מהיום תעשי לך כלל ברזל

עייפה וחיוורת? כנראה חסר לך ברזל. כך תטפלי בו

ברזל הוא אחד המינרלים החיוניים במזון של כולנו. הוא הכרחי בחודשי ההיריון, אחרי לידות, בקפיצות גדילה, דיאטות, מחזור (נשים מאבדות בערך 10-40 מ"ג ברזל בכל מחזור) ועוד מצבים המשלבים מספר גורמים.
חוסר בברזל הוא בעצם החוסר התזונתי הנפוץ ביותר שניתן למנוע. 60-80% מאוכלוסיית העולם סובלת בכל רגע מחוסר בברזל והאוכלוסייה הפגיעה ביותר לחוסר זה הינה ילדים. הם זקוקים לברזל בכל זמן, גדילתם המואצת בשנה הראשונה לחיים מגבירה את הסיכוי לחוסר בברזל.
מחקרים עדכניים מסבירים שבקרב ילדים אצלם חוסר הברזל היה משמעותי, אובחנו עיכובים בכישורים המוטוריים והחברתיים-רגשיים, ובהתפתחות הקוגניטיבית, מלווה בעייפות וחוסר תאבון. זו הסיבה בעקבותיה משרד הבריאות ממליץ להוסיף ברזל לכל תינוק החל מהחודש הרביעי לחייו, בעזרת מעקב דרך בדיקות דם שגרתיות.
עייפות, חולשה, נשירת שיער, קוצר נשימה, חיוורון, היחלשות ההגנה החיסונית של הגוף וחוסר תיאבון הם בין התסמינים הידועים ביותר לאנמיה מחוסר ברזל.

הברזל אחראי על ייצור המוגלובין ולוקח חלק בייצור המיוגלובין. הוא מעורב בתהליכי ייצור של חלבונים ולכן הכרחי לכל התהליכים התפקודיים בגוף. בנוסף, הברזל מעורב בכל הקשור למבנה הגוף: שרירים, שלד וכלי דם.
מה שזה אומר בעצם, שתפקידו העיקרי של הברזל הוא הובלת החמצן שבעזרתו אנחנו נושמים. בערך 2/3 מהחמצן בגוף נמצא בהמוגלובין, החלבון שמצוי בכדוריות הדם האדומות הנושאות חמצן לרקמות.

שמחה עזריאל דגן .N.D, נטורופתית חברת מורז צמחי מרפא, מציעה:
• להימנע משתיית תה וקפה, אכילת סובין חיטה, חלמון ביצה וסיבים למיניהם, המעכבים ספיגת ברזל.
• לשלב דיאטה עתירה בברזל: עלים ירוקים, שעועית מיובשת, מולסה, ירקות, בשרים אורגניים, משמשים מיובשים, שקדים.
• לבחור ברזל עדין, הנספג ביעילות רבה ללא תלונות על רגישות במערכת העיכול.
• לאכול מזונות שמכילים ברזל יחד עם מזונות שמכילים ויטמין סי, אשר הינו בעל תרומה חשובה לספיגת ברזל בגוף. לדוגמא: תות שדה, קיווי, גמבה, עגבניות ופירות הדר
• ניתן לקבל ברזל ממקורות צמחיים וממקורות חיים, כגון: כבד, דגים, עוף ובמיוחד כבדי עוף, הודו, בקר (נספג בקלות בגוף) וביצים
• ליטול ברזל על קיבה ריקה.
• להקפיד אצל רופא מטפל על מעקב תמונת הדם.

ברזל IRON VITAL , מולקולה ייחודית של חברת הובנר, טבליות ללעיסה בטעם עדין וטעים, מבטיח רמת ספיגה בטוחה וגבוהה בגוף והשגת תוצאות בתוך פרק זמן קצר. המוצר הינו ללא גלוטן ומכיל סטיביה. ניתן להשיג ברשתות הפארם, בתי טבע, קופות החולים ובתי מרקחת נבחרים.

*נשים בהריון, מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם וילדים, חייבים בייעוץ רופא. מידע זה אינו רפואי ואינו התוויתי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל.

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות והפנאי של מגזין אמא של. טיפים, עצות, המלצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים מופקים ע"י מערכת האתר ונכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק