למה לסבול מכאבי גב? כל מה שיש לדעת על יציבה וישיבה נכונה

יציבה נשית מחייבת התייחסות למבנה גוף ואנטומיה. את הדגש העיקרי כדאי לשים על תרגילי יציבה ועל ישיבה נכונה בבית או במשרד. בנוסף, אפשר להתפנק אחת לכמה ימים עם עיסוי להמרצת הדם.

יציבה נכונה מונעת כאבי גב וחוסכת תשישות, חולשה ועייפות. את היציבה כדאי לשפר קודם כל על ידי פעילות גופנית מתאימה. יש מגוון רחב של תרגילים ליציבה וחיזוק של מערכת השרירים והשלד. נשים יכולות לנסות תרגילים מן הסוג הזה, כמובן בהתאם לרמת הכושר והבריאות.
טיפ נוסף למניעת כאבי גב הוא לשמור על יציבה נכונה גם במהלך עמידה ממושכת. את זה עושים רק אם עומדים בכפות רגליים מופרדות ברוחב המותניים, עם בהונות קדימה ובברכיים ישרות. הבטן צריכה להיות מוכנסת פנימה והישבן אמור לתמוך בעמוד השדרה כדי למנוע עקומה מופרזת בגב התחתון. בנוסף, הכתפיים חייבות להיות מאוזנות בהתאם למבנה הגוף הנשי. עליהן להיות מוחזקות מעט למטה ולאחור וללא מאמץ. אם אתן מרגישות מאמץ יתר עוד לפני עמידה ממושכת, הטיפ הפשוט והיעיל ביותר הוא לשמור על שיווי משקל בין הראש לצוואר ובין הצוואר לשאר חלקי הגוף.

אימון בסיסי לשיפור היציבה וטיפול בכאבי גב מתחיל עם מתיחות לגב, לחזה, לכתפיים ולזרועות כדי למנוע שרירים תפוסים. לאחר מכן עוברים לתרגילי גמישות לגוף גמיש ולתרגילי גב עליון לחיזוק עמוד השדרה ושיפור היציבה.

איך יושבים במשרד ובבית?
אי אפשר להתגבר על כאבי גב אם לא יודעים איך לשבת בצורה נכונה. אנחנו מבלות את רוב היום שלנו בישיבה, לכן השאלה מה עושים כדי לשפר את היציבות. קודם כל, צריך לזכור שבמהלך ישיבה מופעלים לחצים גדולים פי שניים וחצי על עמוד השדרה בהשוואה ללחצים המופעלים בזמן עמידה. חשוב לשבת בצורה נכונה ולחלק את משקל הגוף באופן שווה בין הירכיים והאגן.
הטיפ הוא לשבת עם ישבן צמוד למשענת הכסא ועם גב זקוף. יש לשמור על ירכיים מקבילות ולא לשלב רגליים לעיתים קרובות כדי לא לגרום לעיוות של עמוד השדרה. על כפות הרגליים עצמן להיות מונחות ביציבות, על הכתפיים להיות משוחררות כלפי מעלה והראש חייב להישאר זקוף.
הטיפים לישיבה בבית לא שונים מאלו שרלוונטיים למשרד. מצד שני, בבית יכולים לחכות לנו פינוקים שעוזרים לבריאות ומשפרים את איכות החיים. כדאי למשל להשתמש בדגמי כורסאות עיסוי של אמריקן קומפורט ולהזרים מחדש את הדם בגוף אחרי יום עבודה ארוך. הכורסאות מציעות מגוון רחב של פונקציות עיסוי והן מתאימות לגברים ונשים. הן בנויות באופן שמחייב ישיבה נכונה ואפשר להשתמש בהן כדי לצפות בטלוויזיה, לקרוא עיתון ולנוח.
אפשרות אחרת היא לתאם עיסוי מקצועי אחת למספר שבועות. העיסוי מתבצע על רקמות ושרירים באמצעות טכניקות מגע והוא מתרכז בטיפול במערכת השלד.

אודות אמא של

אתר הנשים והאמהות הגדול בישראל עם 900,000 גולשות בכל חודש ומועדון של 110,000 נשים. באתר ניתן למצוא לצד כתבות וראיונות עם קשת של כותבות כשלכל אחת הצבע, הייחוד, הכישרון והסגנון שלה. חלומות. הגשמה. פחדים. בישול. ילד ראשון שני או רביעי. זוגיות ושאר הנושאים שכל אישה אוהבת לקרוא

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק