אמא טובה היא אמא שטוב לה

השגרה שוחקת. את קמה בבוקר לעוד יום קשה בעבודה וחוזרת הביתה בסיומו (כשאת גמורה מעייפות) לעבודה השנייה שלך – להיות אמא. את עושה הכול בשביל להיות האמא הכי טובה – מסיעה את הילדים לחוגים, לוקחת אותם לחברים, עושה איתם שיעורי בית, מכינה להם אוכל, אך שוכחת לרוב (ואולי תמיד) לדאוג לעצמך.
יכולנו לכתוב על פעילות גופנית לפחות שלוש פעמים בשבוע, על ארוחות בריאות ומאוזנות בשבילך. אבל את זה כבר שמעת כבר אלף פעם. ולכן בחרנו בטיפים קטנים, אך חשובים, שתוכלי לאמץ בקלות:
1. אל תבחרי בדרך הקלה:
הכי קל ונוח להגיע מנקודה א' לנקודה ב' במינימום זמן ומינימום מאמץ. אנחנו מוצאות את עצמנו לוחצות על כפתור המעלית ומחכות שלוש דקות עד שהיא תגיע כדי לעלות קומה אחת בלבד. לחלופין, אנו מתניעות את הרכב בשביל לקחת את הילד מחבר שגר שני רחובות מהבית.
פעילות יומיומית כן נחשבת! במקום לעלות במעלית או במדרגות הנעות בחרי לעלות במדרגות; במקום נסיעה של שלוש דקות ברכב, עשי את הדרך ברגל או באופניים. אם את עובדת רחוק מהבית החני את הרכב במרחק כמה דקות הליכה ממקום העבודה או רדי מהאוטובוס תחנה אחת קודם. האריכי את הטיול עם הכלב בשלוש דקות נוספות והגבירי מעט את קצב ההליכה שלך, כך תרוויחי עוד כמה דקות של פעילות גופנית ועל הדרך – גם זמן איכות עם עצמך. כל אלה הן פעולות קטנות שלא דורשות השקעה רבה של זמן או מאמץ, אך כן תורמות לבריאותך.
קישור לסרטון נחמד שמראה איך מגבירים בכיף פעילות גופנית יום-יומית:
https://www.youtube.com/watch?v=2lXh2n0aPyw
2. אחרי שהילדים הולכים לישון ואת מתיישבת מול הטלוויזיה…
נצלי את הזמן לקצת פעילות גופנית. תוכלי לשלב תרגילי עיצוב או פילאטיס עם פעילות אירובית, כמו קפיצה בדלגית או על טרמפולינה קטנה, ואם יש בבית אופני כושר או הליכון זה הזמן לנצל אותם מול תכנית הטלוויזיה האהובה עלייך.

A female road runner runs down a road at dusk at Independence Pass.

3. כשהילדים משתגעים בבית משעמום:
זו הזדמנות נהדרת להכניס אותם למטבח ולהפוך את הבישול והאפייה לחוויה חיובית לכולם. יש אינסוף מתכונים קלים להכנה, טעימים ובריאים, וכך, כולכם תרוויחו – גם משחק, גם הנאה, וגם ארוחת הערב מוכנה.
מתכונים לדוגמה תוכלי למצוא כאן
4. תכנון והיערכות מראש:
רגע לפני שאת הולכת לישון הקדישי כמה דקות לתכנון ולהיערכות מראש לקראת מחר. שאלי את עצמך -איפה את, מתי, היכן ומה את מתכוונת לאכול, האם יהיה לך זמן לבשל? ואם לא, מה החלופה? אם תתכנני מראש תוכלי לא להתפתות בקלות לנשנושים שייקרו בדרכך. זהי את נקודות החולשה שלך במשך היום ומצאי להן פתרון מקדים. הכיני מראש שקית עם נשנושים בריאים וזמינים כדי לא ליפול למלכודות המפתות שבהן את עשויה להיתקל.
נשנושים בריאים:
אפשר בקלות להחליף את החטיפים, העוגות והעוגיות בנשנושים בריאים יותר. למשל פרי, צלחת ירקות עם מטבל גבינה (גבינה עם זעתר/גבינה עם פפריקה/ גבינה עם סומק… היי יצירתית), אדממה, פופקורן ביתי, יוגורט, 8-6 שקדים או אגוזים, כריך עם ממרח בריא, כמו טחינה או גבינות דלות שומן (גבינה לבנה/לאבנה/קוטג'/בולגרית/צפתית/צהובה/ריקוטה…) עם קצת ירקות חתוכים או שייק פירות (100 מ"ל חלב 3% 3%+ 1 בננה+1 תמר).
כל אלה ועוד יכולות להיות גם ארוחות ביניים מזינות, מגוונות ונטולות רגשות אשם.
אז המשיכי להיות האמא הכי טובה ולדאוג לילדייך, אך אל תשכחי לדאוג גם לאמא שלהם.

הכתבה באדיבות לירון גל ויעלה אשחר, דיאטניות קליניות

קראת? ספרי לנו מה את חושבת

20 תגובות

  1. זה לא * 'בקלות' * להחליף את החטיפים והעוגיות בנשנושים בריאים, זה מצריך לוגיסטיקה מסובכת

    1. אילנית, אני לא דיאטנית, אבל אני לא חושבת שהחלפה של נשנושים בדברים בריאים זה לוגיסטיקה. זה הרבה דברים, הרגל, כוח רצון, איפוק אבל בסופו של דבר זה לא "מסובך" או "מורכב"…

      זה עניין של החלטה וזה דבר מאוד מאוד קשה- להחליט ולעמוד בזה, אבל כל עוד את אומרת לעצמך שזה מסובך ודורש לוגיסטיקה מורכבת לעולם לא תעברי משוקולד לבננה :)

      בכל מקרה בהצלחה!!

  2. כןן אבל כשמכניסים את הילדים למטבח ורוצים להפוך את הבישול לחוויה, כל הליכלוך והבלאגן שנשאר.. עובר לטיפול האמא העייפה..!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות דומות