. הם מתבאסים שהם לא יכולים לאכול כל מה שהם רוצים כמו כולם, וצריכים עכשיו אישור שלכם על כל מה שנכנס אליהם לפה. יתכן גם שירגישו חריגים ומפוחדים מהמצב החדש. חשוב מאד לדבר איתם ולהסביר להם מהי הרגישות לגלוטן, כדי שיבינו יותר טוב בעצמם. כמו שאתם רוצים להבין ושואלים את הרופא מליון שאלות – גם הם רוצים להבין. ספרו להם גם שיש עוד הרבה ילדים כמוהם. בקשו מהם להגיד לכם מה הכי "חסר" להם ועצוב להם שלא יכולים לאכול. הם ישמחו לשמוע גם שהם יוכלו להמשיך לאכול את הדברים שהם אוהבים, רק בלי גלוטן, ואתם תעזרו להם בזה.

3. תזונה נכונה ומשלימה
הודות למגוון הפתרונות והתחליפים שקיימים היום בשוק, תוכלו להמשיך ליהנות ממגוון רחב של מוצרים נטולי גלוטן. GFREE שנכנסה לאחרונה לשוק, מציגה קשת רחבה של מוצרים כגון: סוגים שונים של לחמים, לחמניות, באגטים, פיצות, עוגיות, פסטות ופתיתים, חטיפי בריאות, וגם קמחים ותערובות למי שרוצה להכין לבד. אתם ודאי חושבים שמדובר במוצרים יקרים מאד, אבל לא כך הדבר. מוצרי GFREE מבטיחים להיות זולים זול יותר מהמתחרים בקטגוריה. אפשר ללמוד שהם מיוצרים במפעלים העומדים בסטנדרטים מחמירים של ייצור מזון ללא גלוטן ומחוייבים למחירים אטרקטיביים בהתאם לאיכות שלהם.

4. תנו סימן
כחלק מהארגון החדש במטבח, טוב תעשו אם תיצרו ארון שיהיה רק למוצרים נטולי גלוטן, בו תאחסנו את המוצרים השונים, שלא יבואו במגע עם מוצרים רגילים. זאת, גם כדי למנוע בלבול, וגם כדי למנוע מעבר של אבק גלוטן למוצרים המיוחדים.
עוד מומלץ, ליצור כלים שישמשו אתכם אך ורק להכנת מזון ללא גלוטן, כמו: סירים, קערות וכלי ערבור, וגם טוסטר ולוח לחיתוך לחם, אשר נוטים לצבור פירורים.
תוכלו לאחסן גם אותם בארון המיוחד או לסמן אותם בטוש צבעוני או מדבקה על מנת להבדיל ביניהם.

5. לא מוגבל. משודרג!
הבונוס בלהיות ילד רגיש לגלוטן הוא שאמא מאלתרת פתרונות נוספים ופחות משעממים מסנדוויץ' עם חביתה! אז כשכל הילדים אוכלים בארוחת עשר את הסנדויץ' הקבוע שאולי כבר קצת משעמם, הילד שלכם מקבל מנת VIP: טורטייה מקמח תירס, פנקייק מקמח צוף, מאפינס זיתים עשוי קמח ללא גלוטן ויש עוד מתכונים רבים שתוכלו למצא ברשת. הפכו את המגבלה לפלוס, תהיו יצירתיים, ואל תשכחו שלכל דבר יש תחליף, והוא אפילו יותר בריא! אז בעצם זכיתם. הכל עניין של גישה.

התכנים המופעים במאמר זה הינם בגדר המלצות בלבד, ובכל מקרה, אין לראות בהם תחליף להתייעצות עם רופא מומחה. יש לפנות לקבלת חוות דעת של רופא מוסמך לפני קבלת טיפול ו/או שימוש בתכשיר רפואי כלשהו.

אודות כתבת מערכת

אתר הנשים והאמהות הגדול בישראל עם 850,000 גולשות בכל חודש ומועדון חברות עם מעל ל 110,000 נשים. באתר ניתן למצוא לצד כתבות וראיונות גם קשת של כותבות כשלכל אחת הצבע, הייחוד, הכישרון והסגנון שלה. חלומות. הגשמה. פחדים. בישול. ילד ראשון שני או רביעי. זוגיות ושאר הנושאים שכל אישה אוהבת לקרוא

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק