תובנות על המשקל ומתכון לסלט צבעוני

אני נאבקת עם נושא המשקל בשנים האחרונות. יש לי אהבה גדולה לאוכל וכמובן לאוכל טעים, מתובל וכייפי.
לפני כשנה בחרתי לעבור לאורח חיים בריא ולעשות שינויים בתזונה שלי. התחלתי בקטן ולאט לאט ראיתי שיותר נעים לי בגוף ובבטן, ההרגשה שלי קלילה יותר ויש מזונות שאני כבר לא יכולה לעכל ולכן יצאו לי מהתפריט לגמרי.
הבנתי שהגוף שלי מדבר כל הזמן איתי וברגע שאני מוכנה להקשיב ולתת לו תשומת לב הוא יהיה אתי ב- 100% שלו.
בשבוע שעבר, בערב נחמד עם דיאטנית המצפן התזונתי של תנובה, הבנתי איזו כברת דרך כבר עברתי ואם אעשה עוד כמה שינויים קטנים ארוויח בגדול.
אני אוהבת דיאט קולה ופתאום היכתה בי ההבנה שכל כוס כזו מכניסה לגוף שלי 5 כפיות סוכר!!!
הבנתי שכשאני מכינה ארוחת ערב לנכדה שלי אני זו שאחראית על מה היא תאכל ומה יהיה על השולחן ובהחלט אפשר לגוון עם ירקות, מוצרי גבינה דלי שומן עד 5% והמגוון הוא רחב.
הבנתי שאם ארד מכפית סוכר בקפה שלי לחצי כפית אוריד משמעותית את צריכת הסוכר שלי .
בעקבות הערב הזה יצרתי סלט טעים ובריא שכולם נהנים ממנו והוא כמעט ארוחה שלמה.

סלט עם קוביות בטטה וגבינה צפתית 5%
המצרכים:
בטטה
2 עגבניות
1 מלפפון
פלפל אדום
בצל סגול או לבן
גבינה צפתית 5%
חסה מכל סוג
רוטב
מיץ לימון
טיפה רוטב בלסמי
1/4 כפית טחינה גולמית
פלפל שחור
זעתר

אופן ההכנה:
מקלפים וחותכים את הבטטה לקוביות קטנות מתבלים בטיפה שמן זית וטימין ומכניסים לתנור עד שמתרככת
חותכים את הירקות לקוביות ומכניסים לקערה, מוסיפים את קוביות הבטטה, מערבבים בעדינות כדי לא לשבור את קוביות הבטטה.
חותכים את הגבינה לקוביות ומוסיפים גם כן. שופכים מעל את הרוטב ומתענגים.
אז אני בדרך, המשקל פוחת לאט לאט אבל מה שחשוב שזה בדרך נכונה ובריאה.
בתאבון לכולנו!

קראת? ספרי לנו מה את חושבת

34 תגובות

  1. הלוואי שאני הייתי גם להגיד שיש מזונות שלא מתעכלים לי ויצאו לי מהתפריט לגמרי ((((:

    1. חגית האם יש מזונות שאחרי שאת אוכלת אותם את מרגישה תחושת כובד או נפיחות בבטן?
      תנסי לשים לב ואם באמת אין לך אפשר להתחיל לעבור לקמחים מלאים, להוסיף קטניות ודגנים מלאים וכמובן ירקות טריים ומבושלים באופן טעים ומגוון.

    1. רחל את יכולה גם ללא צפתית אפשר להוסיף כוס עדשים שחורות או שעועית ירוקה מוקפצת או כל גבינה אחרת שאת אוהבת.
      הטחינה הגולמית קודם כל בריאה ומוסיפה טעם נהדר לרוטב

  2. אהבתי את הרעיון.. אבל השאלה הגורלית אצלי איך לרדת לחצי כפית סוכר, איך? זה נראה לי משימה אכזרית ובלתי אפשרית

    1. סיגל בהדרגה, לאט לאט כל פעם תורידי טיפה לא בבת אחת ותראי איך את מרגישה עם זה

    1. תמר כל כל דבר זה עניין של בחירה . אני מורידה בהדרגה וקפה זה אחת האהבות הגדולות שלי . אין כמעט הבדל בין כפית שטוחה של סוכר לחצי כפית. תנסי להוריד קצת כל פעם

    1. הצפתית הזו מלאה בטעם מעודן ותוספת נפלאה לכל סוגי הסלט. אני משתמשת בה המון וגם על פרוסת לחם.

    2. הצפתית הזו נהדרת ועדינה ומתאימה לכל מיני סוגי סלטים ולסנדוויצים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות דומות