Strict Standards: Redefining already defined constructor for class ESI_Options in /home/admin/domains/imashel.co.il/public_html/wp-content/plugins/easy-slide-in.old/lib/class_esi_options.php on line 9
כך נעודד את הילדים לפעילות גופנית אחה"צ | אמא של

כך נעודד את הילדים לפעילות גופנית אחה"צ

החופש הגדול אוטוטו מאחורינו ולאחר חודשיים שלמים של חופש פעיל וגם לא מעט מנוחה מול הטלוויזיה והטאבלט, הילדים חוזרים לשגרת בית הספר, אל כיתות הלימוד ואל הישיבה הממושכת מול הלוח.
וכאן המשימה שלנו ההורים, היא לעודד את הילדים לפעילות גופנית אחר הצהרים. פעילות גופנית חשובה להתפתחות התקינה של הילדים – מחזקת את העצמות, שומרת על משקל תקין, מסייעת לשינה טובה יותר ולערנות במשך היום, מעלה את המוטיבציה ובכלל חיונית להקניית אורח חיים בריא.
אין ספק שהאתגר כאן הוא לא קטן, מאחר והילדים חוזרים מותשים משעות לימוד מרובות הדורשות ריכוז, חשיבה וכמובן מטלות שעליהם לבצע, ובבית ממתינים להם מסכי הטלוויזיה, הטאבלטים והטלפונים המפתים.

אז איך בכל זאת מזיזים את הילדים בשעות אחה"צ?

• חוגים ספורטיביים – נתחיל במקום שהכי קל לנו ליצור פעילות גופנית שוטפת עבור הילדים אחר הצהריים וזה החוגים.
חשוב להקפיד על חוג בעל אופי ספורטיבי אחד לפחות: כדורגל, כדורסל, אמנות לחימה כלשהי, ספורט אתגרי, שחיה, טניס, גלישה והמגוון הוא עצום!
חשוב להתאים לילד חוג שהוא יאהב ויתמיד בו, וכך תשיגו שתי מטרות – הנאה ופעילות גופנית בריאה וחשובה.
• רכיבה על אופניים – אופניים הם כלי מצוין שיכול להיות גם פונקציונאלי וגם מעודד פעילות עבור הילדים. אז במקום להסיע את הילדים לבית הספר בבוקר או לחברים אחר הצהרים, הציעו להם לרכוב על אופניים (לא חשמליים!).
• מתקני הכושר בפארקים – מתקני הכושר בפארק ובגני המשחקים חביבים במיוחד על הילדים, פעילות קבועה עם חברים או אפילו איתכם, תדמה מין מיני חדר כושר כייפי עבורם.
• שלחו אותם יותר מוקדם – כשהילדים מגיעים לבית הספר יותר מוקדם (ולא עם הצלצול) יש להם הזדמנות לרדת ולשחק בחוץ עם חברים.
אם תוכלו לעשות את המאמץ ולשלוח אותם מוקדם יותר, זה גם יחזק אותם ברמה החברתית וגם ברמה הגופנית.
• ציידו את הילדים – ואם כבר מגיעים יותר מוקדם (וגם אם לא), שלחו עם הילדים כדור, חבל קפיצה או ציוד ספורטיבי אחר שיעודד אותם לפעילות עם חברים בהפסקות.

• הגבילו שימוש במסכים – הקציבו זמן לישיבה מול הטלוויזיה ולמשחק בטאבלט ובסמארטפון – הילדים יכולים בקלות לבלות את זמנם מול המסכים וחשוב להגביל ולפנות זמן לפעילות גופנית.
• שמשו דוגמה – אין ספק שכאשר פעילות גופנית קיימת בשגרת המשפחה, היא עוברת בטבעיות גם לילדים. לכן, כדאי שתסגלו פעילות ספורטיבית משפחתית – מהנה, מגבשת ובריאה. זה חשוב לילדים, זה חשוב גם לכם – וזה בהחלט יחולל שינוי חיובי באורח החיים שלכם כמשפחה.
כדי לבסס הרגלים של פעילות גופנית אצל הילדים, חשוב לקשר אותם לאתגר ולהנאה. אם הפעילות לא תעורר עניין אצל הילד ולא תספק לו חוויה מהנה, הוא לא יתמיד בה, ולא השגנו את המטרה.
לכן, חשוב להתאים את הפעילות לילד, להתייעץ איתו, לשתף אותו, לתת לו להתנסות, ולא פחות חשוב, ללוות אותו ולתמוך בו לאורך כל הדרך.

שתהיה שנת לימודים מהנה ומוצלחת!

הכותבת היא שרון לין, מאמנת כושר ואורח חיים בריא, מייסדת "כושר מתחיל כאן. איתך".
קליק לאתר של שרון

אודות אמא של

אתר הנשים והאמהות הגדול בישראל עם 900,000 גולשות בכל חודש ומועדון של 110,000 נשים. באתר ניתן למצוא לצד כתבות וראיונות עם קשת של כותבות כשלכל אחת הצבע, הייחוד, הכישרון והסגנון שלה. חלומות. הגשמה. פחדים. בישול. ילד ראשון שני או רביעי. זוגיות ושאר הנושאים שכל אישה אוהבת לקרוא

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק