סובלת מכאבי גב? על יציבה, ישיבה ומה שביניהם

אחת הצרות המודרניות הנפוצות ביותר הם כאבי גב. גב עליון ורצועת הכתפיים, עורף, גב תחתון וכאבי צוואר. זה הפך לכה נפוץ ותדיר עד שנדמה כי כאבי גב הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, הם תמיד שם בעצימות כזו או אחרת ונדיר מאד להתעורר בלי כאבי גב ולעבור יום שלם בלי שמתח יפציע מכיוון כזה או אחר.

אם גם את סובלת מכאבי גב, דעי לך שאת לא לבד. זה גם לא בהכרח אומר שאת עושה משהו לא בסדר, זאת פשוט הסביבה שאת ושכולנו חיים בה.

הגורמים למגפת כאבי גב
הם רבים ומקיפים אותנו מכל מקום. הטלפון הסלולארי הוא אחד האויבים המושבעים של הגב העליון שנמצא כל הזמן במצב כפוף כדי שיהיה לנו קל יותר לשלוח הודעות, לגלוש ברשת ולתפעל את המכשיר שאנחנו לא זזים בלעדיו. העבודה המשרדית גם היא סביבה מסוכנת אם לא תוכננה ארגומטרית כמו שצריך. ישיבה ממושכת עלולה להיות מסוכנת אם היא לא נעשית על הכיסא המותאם וביחסים הנכונים אל מול השולחן והמחשב. נכון הדבר גם לגבי הצפייה בטלוויזיה- בסלון, על הכורסא או הספה, ובחדר השינה- במיטה. רשימת הגורמים לכאבי גב אינה מסתכמת בכך, ובהחלט חשוב להכיר את כל הסיבות, הגורמים והסיכונים שמובילים לגב הכאוב, אבל חשוב לא פחות- להכיר את הדרכים שבהן ניתן להתגונן. להקל על גב כאוב ובעיקר למנוע אותו. ישנן חברות ספציפיות כמו אמריקן קומפורט שמתמחות בייצור ריהוט אורתופדי שמותאם לא רק לשמירה על הגב, אלא גם בתמיכה לבעיות גב ובכך מספקות פתרון מושלם.

התאמת גישה וסביבה
ראשית, חשוב לעשות הבחנה בין הדברים שבשליטתנו לבין אלה שפחות ולטפל קודם כל במה שאפשר. התאמת הריהוט, המיקום, המרחקים והזוויות ניתן לטיפול מיידי, בעיקר בכל מה שנוגע לחוויית הצפייה בטלוויזיה וזה כולל מיקום מותאם של הטלוויזיה עצמה (שלא תהיה קרובה, גבוהה או נמוכה מדי). הקפידו על ריהוט איכותי, מזרן אורתופדי שמספק תמיכה ראויה לגב והשקיעו בכורסת טלוויזיה בדקו גם את פינת המחשב וודאו שהכול ממוקם באופן אופטימלי אחד ביחס לשני. בדקו מוצרי אמריקן קומפורט והתאימו את הבית לבריאות של בני המשפחה. היום כבר מיותר לציין כמה גדולה וראשונית חשיבותו של המזרן.

אורחות חיים
גם לאורח החיים שלך יש משקל לא מבוטל במצב האורתופדי ובמכאובי הגב. קבלת עיסוי באופן תדיר, אחת לשבוע או לשבועיים, יבטיחו שמירה ותמיכה לגב ושיפור איכות החיים כולם. לצד העיסוי, מודעות והתנהלות נכונה יהוו חבל הצלה בשבילך. שימי לב לעצמך ולתנוחות שלך- איך את מתרוממת, כמה את זקופה, איך את מתכופפת, כמה את מפעילה את שרירי הבטן הפנימיים בתנועה שלך, כמה תנועה יש ביום יום שלך. את לא צריכה ללמוד מה לעשות. גם אם כל החיים שלך סבלת ממחלת הפדלאות וכושר גופני זה ממך והלאה, הגוף שלך יודע איך לשאת את עצמו נכון- ככל שתקדישי יותר מודעות למה נכון לגוף שלי, כך תאפשרי לו לשאת אותך באופן שנכון לו. ככה פשוט.
ועד אז,
תיהני מכורסת הטלוויזיה שלך.

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות והפנאי של מגזין אמא של. טיפים, עצות, המלצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים מופקים ע"י מערכת האתר ונכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק