לעבור את הקיץ בלי להעלות במשקל: כך הילדים שלנו יאכלו בריא בחופש

החופש הגדול הוא כיף גדול לילדים, וקצת פחות כיף להורים שצריכים לדאוג להם לפעילויות לימי הקיץ החמים וגם לשמור עליהם מפני סכנות להן הם חשופים מחוץ לכותלי בית הספר. אחת הסכנות לילדים בתקופה זו היא סכנת העלייה במשקל.

ישראל נמצאת בראש דירוג השמנת יתר בקרב ילדים באירופה ובמקום השני בעולם עם 12.6% מהילדים המוגדרים כסובלים מהתופעה ו-28.8 אחוזים הסובלים מעודף משקל. תקופת החופש הגדול עם חוסר המעש, היעדר הרגלי שגרה וחוסר בביצוע פעילות גופנית עלולה לגרום לילדים לחזור לבית הספר עם מספר קילוגרמים עודפים. היערכות נכונה של ההורים לקראת הקיץ יכולה לא רק למנוע את זה, אלא גם לשפר את בריאות הילדים

"כשנגמרים הלימודים, לילדים כבר אין שעות שינה קבועות, זמנים מוגדרים לארוחות, משהו שימנע מהם לנשנש פה ושם מתוך שעמום, ובנוסף לכל, אין הכרח לבצע פעילות גופנית. לכן, הבחירות וההתאמות שאתם תעשו במטבח לקראת הקיץ, יהיו קריטיות לבריאות ילדיכם", מסבירה רויטל אדמוני, מחברת תכנית הלימודים "אוכלים בריא", בעבור משרד החינוך. לצורך כך היא מציעה 5 כללים פשוטים שכדאי לשמור עליהם בחופש הגדול:

1. שמרו על השגרה- שעות השינה הקבועות שהילדים רגילים אליהן בימי בית הספר לא נשמרות בתקופת החופש, והילדים הולכים לישון מאוחר יותר, קמים שעות רבות לאחר שעות הבוקר, מדלגים על הדרך על ארוחת הבוקר ואוכלים ישר ארוחת צהריים. "כדי להימנע מכך, הקפידו עם ילדיכם על שעת הקמה קבועה, והכינו להם ארוחת בוקר מזינה עם דגנים מלאים ופירות", מסבירה אדמוני.

2. ארוחת עשר גם מחוץ לבית הספר- אמנם הילדים לא הולכים לבית הספר, אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים לצייד אותם בארוחת עשר בריאה שתשמור על הרגלי האכילה שלהם ותאפשר לכם לשלוט באיכות המזון שהם מכניסים לפיהם. ארזו להם כריך בריא, פירות וירקות כשהם הולכים לקייטנה, לים, לבריכה או פשוט להיפגש עם חברים. בצורה הזאת הצורך שלהם לקנות חטיפים או ממתקים כשהם מחוץ לבית יקטן באופן משמעותי.

3. מי אמר שאין שתייה מתוקה בריאה? מים הם תמיד האלטרנטיבה המומלצת והבריאה ביותר אבל גם לשתייה ממותקת יש אלטרנטיבות בריאות יותר ומתוקות לא פחות. משקה מומלץ במיוחד הוא לימונדה סחוטה מלימונים טריים שעשירים בוויטמין סי ומגנזיום. גם מיצים ושייקים מפירות אחרים יספקו לילדים הרבה ויטמינים חיוניים.

קרדיט תמונה יח"צ

4. נלחמים בנשנושים- החודשיים הפנויים של החופש הגדול טומנים בתוכם הרבה רגעי שעמום פוטנציאליים שמנוצלים לאכילת עוד חטיף או ממתק מזיק. מאחר שכמעט בלתי אפשרי לגרום לילדים לוותר לחלוטין על חטיף בין הארוחות, עדיף לדאוג בעצמנו לכמה אלטרנטיבות בריאות וטעימות. אם נכין את הנשנושים האלו בעצמנו גם נוכל לפקח על כמויות הסוכר, המלח והשומן, ולהשתמש ברכיבים מזינים הרבה יותר.

5. מבשלים עם הילדים- הדרך הטובה ביותר לגרום לילדים שלכם להבין מה הם מכניסים לגוף, ללמד אותם על מרכיבי המזון ולגרום להם לרצות בעצמם לאכול אוכל בריא ומזין, היא לבשל ביחד איתם, לשתול איתם ירקות, לקחת אותם לקניות ולגרום להם להיות יותר מעורבים בקשר למה שנכנס להם לצלחת. מומלץ במיוחד לעשות זאת בתקופת החופש כשלילדים יש יותר זמן פנוי ואתם רק מחפשים בנרות פעילויות משותפות איתם.
מחקרים מראים שילדים שלמדו איך לגדל או להכין את האוכל שלהם, יאכלו הרבה יותר פירות וירקות, ויהיו בעלי סיכוי נמוך יותר להשמנת יתר בעתיד. כך שגם תרוויחו איתם זמן איכות וגם תוכלו לתת להם כלים שימנעו מהם לצבור משקל עודף בתקופת הקיץ, ובכלל.

אודות כתבת מערכת

אתר הנשים והאמהות הגדול בישראל עם 900,000 גולשות בכל חודש ומועדון חברות עם מעל ל 110,000 נשים. באתר ניתן למצוא לצד כתבות וראיונות גם קשת של כותבות כשלכל אחת הצבע, הייחוד, הכישרון והסגנון שלה. חלומות. הגשמה. פחדים. בישול. ילד ראשון שני או רביעי. זוגיות ושאר הנושאים שכל אישה אוהבת לקרוא

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק