כמה מים אנחנו באמת צריכות?

כמה באמת צריך לשתות ביום? ילדים צריכים לשתות יותר? יש דבר כזה יותר מדי מים? ולמה בכלל זה כזה חשוב? כל התשובות לכל השאלות

כולם יודעים שחשוב לשתות – אבל למה?

כמעט 60 אחוז מגופנו מורכבים ממים. בזכותם אנחנו חיים. אפשר להחזיק מעמד זמן רב בלי אוכל, אבל לא חלילה בלי נוזלים.
למים תפקידים חשובים בגוף האדם, ואנחנו מאבדים חלק ניכר מהם במהלך היום – בהזעה, בהפרשות, בסילוק חומרים ובתהליכים שונים המתרחשים בגופנו. מחסור במים מביא לתחושה לא מאוזנת בגוף, הרגשה רעה וחשש להתייבשות. לכן חשוב להחזיר אותם באמצעות שתייה.


האם אתם שותים מספיק?
הדרך הכי קלה ופשוטה לבדוק אם אתם צורכים די מים, היא באמצעות בחינת צבע השתן שלכם. אם השתן כהה ובעל ריח חזק – אתם צריכים לשתות יותר. אם השתן שקוף – אתם תלמידים מצטיינים ושותים מספיק.
סימנים נוספים לחוסר בשתייה הם: כאבי ראש, סחרחורות, יובש בפה ובעיניים, חוסר תאבון, עייפות מוגברת, עצירות ונפיחות, אי סבילות לחום ותחושה כללית לא טובה.
אם אתם מרגישים את אחת מהתופעות האלה, או יותר, יתכן והפתרון לבעיה הוא פשוט: שתו יותר מים! שתייה בכמות הנכונה תגרום לכם להרגיש רעננים ומלאי אנרגיות.

אז כמה מים צריך לשתות ביום?
כמות המים הדרושה לגופנו תלויה בגורמים משתנים בין אדם לאדם ובהם: גילו, משקלו ורמת הפעילות שלו. גם למזג האוויר יש השפעה על צריכת המים. בקיץ, מן הסתם, אנחנו צמאים יותר. התשובה המוצעת כאן היא ממוצעת ונכונה לכולם. אך חשוב לציין שאם אתם מרגישים צמאים – שתו יותר! כל המרבה הרי זה משובח. כמובן לא בהגזמה.
כמות המים המומלצת למבוגרים, נשים וגברים, היא בין 12 – 8 כוסות מים ביום.
החישוב המדויק המומלץ, אם תהיתם, הוא 35 מ"ל לכל קילוגרם בגוף. מינימום ביום. תסכימו איתנו שיותר קל לחשב את זה לפי כוסות.

ילדים צריכים לשתות יותר?
ילדים לא צריכים "לשתות יותר" ממבוגרים מבחינה כמותית, מאחר וכמות המים המומלצת מחושבת לפי משקל הגוף, והם כמובן קטנים יותר מאיתנו, הבוגרים. אם שמעתם את האמירה הזאת של "ילדים צריכים לשתות יותר" היא לא שונה מ "ילדים צריכים לאכול יותר פירות וירקות" או "ילדים צריכים לישון יותר". האמירות האלה נכונות גם למבוגרים, פשוט אנחנו בדרך כלל דואגים לקטנטנים האלה יותר מאשר לעצמנו. לא הגיע זמן שנשמש להם גם כדוגמה?

מתי צריך לשתות יותר?
ברור לכולם כשעושים ספורט, מזיעים יותר וכך מאבדים יותר נוזלים, ולכן יש צורך לשתות יותר כדי להחזירם לגוף. אך הדבר נכון לכל פעילות גופנית מאומצת מהרגיל, ומה שרגיל עבור אדם אחד הוא לא רגיל עבור האחר. אז גם כשמדובר בהליכה רגלית, עבודה כלשהיא שהצריכה מכם מאמץ פיזי, או כל פעילות אחרת שגרמה לכם להזיע – שתו מים. אתם תרגישו הרבה יותר טוב.
בנוסף, בזמן מחלה, בעיקר במצבים בהם חום הגוף עולה או שסובלים מהקאות ושלשולים, חשוב ביותר לשתות הרבה, כדי להחזיר לעצמנו את הנוזלים והמינרלים החיוניים.
אגב, כשעושים ספורט, מומלץ לשתות דווקא לאורך כל היום ולהוסיף כחצי ליטר מים כשעה לפני האימון, כדי למלא את המאגרים, אך לא במהלך האימון עצמו. כמובן שמותר ללגום במהלכו, אך כמות גדולה של שתיה בזמן האימון תגרום לתחושת כבדות.

יש דבר כזה יותר מדי מים?
כן. יש דבר כזה שנקרא "הרעלת מים". שתייה של כמות גדולה מדי בתוך זמן קצר, עלולה להזיק לגוף ואף להיות מסוכנת. מדובר במקרים נדירים בדרך כלל. אדם בריא ילקה בהרעלת מים אם ישתה יותר מ-3 ליטר מים בבת אחת. יחד עם זה, חשוב לדעת, ששתייה מרובה בזמן מועט, כמו למשל לפני צום, או במטרה לצרוך את כמות היומית המומלצת בבת אחת, היא לא מומלצת כלל. עדיף לשתות במהלך היום, בצורה מאוזנת. אם תקפידו לשתות כוס מים כל שעה למשל, תשלימו את הכמות המומלצת ללא כל קושי.

בחסות נביעות, המחויבת לספק ללקוחותיה מים מינרליים טבעיים העומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. כי זה משנה איזה מים את שותה

נו, לא השתכנעתן עדיין? לכו לכו למזוג לעצמכן כוס מים!

אודות כתבת מערכת

אתר הנשים והאמהות הגדול בישראל עם 850,000 גולשות בכל חודש ומועדון חברות עם מעל ל 110,000 נשים. באתר ניתן למצוא לצד כתבות וראיונות גם קשת של כותבות כשלכל אחת הצבע, הייחוד, הכישרון והסגנון שלה. חלומות. הגשמה. פחדים. בישול. ילד ראשון שני או רביעי. זוגיות ושאר הנושאים שכל אישה אוהבת לקרוא

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק