למה חשוב לאכול טונה כשמתאמנים?

את מתאמנת, משקיעה את כל כולך בספורט ובסופו של דבר אכן רואה תוצאות?

לרותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת התזונה של טונה סטארקיסט, יש המלצה קטנה שתגרום לכך שתראי תוצאות משמעותיות הרבה יותר – לאכול טונה.

למה חשוב לאכול טונה?
טונה מסייעת לבניה מקסימלית של השרירים מאחר ואחד המרכיבים הבסיסיים של בניית השרירים הוא החלבון. הטונה נחשבת גם כמקור טוב לאספקת חומצות אמינו חיוניות אשר ספיגתם בגופנו טובה יותר מאילו שמקורם בצומח מכיוון שהיא קלה יותר לעיכול ומספקת עושר רב של רכיבי תזונה חיוניים נוספים.
מה יש בטונה שמומלץ לספורטאים?
• מכילה חלבון מלא.
• דלה בשומן- פחות מ-1% שומן בטונה במים.
• קלה לעיכול.
• מכילה ברזל וויטמין B12 הקשורים לבניית ההמוגלובין המעביר חמצן לשרירים (ספורטאים רבים סובלים ממחסור בויטמין B12).
• מכילה מגנזיום החיוני להתאוששות השרירים לאחר מאמץ.
• מכילה באופן טבעי אנטיאוקסידנטים כגון סלניום החשוב לאיזון רמות הרדיקליים החופשים שנוצרים בגוף בצורה מוגברת בזמן פעילות גופנית. הרדיקלים החופשיים מאטים התאוששות ממאמצים ועלולים לגרום נזק בטווח הארוך לרקמות ואיברים. האנטיאוקסידנטים גם חשובים לתפקוד תקין של מערכת החיסון שעלולה להיפגע.
• מקור לאומגה 3- חומצת השומן אשר ידועה כמשפרת בין השאר את בריאות כלי הדם, שיפור בריאות מערכת החיסון ושיפור מצב הרוח – 3 פרמטרים החשובים במיוחד לספורטאים.

גם לרכיבים חשוב לשים לב כאשר ניגשים לבחור טונה.
טונה סטארקיסט לדוגמא, אינה מכילה חומרים משמרים וחומרים מזהמים כגון כספית. היא דלה בשומן (פחות מ-1%) ומכילה רק 50 מ"ג כולסטרול ב-100 גר'.

למעט הטונה, ישנם מזונות נוספים הנחשבים לעשירים בחלבונים איכותיים עבור מתאמנים כמו בשר, מוצרי חלב וסויה. לכן, לא מספיק לבלות בחדר הכושר שעות, צריך גם לאכול נכון וכך תגיעו לתוצאות טובות יותר ומהר יותר.
בהצלחה!

המידע באדיבות רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת התזונה של טונה סטארקיסט.
קליק לאתר

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות והפנאי של מגזין אמא של. טיפים, עצות, המלצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים מופקים ע"י מערכת האתר ונכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק