תזונה לא נכונה אצל ילדים: כך נתמודד בהצלחה

פעמים רבות אנו רואות כיצד הילדים שלנו ניזונים מתעשיית המזון המהיר, הממתקים והמשקאות המוגזים ואיננו יודעות כיצד להתמודד עם הבעיה.
להלן טקסט חשוב המרכז צורות התמודדות שונות עם הנושא
:

תזונה לא נכונה- מודעות
בעבר, הורים רבים הכינו אוכל בבית והילדים חזרו מהבית ואכלו את מה שהיה במקרר או הכינו לעצמם כריך שסיפק אותם עד שההורים הגיעו מהעבודה, כיום המצב השתנה. תעשיית המזון המהיר והמעובד קורצת לכל ילד וקל יותר לתת לילד כסף שיקנה את הפיצה, ההמבורגר, השווארמה או הפלאפל בחוץ, מאשר להתחיל ולבשל. אך מה קורה כאשר ההורים רואים שהילד משמין, שבדיקות הדם שלו חוזרות ונראה שרמת הסוכר שלו גבוהה לגילו, מה קורה כאשר אתם צופים בתוכנית עם ילדים ותזונה ומגלים שסוכר, מאכלים מעובדים ומשקאות תוססים ומסוכרים יכולים לגרום לילדים שלכם נזק בלתי משוער? בשלב זה רוב ההורים משנסים מותניים ומחליטים להתחיל ולהתמודד עם התזונה הלא נכונה של הילדים שלהם.
בשנים האחרונות יותר ויותר אמהות מודעות להשפעת התזונה על רמת הריכוז של הילד בלימודים, על משקלו ועל בריאותו. דבר המוביל אותן לרצון לעשות שינוי.

איך מבצעים את השינוי?
• רי-ארגון של הבית- הדבר הראשון אותו עושים הוא שינוי של הרגלים לא נכונים בחיים. כלומר, נפטרים מכמויות הענק של הממתקים והחטיפים המלוחים והמעובדים במגירה התחתונה של הארון. לאחר מכן, מחליטים על אותם חטיפים אפויים וממתקים בריאים שיהיו בבית. ילדים מתרגלים במהירות לדברים, לכן אולי בשלב הראשוני תהיה טרוניה על העניין אך מהר מאוד תראו את הילדים אוכלים בהנאה את חטיפי התירס האפויים ואת השוקולד המריר וכו'.
• עושים ספורט- ההמלצה היא להחליט על כל מיני פעילויות ספורט לכל המשפחה. ילדים רבים אוהבים לצאת עם ההורים שלהם לריצה לילית או להליכה בערב. ככל שהילדים יהיו יותר מודעים לכל הקשור אל הבריאות הם גם יהיו מעוניינים להשתלב במערך זה ולהיות כמו הוריהם.
• עושים דיאטה- אם הילד סובל מעודף משקל, הצעד הראשון הוא לשנות את כל הרגלי החיים בבית ולהתחיל לעשות עם הילד ספורט. דבר שני הוא להתייעץ עם תזונאית לילדים שתבנה לילד תפריט בריא, אם מדובר על ילדים גדולים, דיאטת חלבונים יכולה להיות הדיאטה המושלמת עבורם.
• יצירתיות- השלב השלישי הוא להיות יצירתיים. כלומר ליצור כל מיני חטיפים בריאים וצבעוניים לילדים. כלומר, אפשר לבחור פלפלים וגמבות בכל מיני צבעים ולתת לכל ילד שקית צבעונית עם כל מיני ירקות. לחתוך כל מיני פירות טעימים בכל מיני צורות ולהגיש לילד. ליצור כל מיני משקאות ממותקים ביתיים, כמו למשל לימונדה עם מחצית מכמות הסוכר של לימונדה שמכינים ברוב החנויות או אבקת הלימונדה המתוקה ולהוסיף למשקה זה סוכר, להכין משקה קומפוט מכל מיני פירות, כמו למשל שזיפים ואפרסקים, משקה מתוק וטעים אותו יאהב כל ילד.

לסיכום, שינוי הרגלי תזונה לא נכונה אצל הילדים יכול להתבצע בקלות. כל שצריך הוא להירתם לנושא, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהיות יצירתיות,
בהצלחה

קראת? ספרי לנו מה את חושבת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות דומות