כל הטיפים לנטוורקינג מוצלח

מה זה נטוורקינג, ואיך זה יכול להיות קשור לעסק שלי?
אני מאמינה שרוב בעלי העסקים שמעו את המילה הזו לא פעם ואפילו מכירים קבוצות מסודרות שפועלות סביב אותו הרעיון.
עובדה היא שנטוורקינג זו אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להעצים את העסק שלנו, אבל, כמו כל דבר בחיים, ההצלחה של השיטה תלויה אך ורק בדרך שמתנהלים בה.

אז, אם זה עובד כל כך טוב, למה כל כך הרבה בעלי עסקים מכריזים שהם לא עושים נטוורקינג מכיוון שאין להם זמן והם לא מאמינים בזה?!

לעשות נטוורקינג נכון, זה פשוט להיכנס למוד שונה ולהבין שבכל יום יש לנו הזדמנות למנף את העסק שלנו בזכות אותם אנשים שאנחנו פוגשות בסופר, בגינה אחר הצהרים, בפגישה עם ההורים מהגן או מבית הספר, בקיצור בכל מקום.

המטרה שלנו להגיע לכמה שיותר אנשים שיעזרו לנו להפיץ את המסר של מה שאנחנו עושות.
בואי נלך צעד אחד אחורה וניזכר למה בעצם אנחנו עושות את מה שאנחנו עושות.
נכון שאנחנו רוצות להרוויח כסף מהעשייה שלנו, אבל בטוח שיש עוד סיבה שבזכותה אנחנו עושות ומצליחות במה שבחרנו.

עלינו לשאול את עצמנו האם אנחנו עוזרות ללקוחות שלנו בבעיות מסוימות?
האם יש לנו לקוחות שעברו שינוי בחיים / בעסק בזכות העשייה שלנו?
אם התשובות על השאלות האלה הן, כן ברור! אזי השלב הבא הוא להבין שכנראה יש לקוחות פוטנציאלים נוספים שיכולים לעבור את השינוי אבל אין להם מושג שאנחנו קיימות ולנו יש את הפתרון.

אנחנו לא אמורות למכור את המוצר או השירות שלנו לכל מי שאנחנו מכירות.
חשוב שכן נדאג שהסביבה שלנו תדע מה אנחנו עושות כדי שאם הם מכירים מישהו שאנחנו יכולות לעזור לו, הם יפנו אותו אלינו. פשוט, נכון?

בשביל זה כדאי שלכל אחת יהיה משפט קצר שמסביר מה היא עושה. (או כמו שהוא נקרא "נאום מעלית").

כשאתן פוגשות מישהו שעדיין לא יודע מה אתן עושות, יש לכן פחות מ 30 שניות (!!) להציג את עצמכן באופן מושך ומשכנע, להסביר איך תוכלו להועיל ומה התוצאה שמקבלים הלקוחות שלכן.
חלק משיווק והגדלת המכירות בעסק שלנו זה לזהות, בכל הזדמנות, מי עומד מולנו ואיך הוא יכול לעזור לנו לקדם את העסק שלנו

הנה מספר טיפים איך ליצור "שיחת מעלית" של פחות מ 30 שניות:
1. השיחה אמורה להיות טבעית וזורמת, תשאלו מי הם ומה הם עושים.
2. סביר להניח שישאלו גם אתכן, מה אתן עושות. בנקודה הזו אתן אמורות לענות תשובה ממוקדת לקוח ברורה ועניינית, לדוגמת 'היי, שמי דפנה כהן ואני עוזרת לבעלי עסקים למכור הרבה יותר'.
3. אם הם לא שואלים, שלבו את זה בשיחה.
4. חישבו על בעיה אחת שפתרתן ללקוחות שלכם ויהיה להם קל להתחבר לפתרון.
5. תשאלו את השאלה באופן כללי – נכון ש…? לדוגמא:
'נכון שאתם מכירים בעלי עסקים שמפחדים מהמילה מכירות ולמרות שהם מאד מוצלחים העסק שלהם לא מתרומם?'
6. השתמשו תמיד בגוף שלישי ואל תשאלו "יש לכם בעיה כזאת וכזאת?" זה פשוט יגרום להם צורך להתגונן.
7. תפתחו את הסקרנות שלהם, הם כבר יבקשו מכן את כרטיס הביקור שלכן.
8. אם הם שואלים לגבי בעיה מסוימת, תתנו דוגמה אמיתית מהחיים
'בדיוק יצאתי מלקוחה שמאד פחדה למכור בטלפון ועכשיו היא מדברת עם לקוחות בחופשיות בטבעיות נהנית מכל שיחה ומוכרת הרבה יותר'
9. אל תתנו פתרונות בזק, תנו להם לרצות להתקשר אליכן או לתת לכן פרטים של מישהו שנראה להם שיכול להיעזר בכן.
10. מותר להשתמש במילים כגון "מבטיחה", "באחריות", וכו'. אחרי הכל, אם אתן לא יכולות להבטיח תוצאות עם השימוש במוצרים או בשירותים שלכן, אז למה בעצם אתן מוכרות אותם?

תזכרו, לכל מי שאנחנו פוגשות בדרך יש רשת עצומה של אנשים שהוא פוגש בדרך, ויכול להיות שבין אותם אנשים יש מישהו שמחפש אותך, אבל לא יודע שאת קיימת.
שיהיה לכן בהצלחה והרבה, הרבה מכירות!

הכותבת הינה דפנה כהן, יועצת ומומחית לתמחור והגדלת המכירות העוסקת בייעוץ ובהדרכה ממוקדת להגדלת המכירות עבור עסקים קטנים ובינוניים.
קליק לעמוד הפייסבוק של דפנה
קליק לאתר הבית

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות והפנאי של מגזין אמא של. טיפים, עצות, המלצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים מופקים ע"י מערכת האתר ונכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

32 תגובות

  1. אירית
    עשיתם לי סדר.. אבל כאילו מרגיש שיש עוד הרבה ללמוד וצריך המשך

    עשיתם לי סדר.. אבל כאילו מרגיש שיש עוד הרבה ללמוד וצריך המשך

    • היי אירית, אני שמחה לשמוע. תמשיכי ללמוד אבל אל תשכחי גם ליישם, לבדוק מה עובד מה לא, להמשיך…

      היי אירית,
      אני שמחה לשמוע.
      תמשיכי ללמוד אבל אל תשכחי גם ליישם, לבדוק מה עובד מה לא, להמשיך עם מה שעובד ולעזוב את מה שלא.
      בסוף מגיעים למה שעובד לנו ומתאים לנו :)
      אם אהבת, את מוזמנת לקרוא עוד הרבה חומרים שלי באתר ועמוד הפייסבוק שלי.

  2. ליזי
    סעיף 11 מצוין!!! כל הכבוד!

    סעיף 11 מצוין!!! כל הכבוד!

  3. הדר וינשטיין
    יש קורס בו אפשר ללמוד איך למכור את עצמי? איך לשווק את עצמי בצורה המשכנעת ביותר?

    יש קורס בו אפשר ללמוד איך למכור את עצמי? איך לשווק את עצמי בצורה המשכנעת ביותר?

    • הדר, את מוזמנת לפנות אלי בפרטי, אני מלמדת בדיוק את הדברים האלה. אני מלווה ומדריכה בעלי עסקים איך…

      הדר,
      את מוזמנת לפנות אלי בפרטי, אני מלמדת בדיוק את הדברים האלה.
      אני מלווה ומדריכה בעלי עסקים איך להגדיל את המכירות, והבסיס של זה, זה פשוט להבין מה אני מוכרת, למי ולמה.
      אח"כ מגיעות הטכניקות שאנחנו ביחד מתאימות לך ולקהל שלך.

      השיטה שלי מוכיחה שמכירות בשנים האחרות זה בדיוק ההיפך ממה שלימדו אותנו תמיד.
      זה תהליך טבעי שבו הלקוח בוחר לקנות!
      ואין קשר ליכולת שלנו "למכור קרח לאסקימוסים".

      אשמח לשמוע ממך :) 054-5613161

  4. נאווה פרנק
    טיפים נחמדים. עשה לי סדר בראש

    טיפים נחמדים. עשה לי סדר בראש

  5. לימור טל
    פעם חשבתי שאו שנולדת עם היכולת הזו או שלא. אני חושבת שזה עניין של בטחון וגם נסיון. אני קצת חוששת…

    פעם חשבתי שאו שנולדת עם היכולת הזו או שלא. אני חושבת שזה עניין של בטחון וגם נסיון. אני קצת חוששת ולא מרגישה ככ בנוח כיוון שמרגיש לי שזה ״לדחוף את עצמי בכוח״ ולכן לא מרגישה שם בנוח

    • ורד ועקנין
      בגיוק בשביל זה כל הכתבות האלה - כדי שנלמד איך להשתפר

      בגיוק בשביל זה כל הכתבות האלה – כדי שנלמד איך להשתפר

      • נכון ורד, אבל זה לא מספיק, חייבים גם ליישם. יש כל כך הרבה תיאוריה בחוץ וכל…

        נכון ורד,
        אבל זה לא מספיק, חייבים גם ליישם.

        יש כל כך הרבה תיאוריה בחוץ וכל כך מעט עשייה…..
        אנחנו חייבים לזכור שרק בזכות עשייה אנחנו משתפרים… :)

    • אני מבינה לגמרי מה שאת אומרת לימור, אבל זה לא קשור ללדחוף את עצמך. את חושבת…

      אני מבינה לגמרי מה שאת אומרת לימור,
      אבל זה לא קשור ללדחוף את עצמך.

      את חושבת שיכול להיות שאת יכולה לעזור למישהו שפשוט לא יודע שאת קיימת?
      יכול להיות שיש לך ידע מקצועי שלאחרים אין?
      את חושבת שאנשים בוחרים להוציא כסף למצוא פתרונות כמו שאת נותנת, אבל הם משלמים לקולגות שלך?

      להסביר לסביבה מה אנחנו עושים, זו ברכה :)
      תנסי, תראי שזה לא נורא כל כך :)

  6. רונית ארזי
    כשפתחתי את העסק (תכשיטים) חשבתי שרוב הזמן יוקדש ליצירה אבל כולנו יודעות ש90% מהזמן הולך על שיווק ומכירה. חייבים להכיר…

    כשפתחתי את העסק (תכשיטים) חשבתי שרוב הזמן יוקדש ליצירה אבל כולנו יודעות ש90% מהזמן הולך על שיווק ומכירה. חייבים להכיר כלעם של נטוורקינג נכון והכתבה פה רק מוסיפה עוד ידע וכלים. אהבתי!

    • תודה רבה רונית :) כתבת פה משהו כל כך חשוב שהרבה בעלי עסקים פשוט שוכחים: רוב הזמן בעסק…

      תודה רבה רונית :)
      כתבת פה משהו כל כך חשוב שהרבה בעלי עסקים פשוט שוכחים:
      רוב הזמן בעסק שלנו צריך ללכת על שיווק ומכירות ורק היתרה לפעולות יצירתיות, כל אחד בתחומו.

      כשמגיעים אלי בעלי עסקים ואומרים "אני רק רוצה לעשות את מה שאני אוהב ושמישהו אחר יטפל לי בשיווק ובמכירות" , אני מסבירה להם שיש לזה פתרון מצויין וקוראים לזה: להיות שכיר.

  7. שלומית גבאי
    זה עושה חשק להיות בשיחה שכזו. מאוד מיקדת אותי. תודה וכמו שכתבה פה מישהי גם אני אשמח לקרוא את חלק…

    זה עושה חשק להיות בשיחה שכזו. מאוד מיקדת אותי. תודה וכמו שכתבה פה מישהי גם אני אשמח לקרוא את חלק נוסף של הטור הזה

    • תודה רבה שלומית :) מוזמנת לקרוא מאמרים נוספים שאני כותבת אצלי באתר תחת "בלוג" (מאמרים טיפים וכו)

      תודה רבה שלומית :)
      מוזמנת לקרוא מאמרים נוספים שאני כותבת אצלי באתר תחת "בלוג" (מאמרים טיפים וכו)

  8. מיכל ארבילי
    אז למה אנחנו ככ אוהבות לדבר אבל ככ חוששות מנטוורקינג?

    אז למה אנחנו ככ אוהבות לדבר אבל ככ חוששות מנטוורקינג?

    • שאלה מצויינת ! אני חושבת שהחשש נובע מהרבה דברים: חשיפה, מה יגידו, מה יחשבו, האם אני אוכל להציג את…

      שאלה מצויינת !
      אני חושבת שהחשש נובע מהרבה דברים: חשיפה, מה יגידו, מה יחשבו, האם אני אוכל להציג את עצמי כראוי וכו….
      אבל כמו כל דבר, אימון מביא לשיפור :)

  9. אושרת
    בקיצור, חייבים להיות אנשי מכירות ממולחים

    בקיצור, חייבים להיות אנשי מכירות ממולחים

    • יערה נווה
      זה לא קשור ללהיות אנשי מכירות אלא פשוט להיות אנשים....

      זה לא קשור ללהיות אנשי מכירות אלא פשוט להיות אנשים….

    • לא מדוייק אשרת, אנחנו חייבים לדעת מה אנחנו עושים בקצרה. אין פה שום דבר שקשור לאקט מכירה.…

      לא מדוייק אשרת,
      אנחנו חייבים לדעת מה אנחנו עושים בקצרה.
      אין פה שום דבר שקשור לאקט מכירה.
      יש פה העברת אינפורמציה שיכולה להועיל לצד השני.
      בלי סיפורים, בלי מניפולציות, אין צורך לדחוף, פשוט לדעת לדבר בשפה של הלקוחות שלנו.:)
      זה כבר יביא את המכירות.

  10. נעמה
    כמה נכון סעיף 11. חח אהבתי

    כמה נכון סעיף 11. חח אהבתי

  11. שירי בר דוד געש
    אז זה אומר שצריך להיות תמיד בהיכון, תמיד מפוקסים, תמיד על המשמר. אף פעם בלי לנוח?!?

    אז זה אומר שצריך להיות תמיד בהיכון, תמיד מפוקסים, תמיד על המשמר. אף פעם בלי לנוח?!?

    • היי שירי, מותר לנוח והאמת הכי חשוב לנוח. נכון שהשלב הראשוני של למצוא את המשפט המנצח שלנו, זה…

      היי שירי,
      מותר לנוח והאמת הכי חשוב לנוח.
      נכון שהשלב הראשוני של למצוא את המשפט המנצח שלנו, זה קצת עבודה :)
      אבל אחרי שברור לנו מה אנחנו עושות, זה אמור להיות אחד הדברים הכי טבעיים בשבילנו ולכן ברגע שאנחנו רואים מישהו שאנחנו יכולות לעזור לו, קל לנו להגיד מה אנחנו עושות ולגרום סקרנות.
      מקווה שעזרתי :)

  12. אלה פיטוסי
    מה הכוונה בנאום מעלית? מה צריך לכלול התיאור הזה על העיסוק שלי?

    מה הכוונה בנאום מעלית? מה צריך לכלול התיאור הזה על העיסוק שלי?

    • היי אלה, נאום מעלית אמור להיות קצר ממוקד. וכמובן כזה שיגרום לצד השני לזכור, אחרת זה חסר טעם.…

      היי אלה,
      נאום מעלית אמור להיות קצר ממוקד.
      וכמובן כזה שיגרום לצד השני לזכור, אחרת זה חסר טעם.

      מה את חושבת שאת משנה אצל הלקוחות שלך?
      דברי בתוצאה, זו השפה היחידה שהלקוח הפוטנציאלי מבין.

      "אני עוזרת לבעלי עסקים לחסוך כסף בהוצאות ה…."
      "אני עוזרת לאנשים להשתמש פחות בתרופות "….

      מכיוון שאני לא מכירה את העסק שלך, לכן אני לא יכולה לתת לך תשובה שתתאים לך, אבל את מוזמנת לפנות אלי בפרטי. :)

  13. הדס זגן גולדברגר
    טוב מעניין, אבל רק השאיר לי טעם של עוד

    טוב מעניין, אבל רק השאיר לי טעם של עוד

    • היי הדס, תודה :) את מוזמנת ליצור קשר לעוד... :) באתר שלי יש הרבה מאד חומרים מעניינים…

      היי הדס,
      תודה :)
      את מוזמנת ליצור קשר לעוד… :)
      באתר שלי יש הרבה מאד חומרים מעניינים שכולם קשורים לעסקים שלנו ויכולים לעזור למנף אותם.

  14. ליאן צ
    יאייי זה היה ממוקד!

    יאייי זה היה ממוקד!

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק