גם אם תתעלמי – המחר לא ייעלם

גם אם נדחיק, הבעיה לא תיעלם – בכל גיל, ובמיוחד בגיל זיקנה, קיים סיכוי שנהיה סיעודיים ונזדקק לעזרה בביצוע הפעולות הבסיסיות ביותר. ביטוח סיעודי יקל על הנטל הנפשי והכלכלי הכרוך במצב זה, ויתרום למשפחה כולה בבוא העת.

כולנו מקווים להישאר בריאים לנצח, אולם, ככל הנראה, רבים מאיתנו יזדקקו באחד הימים לטיפול סיעודי. מצב סיעודי עלול להתרחש גם אצל צעירים, בעקבות תאונת דרכים, תאונת עבודה, פיגוע טירור (כ25%- מכלל החולים הסיעודיים בישראל הם מתחת לגיל50 ).
הסיכוי שלא נוכל לבצע בעצמנו לפחות את אחת מהפעולות היום- יומיות קיים אומנם בכל גיל, אך הוא עולה עם הגיל – יותר מ-40% מבני ה-80 ומעלה הם סיעודיים.
הטכנולוגיה הרפואית המתקדמת אומנם מאריכה את תוחלת החיים שלנו, אולם טרם נמצא פתרון הולם לבעיית איכות החיים בגיל מתקדם. כתוצאה מכך, רבים נקלעים בגיל מבוגר למצב של חוסר יכולת תפקודית, ותלויים במטפל צמוד או במוסד סיעודי לביצוע הפעולות הבסיסיות ביותר.
הטיפול בחולה סיעודי יקר ועשוי להגיע לכ – 500 אלף ₪ בשלוש שנים, נכון ל – 2013, הנטל נופל על כתפי המשפחה כולה. למרות העלות הגבוהה, שליש מהאוכלוסייה לא יקבלו מהמדינה סיוע כלכלי.
ההוצאה השנתית של הביטוח הלאומי לענף הסיעוד בישראל עלתה בעשור האחרון משמעותית ומהווה נטל כבד על תקציב המוסד, כיוון שאוכלוסיית המבוגרים הולכת וגדלה – מדי שנה גדלה ומזדקנת אוכלוסיית המדינה ב-2.2%-2.4%. גידול זה גורם להרעה בתנאי הזכאות לחולים סיעודיים ומונע אפשרות לתת פתרון הולם לחולה ולבני משפחתו.
חלקנו מדחיקים את נושא הביטוח הסיעודי, במחשבה שגילנו צעיר והבעיות רחוקות מאיתנו, כי מי באמת רוצה לחשוב על היום שבו לא יהיה מסוגל לעשות את צרכיו בעצמו ? אולם, התעלמות מהבעיה היום לא תפתור אותה אם וכאשר תגיע, בעתיד.
לצערנו, גם אם נדחיק – יום כזה עלול להגיע.

טלי, בת 40, נשואה + 2 ילדים, נפלה בעת רכיבה על אופניים וסובלת מפגיעת ראש עם חולשה בארבע גפיים, נמצאת במסגרת שיקומית ומצבה משתפר. כתוצאה ממצבה נזקקת המבוטחת כיום לסיוע ממשי יומיומי בשלוש מהפעולות היומיומיות.
טלי, בעלת פוליסת סיעוד של הפניקס, מקבלת תגמול חודשי בגובה 8,700 ₪.

מהו מצב סיעודי ?
אדם נחשב כבעל צורך סיעודי אם כתוצאה ממחלה, תאונה או ליקוי בריאותי אינו מסוגל לבצע בכוחות עצמו פעולות בסיסיות יומיומיות (A.D.L) או מספר פעולות, כגון: לקום/לשכב, להתלבש / להתפשט, להתרחץ, לאכול ולשתות, לשלוט על הסוגרים וללכת; או שהוא זקוק להשגחה וסיוע מתמידים בשל תשישות נפשית הנגרמת למשל מדמנציה או ממחלת האלצהיימר.

למה חשוב שיהיה לנו ביטוח סיעודי ?
מצב סיעודי עלול להימשך עשר שנים ויותר, והנטל הכלכלי הכרוך בו הולך וגדל, ועלול להפר את האיזון המשפחתי והכלכלי של המשפחה כולה.
עלות הטיפול באדם סיעודי עלולה להגיע ל – 20 אלף ₪ בחודש במוסד סיעודי ול- 10,000 ₪ במקרה בו המבוטח מטופל בביתו בידי מטפל סיעודי. במקרה זה, המדינה תשתתף רק ב- 2,000 ₪ בממוצע מכלל ההוצאות.
הביטוחים הסיעודיים מיועדים לפתור את הבעיה הכרוכה במימון הוצאותיו של אדם שהפך סיעודי. ביטוח סיעודי יאפשר למבוטח סיעודי פיצוי כספי מדי חודש, בסכום שנקבע מראש, לתקופה שנקבעה מראש, בהנחה שהוא לא מסוגל לבצע את הפעולות הבסיסיות ביותר לבדו.
הביטוח יאפשר למבוטח להחליט במועד ההצטרפות על סכום התגמול הסיעודי החודשי, על מספר חודשי התגמול ועל תקופת ההמתנה מרגע הגדרתו כסיעודי ועד לתחילת קבלת התגמול הסיעודי.
רכישת ביטוח סיעודי הינה מחויבות של כל בן או בת להוריהם, וכמובן לעצמו, לבן/בת זוגו ולילדיהם.
יוסי בן 60, רווק+בת זוג, סובל מחולשת גפיים תחתונה וחוסר שליטה על רקע זיהום (פיסטולה בחוט השדרה) שהסתבך. כתוצאה ממצבו נזקק המבוטח כיום לסיוע ממשי יומיומי בשלוש מהפעולות היומיומיות.
יוסי, בעל פוליסת סיעוד של הפניקס, מקבל תגמול החודשי בגובה 7,500 ₪ לכל החיים.
ככל שמועד ההצטרפות לביטוח סיעודי יהיה מוקדם יותר, הפרמיה (דמי הביטוח) שהמבוטח ישלם תהיה נמוכה יותר.
אילו סוגי ביטוח סיעודי קיימים ?
נכון להיום, קיימים שלושה סוגי ביטוח סיעודי:
1. ביטוחים הנמכרים באמצעות קופות החולים – ביטוחים זולים יחסית, אך היקף הכיסוי שלהם נמוך בהרבה מהצרכים של אדם סיעודי (עד 9,000 ₪ בחודש, לכ־5-6 שנים). מחיר הביטוחים הללו אינו קבוע, ועולה ככל שמתבגרים. הכיסוי לתקופה מוגבלת ולאחריה הביטוח נפסק.
2. ביטוחים פרטיים, הנמכרים ישירות דרך חברות הביטוח – ביטוחים אלה רחבים יותר מבחינת הכיסוי שהם מציעים – עד 20 אלף ₪ בחודש, לתקופות משתנות, אפילו לכל החיים. הביטוח מעניק פיצוי כספי מדי חודש, בלא תלות במצבו הכלכלי של האדם ובלא תלות בקבלת סיוע כלשהו מגורם אחר. היקף הכיסוי ותקופת הפיצוי נקבעים על ידי המבוטח, במועד ההצטרפות לביטוח ובהתאם לתנאי הפוליסה.
3. ביטוחים סיעודיים הנמכרים באופן קבוצתי, למשל דרך מקומות העבודה (אלה אמורים להיעלם עד סוף שנת 2014 נכון להוראות הנוכחיות של המפקח על הביטוח במשרד האוצר).

כיום, אפשר לרכוש פוליסות עם תקופת המתנה קצרה (חודש או חודשיים) או ארוכה (עד 60 חודשים) כהשלמה לביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים של קופות החולים השונות.
תכנון נכון המשלב ביטוח פרטי עם הביטוח הסיעודי של קופת החולים (ככל שישנו), מאפשר בניית כיסוי שמתאים לצרכים המלאים של אדם סיעודי.

הביטוחים הסיעודיים של הפניקס – דואגים לך בכל גיל, מכל הזוויות
הפניקס מציעה מגוון פוליסות סיעוד, כאשר הלקוח יכול לבחור במועד ההצטרפות את הפוליסה המתאימה לו בהתאם לצרכיו ולתקציבו:
• ביטוח סיעודי עתיר כבוד (בפרמיה קבועה או בפרמיה משתנה).
• ביטוח סיעודי 360 (בפרמיה קבועה או בפרמיה משתנה).
למי מתאים הביטוח הסיעודי ? לילדים ומבוגרים כאחד ( גיל הכניסה המינימאלי כיום הוא 3 והמקסימאלי – 80).
מה מכסה הביטוח הסיעודי? הביטוח הסיעודי מאפשר כיסוי לאשפוז במוסד סיעודי או סיעוד בביתו של המבוטח לתקופה של עד 5 שנים, 8 שנים או כל החיים (כל עוד המבוטח מוגדר כסיעודי), כולל תשלום הוצאות שיקום למבוטח שהפך סיעודי, כיסוי הוצאות מיוחדות כמו ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, טיפול נפשי ועוד.
מבוטח זכאי לפיצוי סיעודי גם אם נפגע בפעולת טרור (גם אם נמצא זכאי לפיצוי ו/או טיפול מגורם ממשלתי).
התשלום הסיעודי יבוצע לאחר תקופת המתנה בת 60 יום/ 36 חודשים/ 60 חודשים לפי בחירת המבוטח בתחילת הביטוח ובמשך התקופה בה ישולמו תגמולי סיעוד למבוטח סיעודי הוא ישוחרר מתשלום הפרמיה.

אתם לא לבד – הפניקס לצדכם
כתב שירות חדש וייחודי מבית הפניקס, "לא לבד – סיעוד" מאפשר למבוטח לנהל את האירוע הסיעודי באמצעות מגוון שירותים רחב המוצעים לו.
כתב השירות מספק מענה לבעיית האחריות המתפזרת – היעדר גורם אחד האחראי למצבו של החולה הסיעודי, באמצעות ניהול תיק המטופל הסיעודי בידי גורם מומחה אחד, המבצע הערכה גריאטרית כוללנית – אינטגרציה של הידע הרפואי והפארא-רפואי באשר למטופל בתהליך שיתופי, הכולל התייעצות עם המשפחה, והתאמת הטיפול המשולב המוצלח ביותר.
זוהי הדרך האולטימטיבית להתמודדות עם מצב סיעודי, המאופיין בתהליך טיפול ארוך ובמצב גופני ונפשי מורכב, משתנה ומתפתח. פתרון זה נתמך בעשרות מחקרים (שניים מהם פורסמו ב- Journal of the American geriatrics society וב-British Medical Bulletin) הקובעים נחרצות כי התערבות רב-תחומית יכולה לשפר את התפקוד הפיזי והקוגניטיבי של אנשים מבוגרים ולהפחית את הסיכון להתדרדרות במצבם הבריאותי.
כל אלה תורמים להארכת תוחלת החיים, לשיפור איכות החיים, להפחתת העומס על המטופל הסיעודי ובני משפחתו ולשביעות רצונם.

מונחים בביטוח סיעודי
ביטוח סיעודי – כיסוי המקנה זכאות לתגמולי ביטוח במקרה שהמבוטח יוגדר כבעל צורך סיעודי. הביטוח הסיעודי מאפשר לממן חלק מהעלות היקרה של אשפוז סיעודי או העסקת כוח אדם מסייע.
מצב סיעודי – אי יכולתו של המבוטח לבצע מספר פעולות יומיומיות (A.D.L) או מצב של תשישות נפש (כגון: אלצהיימר, דמנציה).
פעולות היומיום – A.D.L (Daily Living Activities of) – פעולות המהוות בסיס לעצמאות גופנית של אדם ולחוסר תלות שלו בזולת.
תגמולי ביטוח (תגמול סיעודי) – סכום הפיצוי שיקבל המבוטח מידי חודש לאחר התרחשות מקרה הביטוח, על פי גובה הסכום שרכש ותקופת התגמול שבחר.
תקופת המתנה – תקופה המתחילה ביום שבו הפך המבוטח לזכאי לתגמולי הביטוח על פי תנאי הביטוח, ושאורכה נקבע בתנאי הפוליסה. בתקופת ההמתנה אין המבוטח זכאי לקבל תגמולי ביטוח.
ביטוח סיעודי קבוצתי בקופ"ח – ביטוח סיעודי קבוצתי למצטרפים מקרב חברי הקופה
ערכי סילוק – סכום ביטוח מופחת הממשיך עד לתום תקופת הביטוח במקרה של הפסקת תשלומי הפרמיה מעל לסך מינימאלי הקבוע בחוזר המפקח (מתחת לסך זה מבוצע פדיון של ערכי הסילוק).
פרמיה – דמי הביטוח המשולמים עבור הביטוח

האמור לעיל הינו למידע כללי בלבד והתנאים המחייבים הינם תנאי הפוליסות המלאים שניתן לאתרם באתר החברה www.fnx.co.il ולתנאי הקבלה לביטוח הנהוגים בחברה. אין האמור בפרסום זה מהווה המלצה ו/או ייעוץ בתחום הביטוח המתחשב בצרכיו ורצונו של כל מועמד לביטוח.

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות והפנאי של מגזין אמא של. טיפים, עצות, המלצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים מופקים ע"י מערכת האתר ונכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק