המדריך של חלי ממן לשריפת קלוריות בריצה

היכון, הכן, רוצו! אבל אל תרוצו בשביל לשרוף קלוריות. זה לא הקטע של הריצה.
רוצו בשביל הבריאות – בריאות הלב, חיזוק השרירים, שמירה על המשקל, הורדת סיכון למחלות כרוניות. רוצו בשביל שיהיה לכם מצב רוח טוב. אבל אם אתם מנשנשים ואוכלים יותר מידי, אל תבנו על הריצה 'שתשרוף' לכם את העודפים שאכלתם. כי כדי לשרוף מעט קלוריות, צריך לרוץ הרבה. הרבה מידי לרובנו. מסבירה חלי ממן, מייסדת ובעלת רשת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא.

ההמלצה לפעילות גופנית שבועית כוללת חצי שעה של פעילות גופנית, מתונה עד עצימה, ברוב ימות השבוע. בצורה כזו נוכל להשיג את היתרונות הבריאותיים שפרטנו אבל, כמות הקלוריות שתישרף בפעילות גופנית לפי ההמלצה איננה משמעותית, ורובנו לא מגיעים אפילו אליה.

ירידה במשקל נגזרת מהמשוואה של קלוריות נכנסות (דרך המזון והשתיה) לעומת קלוריות נשרפות (דרך פעילות גופנית). אז אם אנחנו בעניין של ירידה במשקל, כיוון ששריפת הקלוריות דרך פעילות גופנית סבירה איננה גדולה כלל, כדאי שנוריד מכמות האוכל שאנחנו אוכלים. אפשר ומומלץ לשלב פעילות גופנית בשביל הבריאות ובשביל שמירה על המשקל שהגענו אליו, אבל לא בשביל שריפת חפיסת השוקולד שאכלנו אתמול. בואו נראה את זה במספרים:

בהליכה בקצב של 3 ק"מ בשעה, מנוצלות לאנרגיה כ 2.5 קלוריות לדקה.

בהליכה בקצב של 8 ק"מ בשעה (הליכה מאוד מאוד מהירה), אנחנו שורפים 8 קלוריות לדקה.

בריצה בקצב של 8 ק"מ בשעה (ריצה קלה), אנחנו שורפים כ 10 קלוריות לדקה

ואם היינו רצים 18 ק"מ בשעה (ריצה של מקצוענים), היינו יכולים לשרוף כ 20 קלוריות לדקה.

קרדט צילום חלי ממן: רון פדידה

קרדט צילום חלי ממן: רון פדידה

תכלס, זה אומר שאם שתינו פחית משקה, או אכלנו 3 קוביות שוקולד קטנות, הוספנו 150 קלוריות לתפריט שלנו תוך פחות מ 2 דקות. כדי לשרוף אותם אנחנו צריכים ללכת שעה  בקצב מתון או לרוץ 1.5 קילומטר בקצב טוב.

מי שיש לו זמן ללכת שעה בכל יום או כח לרוץ 1.5 ק"מ בסוף היום כדי 'לשרוף' את חווית הלגימה או הטעימה, שירים את היד…ומי שאין לו זמן, שיחשוב פעמיים לפני חריגות לא מתוכננות מהתפריט כי תוספת יומית של יחסית מעט קלוריות מצטברת בסוף השנה לתוספת משקל שקשה להוריד אחר כך.

ריצה, וכל ספורט אחר, מצויינים וחשובים לבריאות. יותר מהכל הם נותנים מוטיבציה לבחירה בריאה. היתרון הקלורי יהיה בזכות החשיבה הפשוטה: אם כבר רצנו, (או הלכנו או שחינו), חבל להרוס את התרומה הבריאותית באיזה פחית של שתיה מתוקה או בחטיף מזדמן. ואז בעצם משתנה ומשתפרת מאוד הנוסחה של השריפה הקלורית: אם רצתי ובזכות זה ויתרתי על פרוסת העוגה וגם התרחקתי מהבית והמקרר ובכך חסכתי עוד לא מעט קלוריות, ובנוסף, אני בקטע טוב וגם מחר אבחר טוב עבור עצמי, או אז בעצם 'שרפתי' (או חסכתי לצורך העניין ) מאות קלוריות. וזה מה שחשוב.

ההמלצות לפעילות גופנית מכבדות כל ריצה, כל הליכה וכל מדרגה. לא חייבים הכל בבת אחת בערב. אפשר ללכת 15 דקות באמצע היום, לעלות במדרגות במשך היום ובערב לרוץ סיבוב קצר סביב הבית. כל אלו מסתכמים לכמות פעילות טובה ליום אחד. ולכן, בכל הזדמנות כדאי לעשות את זה ברגל, להתגלש עם הילדים במגלשה ולרוץ איתם תופסת, לחנות קצת רחוק כדי להוסיף עוד צעדים וכמובן לעלות בדרגות.

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות והפנאי של מגזין אמא של. טיפים, עצות, המלצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים מופקים ע"י מערכת האתר ונכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק