מרק ירקות כתומים ויוגורט

אני מאוד אוהבת חלב ומוצריו. גדלתי עליהם. אני מרבה להעשיר בהם את התפריט שלי בתוספת ירקות חיים ומבושלים. גם אם קיים ויכוח בנוגע למקומו של החלב בחייו של אדם בוגר אני יודעת ומאמינה ביתרונותיו ולכן בוחרת לשלב את מוצריו בתפריט של המשפחה.

בסדנת בישול בה השתתפתי לאחרונה פגשתי את השף חיים סלומון ונהניתי בה מהרצאה של דיאטנית יועצת במועצת החלב שרית עטיה שמואלי. עיקרי הדברים נסבו על החשיבות לאמץ לנו ולילדינו אורח חיים בריא, צריכת מזון בהתאם לפירמידת המזון, אכילת מוצרי חלב וירקות והימנעות מעודף סוכרים ופחמימות ריקות שגורמות לעליה במשקל. אישית אני חולקת על האמירה שהדינמיקה של החיים היא הגורם המכריע לעלייה במשקל שלנו ושל ילדינו.

למרות העלייה בשיעורי ההשמנה, אנשים רבים לא מקבלים את רכיבי התזונה החיוניים להם. המזון עתיר קלוריות, אך דל מבחינה תזונתית. מוצרי חלב הם בעלי צפיפות תזונתית גבוהה. הם מספקים חלבון מלא, אבץ, ויטמין A ויטמינים מקבוצה B. סידן, מגנזיום, וויטמין D. חשיבותם של רכיבי תזונה אלה ניכרת בהיותם בעלי ערך תזונתי החיוני לבניית העצם ולתחזוקתה החל מילדותנו.

אני יודעת ומאמינה שכל עוד נתייחס אל גופינו ואל מה שאנו מזינים אותו בתשומת לב, נכלכל אותו במזון שהתבשל בבית, ממרכיבים שאנו בוחרים, נמנן את מה שראוי להפחית ונגביר את מה שראוי להעשיר: הסידן, המינרלים והויטמינים כך ייטב. ילדים לא נולדים לעולם של ג'נק פוד. ילדים שמורגלים לחזור הביתה בציפייה לצלחת חמה לא יתפתו לנשנש חטיפים.
כבר מצעירותם גידלתי את ילדיי על מתכונת של סעודה משפחתית משותפת ומאז הם מסרבים לאכול חטיף במקום ארוחה. הארוחה המשותפת עליה גדלתי וכך גידלתי את ילדי פעמיים ביום: צהרים וערב ולא רק בימי שישי, נושאת תוצאות. אני קוטפת אותן עד היום כשהם גדולים ואינם מוכנים לאכול ג'אנק במקום אוכל.

בתפריט המיוחד לילדים שבישלנו בסדנא בהנאה צרופה היה הכל טעים מאוד, היו מנות עשירות המתאימות לארוחות בקר, ארוחות ביניים וארוחות ערב. ההכנה אינה גוזלת זמן רב כל עוד המרכיבים כולם נמצאים בהישג יד: בורקס מבצק פילו וגבינות. מלפפון חמוץ ועגבניות. ממרח אבוקדו ולבן, שייק פירות, פשטידת פסטה לצד סלט פטוש עם גבינה לבנה או קוביות פטה. מרק כתומים ויוגורט לצד פרוסות בגט קלויות עם גבינה קשה וסילאן.

אני מאוד אוהבת מוצרי חלב ומתקיימת עליהם ללא בשר (לא אוכלת בשר). התחברתי מאוד לארוחת הערב של מרק הכתומים ויוגורט לצד פרוסות בגט קלויות עם גבינה קשה וסילאן.

מרק ירקות כתומים ויוגורט

המרכיבים :
2 כפות שמן זית
1 בצל גדול
2 בטטות
כ 300 גרם דלעת
3 גזרים
מלח
יוגורט
מומלץ להגיש יחד עם ברוסקטות גבינה קשה ודבש (מתכון בהמשך).

ההכנה:
מחממים שמן זית בסיר עמוק.
חותכים את הבצל (גס) ומזהיבים בשמן.
קולפים את הבטטות, הדלעת והגזרים.
חותכים את הירקות גס ומוסיפים לבצל שבסיר. מכסים במי ברז. מביאים לרתיחה ומבשלים כשהסיר מכוסה עד שהירקות מתרככים. מסירים מהאש וטוחנים בעזרת טוחן ידני .מחזירים לאש ומביאים שוב לרתיחה עדינה. מבשלים על אש קטנה עוד כחצי שעה עד שיסמיך. מתבלים במלח מגישים עם כף גדושה של יוגורט במרכז הצלחת.

פרוסות בגט קלויות עם גבינה קשה ודבש

חומרים למנה אחת:
פרוסת בגט או חצי פרוסת לחם חצויה לצורת משולש. פרוסת גבינה קשה או חצי קשה מעט דבש/סילאן.

ההכנה:
מחממים תנור לחום של 180 מעלות.
מכניסים את פרוסת הבגט/לחם לתנור ל 3-4 דקות עד שהלחם מזהיב.
מניחים פרוסת גבינה על פרוסת הבגט/לחם ומחזירים לתנור לעוד כ 2 דקות.
מזליפים מעט מאד דבש/סילאן ומחזירים לתנור לעוד 2 דקות. מגישים לצד המרק.

אני מניחה שלא בכדי נהניתי מאוד בסדנא ובתוכן שנאמר בה. אני מכירה את חשיבותם של מוצרי החלב, אוהבת אותם וכך גם בני משפחתי. תרומתם של הסידן, החלבון, הויטמינים והמינרלים לתפקודי הגוף השונים היא היתרון הנוסף לטעמים הנפלאים במוצרי החלב המעשירים מנות בריאות מזינות.

קראת? ספרי לנו מה את חושבת

35 תגובות

  1. לא הבנתי איך עובד מודל התשלום הזה. את כותבת כתבה ומפרסמת מוצרי חלב + קישורים מתאימים. אבל על-בסיס מה את מתוגמלת? זה מעניין.

  2. זה נכון שזה איך שאנחנו מרגילים את הילדים שלנו.. שכל עוד הם יורגלו לבית עם אוכל חם הם לא יפלו על חטיפים.. אבל רבאק לא תמיד זה מתאפשר. לא כל אמא יכולה להיות בהיכון כל יום כל יום עם סיר אוכל מבושל וצלחות ביתיות חמות

  3. אני צמחונית וכך גם 2 ילדיי. אנחנו נהנים מתזונה ללא בשר ואני כל פעם מחפשת להם פתרונות. איך אפשר לגוון ברמה יומיומית תמידית? איך אפשר לתת להם את כל מה שהם צריכים, בלי מוצרי בשר?

  4. הלוואי ששלי היו מסרבים לאכול חטיף במקום ארוחה מסודרת.. חח הלוואי! זו המשאלה הכי גדולה שלי! :(

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות דומות