אמא טובה היא אמא שטוב לה

השגרה שוחקת. את קמה בבוקר לעוד יום קשה בעבודה וחוזרת הביתה בסיומו (כשאת גמורה מעייפות) לעבודה השנייה שלך – להיות אמא. את עושה הכול בשביל להיות האמא הכי טובה – מסיעה את הילדים לחוגים, לוקחת אותם לחברים, עושה איתם שיעורי בית, מכינה להם אוכל, אך שוכחת לרוב (ואולי תמיד) לדאוג לעצמך.
יכולנו לכתוב על פעילות גופנית לפחות שלוש פעמים בשבוע, על ארוחות בריאות ומאוזנות בשבילך. אבל את זה כבר שמעת כבר אלף פעם. ולכן בחרנו בטיפים קטנים, אך חשובים, שתוכלי לאמץ בקלות:
1. אל תבחרי בדרך הקלה:
הכי קל ונוח להגיע מנקודה א' לנקודה ב' במינימום זמן ומינימום מאמץ. אנחנו מוצאות את עצמנו לוחצות על כפתור המעלית ומחכות שלוש דקות עד שהיא תגיע כדי לעלות קומה אחת בלבד. לחלופין, אנו מתניעות את הרכב בשביל לקחת את הילד מחבר שגר שני רחובות מהבית.
פעילות יומיומית כן נחשבת! במקום לעלות במעלית או במדרגות הנעות בחרי לעלות במדרגות; במקום נסיעה של שלוש דקות ברכב, עשי את הדרך ברגל או באופניים. אם את עובדת רחוק מהבית החני את הרכב במרחק כמה דקות הליכה ממקום העבודה או רדי מהאוטובוס תחנה אחת קודם. האריכי את הטיול עם הכלב בשלוש דקות נוספות והגבירי מעט את קצב ההליכה שלך, כך תרוויחי עוד כמה דקות של פעילות גופנית ועל הדרך – גם זמן איכות עם עצמך. כל אלה הן פעולות קטנות שלא דורשות השקעה רבה של זמן או מאמץ, אך כן תורמות לבריאותך.
קישור לסרטון נחמד שמראה איך מגבירים בכיף פעילות גופנית יום-יומית:
https://www.youtube.com/watch?v=2lXh2n0aPyw
2. אחרי שהילדים הולכים לישון ואת מתיישבת מול הטלוויזיה…
נצלי את הזמן לקצת פעילות גופנית. תוכלי לשלב תרגילי עיצוב או פילאטיס עם פעילות אירובית, כמו קפיצה בדלגית או על טרמפולינה קטנה, ואם יש בבית אופני כושר או הליכון זה הזמן לנצל אותם מול תכנית הטלוויזיה האהובה עלייך.

A female road runner runs down a road at dusk at Independence Pass.

3. כשהילדים משתגעים בבית משעמום:
זו הזדמנות נהדרת להכניס אותם למטבח ולהפוך את הבישול והאפייה לחוויה חיובית לכולם. יש אינסוף מתכונים קלים להכנה, טעימים ובריאים, וכך, כולכם תרוויחו – גם משחק, גם הנאה, וגם ארוחת הערב מוכנה.
מתכונים לדוגמה תוכלי למצוא כאן
4. תכנון והיערכות מראש:
רגע לפני שאת הולכת לישון הקדישי כמה דקות לתכנון ולהיערכות מראש לקראת מחר. שאלי את עצמך -איפה את, מתי, היכן ומה את מתכוונת לאכול, האם יהיה לך זמן לבשל? ואם לא, מה החלופה? אם תתכנני מראש תוכלי לא להתפתות בקלות לנשנושים שייקרו בדרכך. זהי את נקודות החולשה שלך במשך היום ומצאי להן פתרון מקדים. הכיני מראש שקית עם נשנושים בריאים וזמינים כדי לא ליפול למלכודות המפתות שבהן את עשויה להיתקל.
נשנושים בריאים:
אפשר בקלות להחליף את החטיפים, העוגות והעוגיות בנשנושים בריאים יותר. למשל פרי, צלחת ירקות עם מטבל גבינה (גבינה עם זעתר/גבינה עם פפריקה/ גבינה עם סומק… היי יצירתית), אדממה, פופקורן ביתי, יוגורט, 8-6 שקדים או אגוזים, כריך עם ממרח בריא, כמו טחינה או גבינות דלות שומן (גבינה לבנה/לאבנה/קוטג'/בולגרית/צפתית/צהובה/ריקוטה…) עם קצת ירקות חתוכים או שייק פירות (100 מ"ל חלב 3% 3%+ 1 בננה+1 תמר).
כל אלה ועוד יכולות להיות גם ארוחות ביניים מזינות, מגוונות ונטולות רגשות אשם.
אז המשיכי להיות האמא הכי טובה ולדאוג לילדייך, אך אל תשכחי לדאוג גם לאמא שלהם.

הכתבה באדיבות לירון גל ויעלה אשחר, דיאטניות קליניות

אודות אמא של

אתר הנשים והאמהות הגדול בישראל עם 900,000 גולשות בכל חודש ומועדון של 110,000 נשים. באתר ניתן למצוא לצד כתבות וראיונות עם קשת של כותבות כשלכל אחת הצבע, הייחוד, הכישרון והסגנון שלה. חלומות. הגשמה. פחדים. בישול. ילד ראשון שני או רביעי. זוגיות ושאר הנושאים שכל אישה אוהבת לקרוא

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

20 תגובות

  1. איה חרותי הדר
    רעיונות נחמדים. כוונה נפלאה. אבל הביצוע תמיד איכשהוא מתפקשש

    רעיונות נחמדים. כוונה נפלאה. אבל הביצוע תמיד איכשהוא מתפקשש

  2. דריה גיטלס
    איזה פירות הכי מומלץ להכין בשייק בשביל אנרגיה יעילה?

    איזה פירות הכי מומלץ להכין בשייק בשביל אנרגיה יעילה?

  3. יעל פיינגולד
    כזה חזק המשפט האחרון!

    כזה חזק המשפט האחרון!

  4. ענבל שיינר יוספי
    אם רק היה לי את הרגליים שלה ואת הגוף הזה שלה.. הייתי רצה כל היום :)

    אם רק היה לי את הרגליים שלה ואת הגוף הזה שלה.. הייתי רצה כל היום :)

  5. דקלה
    למה שמישהי תשכח לדאוג לעצמה? למה להקטין אותנו ככה??

    למה שמישהי תשכח לדאוג לעצמה? למה להקטין אותנו ככה??

  6. בתיה איציק
    התמונה פה עושה מרץ.. .

    התמונה פה עושה מרץ.. .

  7. היידי
    הכל עניין של סדרי עדיפויות

    הכל עניין של סדרי עדיפויות

  8. אילנית יבין מרכזי
    זה לא * 'בקלות' * להחליף את החטיפים והעוגיות בנשנושים בריאים, זה מצריך לוגיסטיקה מסובכת

    זה לא * 'בקלות' * להחליף את החטיפים והעוגיות בנשנושים בריאים, זה מצריך לוגיסטיקה מסובכת

    • זמר
      אילנית, אני לא דיאטנית, אבל אני לא חושבת שהחלפה של נשנושים בדברים בריאים זה לוגיסטיקה. זה הרבה דברים, הרגל, כוח…

      אילנית, אני לא דיאטנית, אבל אני לא חושבת שהחלפה של נשנושים בדברים בריאים זה לוגיסטיקה. זה הרבה דברים, הרגל, כוח רצון, איפוק אבל בסופו של דבר זה לא "מסובך" או "מורכב"…

      זה עניין של החלטה וזה דבר מאוד מאוד קשה- להחליט ולעמוד בזה, אבל כל עוד את אומרת לעצמך שזה מסובך ודורש לוגיסטיקה מורכבת לעולם לא תעברי משוקולד לבננה :)

      בכל מקרה בהצלחה!!

  9. עירית
    לפעמים שגרה זה הדבר הכי טוב והכי מבורך שיכול להיות

    לפעמים שגרה זה הדבר הכי טוב והכי מבורך שיכול להיות

  10. גלי סולימן
    שונאת לרוץ, שונאת

    שונאת לרוץ, שונאת

  11. תהילה
    כמה המשפט האחרון טובבב

    כמה המשפט האחרון טובבב

  12. הדס זגן גולדברגר
    כןן אבל כשמכניסים את הילדים למטבח ורוצים להפוך את הבישול לחוויה, כל הליכלוך והבלאגן שנשאר.. עובר לטיפול האמא העייפה..!

    כןן אבל כשמכניסים את הילדים למטבח ורוצים להפוך את הבישול לחוויה, כל הליכלוך והבלאגן שנשאר.. עובר לטיפול האמא העייפה..!

  13. מרסל
    התמונה חזקה!!

    התמונה חזקה!!

  14. שרון סגל ראובן
    אני החל מ 7:45-8 בערב לא יכולה כבר לגרד את עצמי מהספה.. אין זה קבוע.. ):

    אני החל מ 7:45-8 בערב לא יכולה כבר לגרד את עצמי מהספה.. אין זה קבוע.. ):

  15. יעל גלזנר
    אבל מה קשור מוצרי חלב לכל הנאמר

    אבל מה קשור מוצרי חלב לכל הנאמר

  16. ג'ודי
    התמונה עשתה לי חשק לשים נעלי ספורט ו..לרוץ להוציא מלא אנרגיות

    התמונה עשתה לי חשק לשים נעלי ספורט ו..לרוץ להוציא מלא אנרגיות

  17. דבורית בראון
    המשפט האחרון - פיקס !!!

    המשפט האחרון – פיקס !!!

  18. רונה אבודרם שלומי
    פעילות גופנית יומיומית??? מאיפה הוצאתם את האידיליה הזו?

    פעילות גופנית יומיומית??? מאיפה הוצאתם את האידיליה הזו?

  19. לינה
    למי יש זמן לצאת לרוץ כשיש כל כך הרבה משימות על הילדים ועם הבית??

    למי יש זמן לצאת לרוץ כשיש כל כך הרבה משימות על הילדים ועם הבית??

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק