11 המאכלים שמשאירים אותנו רעבים

מחקר מעניין מגלה שישנם מאכלים שיגרמו לנו להמשיך להיות רעבים גם אחרי שסיימנו לאכול, מה שגורם לאכילה נוספת וכמובן להשמנה.
למה זה קורה, מה הסיבות ועל אילו 11 מאכלים עדיף שנוותר כי הם "עובדים" עלינו:

1. ממתיקים מלאכותיים
ממתיקים מטעים את הגוף שמחכה לפרץ אנרגיה שאמור לנבוע מסוכר, אמנם הם גורמים לטעם להיות מתוק, אך כך בעצם נוצר הרעב. גם אם נדמה לכם שאתם מעניקים לגוף את ה"מתוק" שנחוץ לו – אתם טועים, וכך הגוף ימשיך לדרוש את מנות המתוק שלו אחר כך ובצורה מוגברת.

2. מיצי פירות וירקות
רובנו מאמינים שמיץ הוא בריא עבורנו, אך יש לזכור כי במהלך הכנת מיצים, מוציאים ממנו את הסיבים התזונתיים שבפירות והירקות, אשר הם אחראים על תחושת השובע. מה שאומר שאנחנו שותים מים ממותקים, לכן עדיף תמיד לצרוך את המוצר המקורי.

3. דגנים מסוכרים
מדובר במוצר שגורם לעלייה מטורפת ברמת הסוכר, אבל כך גם הירידה. כאשר רמת הסוכר בדם יורדת – אנחנו נעשים רעבים במיוחד.

4. חטיפי אנרגיה
רבים מהם מורכבים מסוכר ושמנים מחומצנים ונטולי חלבון, אשר הוא הרכיב התזונתי שגורם לתחושת שובע. לרוב הם מכילים פחות קלוריות ממה שנמצא בארוחה מלאה, ולכן לא יכולים להוות תחליף לארוחה. הם בעצם רק מדגדגים את התאבון שלנו ומותירים אותנו רעבים.

5. צ'יפס מטוגן
מדובר באחד המאכלים שנותן תחושה מוטעית שישביעו אותנו במהירות. אבל בעצם יש לזכור כי מדובר בתפוחי אדמה – פחמימות פשוטות, שהגוף שלנו מעכל במהירות. רמת האינסולין עולה במהירות, אבל יורדת במהירות עוד יותר גדולה, מה שמשאיר אותנו רעבים וחסרי אנרגיה.

6. לחם לבן
בדיוק כמו מאפים אחרים שעשויים מקמח לבן, הלחם מעלה את רמת האינסולין בדם, הוא מתעכל מהר מאוד, מעלה את רמת האינדקס הגליקמי ומשאיר אותנו רעבים, מתוסכלים ומעוניינים לאכול עוד כמה שיותר מהר.

7. פיצה
גם אם נזמין פיצה משפחתית גדולה במיוחד, כמעט מיד לאחר שנסיים, נרגיש רעב. למה? הפיצה מכילה את אותם מוצרים מזיקים כמו קמח לבן, גבינה מעובדת, שמן וחומרים משמרים שאמנם משפיעים על בלוטות הטעם, אבל מעלים במהירות את רמת הסוכר בדם – שכאשר היא יורדת, הרעב מופיע.

8. פסטה מקמח לבן
אם נתמלא בפחמימות פשוטות הלבלב יתחיל לייצר יותר אינסולין. וכאמור, יותר מדי אינסולין מוריד את רמת הסוכר בדם – ואז אנחנו רעבים מאוד.

9. אלכוהול
שתיית אלכוהול גורמת לנו ל"מאנצ'יס" – חשק לאכול משהו. ולא סתם. מחקר שפורסם בנושא הקשר בין אלכוהול ורעב, מגלה כי מספיקות 3 מנות של אלכוהול כדי להוריד את רמת הורמון הלפטין בדם – הורמון שתפקידו לייצב את תחושת הרעב ב 30 אחוזים.

10. מונוסודיום גלוטומט
מאכלים מעובדים רבים מכילים מונוסודיום גלוטומט, כמו- קופסאות שימורים, מרקים בשקית ועוד. מחקר ידוע מצא כי אכילת מאכלים המכילים מונוסודיום גלוטומט מגבירים ב 40% את התיאבון ועלולים להיות אחד הגורמים להתגברות מגפת ההשמנה במדינות רבות.

11. קטשופ
כמו הרבה מזונות אחרים הקטשופ מכיל סירופ תירס עשיר בפרוקטוז (HFCS), מה שגורם לרעב שלנו רק לגבור. סירופ התירס משבש את המטבוליזם הטבעי של הגוף ומאט את הליך ייצור החומר אשר גורם לתחושת שובע. מה שגורם לכך שהגוף לא מקבל מהמוח את האיתות המודיע על שובע ועל שהגיע הזמן לסיים לאכול.

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות והפנאי של מגזין אמא של. טיפים, עצות, המלצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים מופקים ע"י מערכת האתר ונכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק