קדמי את עצמך

חושבת לעזוב את העבודה אבל חוששת? אולי זה בגלל ששאלת עצמך אין ספור פעמים 'אבל איך בתכל'ס אקדם את העסק שלי?', כי את כבר יודעת שעסק קייטרינג או עיצוב תכשיטים הוא הייעוד שלך ובתוכך מסתתרת יזמת קריאייטיבית לא רעה בכלל, פשוט את לא מבינה ממש בשיווק או בטכנולוגיה. אז אם את מספיק מפוכחת את ודאי יודעת שאף אחד לא יעשה עבורך את העבודה. ידע הוא כוח וכדאי שתתחילי לצבור אותו כדי לגרום לעסק שלך להמריא.

קידום עסקים פעיל
את ודאי יודעת שהחשיפה הטובה ביותר לה זוכה כל עסק הוא באמצעות האינטרנט. ודאי שמעת גם על תחום ה SEO) Search Engine Opitimization). כל צרכן המחפש מידע, ומעוניין בשירות מסויים בסופו של דבר גולש ברשת בחיפוש אחר מידע.
אם ברשותך עסק ש"מצטלם טוב", קרי, עסקי קייטרינג והסעדה, צילום, עיצוב (אופנה, טקסטיל, תכשיטים, נעליים) או למעשה כל עסק שניתן להציב עבורו חלון ראווה וירטואלי הרי שפעילות אינטרנט וקידום בו הם הלחם והחמאה של העסק. האתגרים: מתחרים רבים, תקציב פרסום זעום ווצורך דוחק להתקדם.
את לא לבד. בעלי עסקים קטנים רבים מוצאים עצמם לעיתים מול שוקת שבורה כאשר מדובר בתקציבי שיווק שאמורים "לעשות את ההבדל". לפיכך הפתרון הוא ברכישת הידע לעשייה בדרך עצמאית. ולא ברמה האסטרטגית הכללית (כי על זה קראת ודאי רבות ברשת) אלא בידע הלכה למעשה ברמת ה"פיקסל".
ג'קי סויקיס מחברת seo-simple רוצה לספר לנו שבאמצעות רכישת ידע נוכל לדעת, לדוגמא, באילו רשתות חברתיות כדאי לפעול על מנת להשקיע את זמננו המוגבל בצורה המיטבית, ומה בדיוק יש לעשות שם כדי שהחומרים שאת מעלים לרשת ישיגו את החשיפה המדוייקת והרחבה ככל הניתן.

קידום עסקים ויזואליים – קריטי להצלחתך
תמי, מעצבת טבעות ייחודית, מעוניינת לקדם את החנות הוירטואלית שלה בעיקר מול קהלים בארה"ב. למעשה, היא צריכה לקדם את לינק החנות שלה כדי לייצר מכירות, בכל מקום אפשרי, אך אין לה תקציבי שיווק ופרסום גדולים.
העובדה המעודדת היא ששפת התמונות היא שפה בינלאומית, חוצה יבשות ותרבויות. לפיכך שילובן של התמונות שלה במדיה האינטרנטית תגדיל את מימדי הפרסום שלה ללא גבולות ותאפשר לה בכך להגיע למספר רחב של לקוחות פוטנציאליים.

מה כדאי לדעת – קידום העסק הוויזואלי שלך

1. לשלוט באפיקים בתשלום העומדים לרשותך – ניתן לבצע קמפיינים מוצלחים בעלויות לא גבוהות באמצעים דיגיטליים, לפלח פלחי אוכלוסייה רלוונטיים ולמדוד ROI (החזר השקעה=Return on Investment).
2. להבין איך להקים תשתית שיווקית מקצועית – לא רק אתר ממוצע, אלא כזה המותאם לבעלת עסק המבוסס על ויז'ואל. כאן ההבדל בין אתר סביר לבין אתר מקצועי הוא שמיים וארץ עם השלכות לגבי המכירות בהמשך. על האתר להציג תכנים באופן מקצועי ומכובד, לפרסם את דפיו באינטרנט הן ברשתות חברתיות והן באתרי שיתוף, במנועי החיפוש השונים, למכור באמצעותו וכל זאת תוך שימוש במערכת ניהול ידידותית וקלה להפעלה.
3. לבחור תשתית גמישה – היכולת לעדכן האתר ולשנותו בהתאם לדרישות המשתנות של הרשתות ומנועי החיפוש השונים וזאת ללא צורך בפתוח נוסף. בכדי שזה יקרה צריך לדעת מה לדרוש מחברת הפיתוח. ישנם דברים שאינך מודעת לקיומם ולכן לא תדעי לדרוש אותם בתחילת הדרך, כשעלות הפיתוח נמוכה מאוד. ללא ידע זה כשתיזכרי בהם בהמשך עלות הפיתוח תהיה גבוהה מאוד.
4. להכיר את המושג "אתר רספונסיבי" – לחזות האתר ולחווית הגלישה בו חלק לא מבוטל מההתרשמות הראשונית מהתכנים שבו והשלכות לגבי הנעה לפעולה: רכישה. חשוב לזכור שהגולשים באתר צופים בו בהתקנים שונים (מחשבים ניידים ונייחים, מכשירי מובייל וכו') ובאמצעות דפדפני שונים (לא כל העולם גולש באקספלורר…) ולכן מומלץ מאוד שהאתר שלך יראה באופן מקצועי בכל התקן ודפדפן. זו המשמעות של מושג זה, שייתכן שכבר נחשפת אליו.
5. ליצור טראפיק לאתר המושקע – באמצעות הפצת תמונות וגלריות באמצעות דוא"ל לקבוצות עניין שונות, לדעת באילו רשתות חברתיות לייצר נוכחות כדי ליצור שיווק אפקטיבי, להבין מהן תגיות, מפות אתר ועוד – אלמנטים קריטיים לנושא.
6. להנגיש את התמונות של המוצרים/המוצרים לרכישה – לצורך כך עלייך להצטייד במנגנון לניהול התמונות העומדות לרכישה שיתמוך באפשרות לבניית מוצרים כגון: עותק דיגיטאלי, הדפסת תמונה לתלייה (בד, קנבס, סוגי מסגרות), הדפסה על מוצרים שונים (מגבות, כוסות, עוגות וכו') והכולל יכולת להצגת המוצר הסופי לגולש לפני השלמה הקנייה. כדאי גם שתדעי איך לגרום לגולשים שלך לחזור לאתר שלך לרכישת תמונות/מוצרים נוספת
7. לאחסן את האתר נכון. נושא זה קריטי להצלחת העסק שלך, להלן מספר נקודות עיקריות הקשורות בו: נפח אחסון, up time, זמני תגובה, תעבורה אינטרנטית, גיבויים ועוד.

לסיכום, הקמת עסק או קידום עסק קיים קשורים בקשר אמיץ עם ידע מקצועי. אין צורך להיבהל מכמויות המידע שלכאורה קיימים ברשת. יותר נכון יהיה לשאוף לקבל ידע שיעניק לך את הערכים המוספים המדוייקים. אלה יאפשרו לך להבין מה בדיוק את אמורה לעשות וכיצד.

קליק לאתר חברת seo-simple, העוסקת בליווי וקידום עסקים בתחום השיווק והפרסום אינטרנט.

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות והפנאי של מגזין אמא של. טיפים, עצות, המלצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים מופקים ע"י מערכת האתר ונכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

29 תגובות

  1. מיתר בר אור
    אמא של אני נהנית ומחכימה מכל כתבה שעולה פה. זו הזדמנות להגיד תודה

    אמא של אני נהנית ומחכימה מכל כתבה שעולה פה. זו הזדמנות להגיד תודה

  2. צילי
    לא הבנתי איך מודדים roi ומה זה בפועל

    לא הבנתי איך מודדים roi ומה זה בפועל

  3. אלונה
    יפה מעניין!! יהיה המשך לטיפים?

    יפה מעניין!! יהיה המשך לטיפים?

  4. מאי
    סוייקיס היה תותח רציני פעם

    סוייקיס היה תותח רציני פעם

  5. ריקי יוספה
    מצטרפת לבקשה לעוד קצת להרחיב על כיצד לעשות ולממש את האפשרויות שהצעתם

    מצטרפת לבקשה לעוד קצת להרחיב על כיצד לעשות ולממש את האפשרויות שהצעתם

    • מאי, סויקיס משתבח עם השנים :) את מוזמנת להגיע לשיעור שלו במסגרת הקורס לקידום אתרים ולהיווכח אחרת

      מאי, סויקיס משתבח עם השנים :) את מוזמנת להגיע לשיעור שלו במסגרת הקורס לקידום אתרים ולהיווכח אחרת

  6. אילאיל
    גם אצלי זה יבוא. בינתיים תודה רבה על העידוד והכלים

    גם אצלי זה יבוא. בינתיים תודה רבה על העידוד והכלים

  7. בתיה חורש
    לפני כתבה כזו צריך לעשות כתבה על האומץ לעזוב את העבודה ולהפוך לעצמאית

    לפני כתבה כזו צריך לעשות כתבה על האומץ לעזוב את העבודה ולהפוך לעצמאית

  8. עדי גואטה
    מקלדת מדליקה!!

    מקלדת מדליקה!!

  9. נאוה דרור
    קיבלתי את הכתבה במייל בדיוק תוך כדי מחשבות על "איך אני עושה את זה": תודה!!!

    קיבלתי את הכתבה במייל בדיוק תוך כדי מחשבות על "איך אני עושה את זה": תודה!!!

  10. שלומית דהאן
    אין על סוייקיס הוא היה המורה שלי כבר ב 2002. הידע שלו מעשיר מאודדד

    אין על סוייקיס הוא היה המורה שלי כבר ב 2002. הידע שלו מעשיר מאודדד

  11. ליפז מ
    אחלה רעיונות אבל כמו שמישהי כבר כתבה גם אני אשמח אם תסבירו עוד על איך עושים את זה כי זה…

    אחלה רעיונות אבל כמו שמישהי כבר כתבה גם אני אשמח אם תסבירו עוד על איך עושים את זה כי זה מסקרן וחשוב

  12. קרנית ביתן
    נראה לי שהקישור ששמתם לא עובד

    נראה לי שהקישור ששמתם לא עובד

  13. אורית בר עם
    אהבתי

    אהבתי

  14. ליאת מוייגר
    מרגיש קצת כמו פרסומת

    מרגיש קצת כמו פרסומת

  15. טלי לוריא
    אני אשמח אם תעשו רזולוציה עמוקה יותר עם הסברים על איך לעשות ולא רק מה לעשות. הטור הזה הוא חשוב…

    אני אשמח אם תעשו רזולוציה עמוקה יותר עם הסברים על איך לעשות ולא רק מה לעשות. הטור הזה הוא חשוב אבל משאיר עם תחושה של "יש הרבה כלים אבל איך משתמשים בהם…"

  16. לילך סודרי
    ידע הוא כוח אבל השאלה איך מיישמים אותו

    ידע הוא כוח אבל השאלה איך מיישמים אותו

  17. מורז
    מה זה אומר מבחינת עלויות??

    מה זה אומר מבחינת עלויות??

  18. רותי גוטליב
    בקיצור זו עבודת בפני עצמה. עיסקת חבילה עם להיות עצמאית מצליחה

    בקיצור זו עבודת בפני עצמה. עיסקת חבילה עם להיות עצמאית מצליחה

  19. עמית קצ'נסקי
    מעניין מאוד! אהבתי את הגישה

    מעניין מאוד! אהבתי את הגישה

  20. לאורה כהן
    אס סי או סימפל הם אחת מהוותיקות

    אס סי או סימפל הם אחת מהוותיקות

  21. מימי
    הנקודה הזו של שיווק היא עוד סיבה למה אני נמנעת מלצאת לעצמאות.. תמיד זה נראה לי גדול ומאיים

    הנקודה הזו של שיווק היא עוד סיבה למה אני נמנעת מלצאת לעצמאות.. תמיד זה נראה לי גדול ומאיים

  22. יונית וכסטל
    כוח כוח כוח! זה שם המשחק

    כוח כוח כוח! זה שם המשחק

  23. שירלי נ
    אבל מי יתחזק ויתפעל לי את העסק, אם אני אתעסק נונסטופ בשיווק??

    אבל מי יתחזק ויתפעל לי את העסק, אם אני אתעסק נונסטופ בשיווק??

  24. לימור בר זיו
    אני עדיין בשלב איסוף האומץ אבל כתבה חשובה

    אני עדיין בשלב איסוף האומץ אבל כתבה חשובה

  25. גיליה פולק שטיינמץ
    כמה עולה עבודת seo חיצונית ע"י מישהו מחברה?

    כמה עולה עבודת seo חיצונית ע"י מישהו מחברה?

  26. מירב בלוך שניידרמן
    עבודת השיווק היא עבודה במשרה מלאה, חוץ מהעבודה היומיומית המסיבית בעסק

    עבודת השיווק היא עבודה במשרה מלאה, חוץ מהעבודה היומיומית המסיבית בעסק

    • בוקר אור גיליה, שמי אורית מחברת סאו סימפל, אשמח לתת לך מענה בנושא. תוכלי ליצור עימי קשר בטלפון 04-9573337 שלוחה…

      בוקר אור גיליה, שמי אורית מחברת סאו סימפל, אשמח לתת לך מענה בנושא. תוכלי ליצור עימי קשר בטלפון 04-9573337 שלוחה 1. יום מקסים

  27. גבריאלה
    כמו רוח במפרשים הכתבה הזו עכשיו עבורי

    כמו רוח במפרשים הכתבה הזו עכשיו עבורי

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק