קדימה, הולכים על זה: לקראת יום ההליכה הבינלאומי

לקראת יום ההליכה הבינלאומי לשנת 2019 הנה כמה דברים ש(כנראה) לא ידעת על הליכה, משפחה וילדים.
ואם ידעת, אז לכי על זה!

1. הליכה היא ענף הספורט הפופולרי ביותר בקרב בוגרים ומבוגרים ויש לה יתרונות נפלאים לגוף ולנפש.
2. ההליכה שומרת עלינו בריאים – מסייעת לשיפור סיבולת לב ריאה, מסייעת בהורדת רמת הכולסטרול, מורידה את רמת הסוכר בדם, מפתחת שרירים חיוניים ומונעת מחלות רבות כמו סוכרת, סרטן, יתר לחץ דם ועוד ושומרת עלינו אנרגטיים וחיוניים.
3. גוף ונפש- אנחנו יודעים ומבינים שהליכה משפרת את הבריאות ועוזרת לנו לשמור עליה אבל מה שחשוב לזכור עוד הוא שהנפש שלנו פורחת כשעושים ספורט. ההליכה בחוץ, באוויר הצח מעודדת ומשפרת את התחושה שלנו בטווח המיידי וגם לטווח הארוך, מחזקת את הגוף ואת הנפש, מפחיתה חרדות ולחצים, מעודדת חשיבה 'נקייה', משחררת אנדורפינים ועושה אותנו שמחים יותר. ואנחנו אוהבים להיות שמחים.
4. מסייעת בירידה במשקל ושמירה על משקל תקין. כן, הליכה עוזרת לנו גם בזה, שווה.
5. צריך ללכת באופן קבוע. נכון, המומחים ימליצו על הליכה מהירה פעמיים שלוש בשבוע אבל למתחילים חשוב לזכור שהליכה היא דבר מצטבר, עשר דקות פה וחמש דקות שם והגוף שלנו יודה לנו, מאוד. בהמשך, כשנתאהב, נלך יותר. בכל רגע אפשר להתחיל ללכת. ולהמשיך.
6. הבחירה בהליכה פשוטה. רדו ועלו במדרגות במקום לבחור במעלית, לכו ברגל עם הילדים לגן המשחקים או למכולת השכונתית, קחו את הילדים ברגל לחברים, צרו יחד משחקים שקשורים בהליכה ופעילות גופנית בכלל, קחו את הכלב לטיול ארוך ומפנק, לכו כמשפחה לטיולים ברגל בסופי שבוע וסתם ככה בערב עכשיו כשכל כך נעים בחוץ וכשאתם נוסעים ברכב, אל תחפשו חניה קרובה כל כך, אפשר גם ללכת כמה דקות, זה אפילו כיף!
7. הליכה לא עולה כסף. נכון שאם תבחרו במכון כושר כנראה שזה יעלה אבל אין כמו ללכת בחוץ, באוויר הנהדר, עדיף ומומלץ. כן, גם בקיץ וגם בחורף. לכו ברגל. אנחנו לא באמת גרים בפינלנד.
8. ילדים אוהבים ללכת. לפעמים אנחנו חושבים שיהיה להם קשה או שהם לא ירצו ללכת אבל אם תלכו איתם, תופתעו, הם אוהבים את זה. במיוחד אם זה עם ההורים או חברים ואם מעניין להם בדרך וכמובן כשהמטרה שווה את ההליכה, הם הולכים. חשוב להרגיל את ילדינו ללכת כבר מגיל צעיר, גם בטיולים בסופי השבוע וגם ככה ביום יום. הליכה היא חלק מהחיבור שלהם ושלנו לסביבה שלנו, לשכונה, לטבע, לעצמנו. לכו איתם, תנו להם דוגמא ותיהנו, כולם ירוויחו.

9. הנוער שלנו לא הולך. כן, הם לא הולכים. הם רוכבים (בלי לדווש) ויושבים (עם הסלולרי ביד) אבל הם לא הולכים. לא מספיק בכל אופן. חשוב מאוד לעודד הליכה, לא חייבים להסיע ממקום למקום, אפשר ללכת לבית הספר לבד ולחזור ממנו ברגל, זה נפלא לבריאות ועל הדרך הולכים עם חברים. אפשר לבקש שיביאו, ייקחו ויקנו והכל ברגל. חייבים לעודד אותם לנוע, זו אחריותנו כהורים ללמד אותם שהגוף שלהם זקוק לזה וכך גם הנפש. ואם כבר קונים אופניים, תנו להם לדווש, להתאמץ, להניע את הגוף.
10. כדי לעודד אתכם כהורים, חשוב לדעת שמחקרים מראים שיש קשר אצל בני נוער בין חוסר פעילות גופנית לבין ציונים נמוכים ויש קשר חיובי משמעותי בין פעילות גופנית ודימוי עצמי. ככל שנפעיל את הגוף שלנו, הדימוי העצמי והביטחון עולים וכמה זה חשוב בגילאים האלה ובכלל, מפחית חרדה, דיכאון ותוקפנות ומעודד יצירתיות ומחשבה חיובית. ואלה רק חלק מהמעלות של הליכה ופעילות גופנית בכלל.

ב 25.10.2019 מציינים יום ההליכה העולמי וזו הזדמנות!
ביישובים רבים בארץ מתרחשים אירועים ומפגשים סביב יום ההליכה, חלקם הגדול בשיתוף בתי הספר והמתנ"סים, כדוגמת פעילות יום ההליכה במרכז הקהילתי ליפקין שחק ביבנה ובמרכז הקהילתי שדרות מבית החברה למתנ"סים ואפשר להצטרף, להשתתף ולהעביר מסר לילדים – הליכה היא דבר נפלא וחשוב לבריאות שלנו ועושה אותנו שמחים, רגועים יותר ובטוחים.
אז תנעלו נעלי ספורט טובות וקדימה, לכו על זה.

הכותבת היא איה אנגל, נשואה לתומר ואמא של עלמה (11), נגה (7) ועומרי (5), מסיימת בימים אלה את התואר השני בחינוך, מנהלת מתנ"ס בחברה למתנ"סים הארצית, מאמנת אישית וניהולית.

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות והפנאי של מגזין אמא של. טיפים, עצות, המלצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים מופקים ע"י מערכת האתר ונכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק