לא רק אורז: המזונות שמשדרגים את התפריט

בואי להכיר את סוגי האוכל שיהפכו אותך לרעננה ובריאה יותר ובכלל יסייעו לך להרגיש נפלא במהלך היום.

1. בטטות
נכון, הבטטה עשירה בפחמימות אבל זה לא דבר כ"כ רע כשאת צריכה "פוש" לעירנות ולכל המשימות היומיומיות שלך, במשרד, בין פגישות, בחדר כושר ובבית.
הבטטה עשירה בוויטמין A המסייע לבריאות העין ובוויטמין C המחזק את המערכת (במיוחד עכשיו לקראת החורף).
ובכלל, האם יש סיבה לוותר על צ'יפס בטטה? (מומלץ לאפות אותם ולוותר על טיגון).

2. אדממה/עדשים/שעועית שחורה
הרכבם התזונתי מכיל ספונינים. הוכח כי רכיב זה הנו בעל השפעה חזקה על מניעת מחלות סרטן, הפחתת רמות גבוהות של כולסטרול, מניעת מחלות לב.
בנוסף הם הוכחו כמזון המהווה מקור טוב לחומצות אמינו חיוניות, וכמזון העוזר לשמירה על מסת השריר בגוף וגורם לתחושת שובע

3. אורז חום
הוא מפחית כולסטרול, מוריד את לחץ הדם ואכילתו מפחיתה את הסיכון לסוכרת סוג 2.
בנוסף, במירוץ היומיומי של קריירה ומשפחה האורז הוא מהיר הכנה וניתן לקחת אותו למשרד ואפילו לנסיעות בדרכים.

4. תרד
התרד עשיר בברזל ובוויטמין K, המסייעים לשמירה על בריאות עצם.
והכי חשוב, זה היה כלי הנשק של פופאי שהפך אותו לגיבור על

5. דג סלמון
הוא נחשב למאכל בריא יחסית הודות לתכולה הגבוהה של חלבון בבשרו ורמות נמוכות של שומן וכן הודות לתכולה הגבוהה של אומגה 3

6. שוקולד מריר
הוא שמו הנפוץ של סוג שוקולד הנמכר ללא תוספת חלב או עם כמות מועטה של חלב. לרוב יכיל השוקולד המריר אחוז גבוה יחסית של מוצקי קקאו לעומת שוקולד חלב או שוקולדים אחרים.
מחקרים שונים מעלים כי היות שבשוקולד המריר יש כמות גבוהה של פלבנואידים שונים ואכילתו בכמות קטנה בכל יום עוזרת לשמירה על לחץ דם בריא.‏
אגב, מחקרים בקרב נשים בהריון, הראו כי אכילת שוקולד מריר הורידה בהיקף נרחב את היקף מקרי רעלת היריון.

7. שקדים
אכילה יום יומית של חופן שקדים תספק לגוף כמות יפה של סידן ואשלגן (כ 70 אחוז מהכמות היומית המומלצת) ותתרום לשמירה על מערכת עצבים ומערכת שלד-שריר תקינה

8. קינואה
לקינואה ערך תזונתי גבוה במיוחד. היא עשירה בכל חומצות האמינו החיוניות, מה שמקנה לה איכות חלבון גבוהה ביותר.
הקינואה איננה מכילה גלוטן, ועל כן מהווה תחליף דגן טוב עבור חולי צליאק.

9. מי קוקוס
"מי הקוקוס" המצויים במרכז האגוז מזינים ביותר ומכילים סוכר, סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון.

10. אבוקדו
הוא עשיר מאד באשלגן ודל בנתרן, ובכך מתאים לבעלי נטייה למחלות לב, כולסטרול וטריגליצרידים. יש בו ברזל, סידן, מגנזיום ומעט ויטמין C

אהבת את הכתבה? נשמח ללייק או שיתוף שלך

קראת? ספרי לנו מה את חושבת

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות דומות