איך יוצרים בידול? 5 אסטרטגיות שיגדילו את ערך העסק שלך

כל עצמאית חווה את הקושי של התחרות בשוק, ישנם המון עסקים בסדר גודל שלך עם מוצר זהה, אולי אפילו עם אותו המוצר או השירות בדיוק. רוב החברות מרכזות את עיקר מאמציהן במציאת הבידול של העסק במוצר עצמו, כאשר למעשה הבידול של העסק נמצא בכל נקודה בה מתקיים קשר שלך עם הלקוח. החל מהרגע שבו הלקוח מכיר בכך שהוא זקוק למוצר או השרות שאת כבעלת עסק מציעה ועד לרגע שהוא רוכש את המוצר או השירות ממך, ואף גם לרגע שלאחר סיום ההתקשרות בינך לבין הלקוח. מוניקה לב כהן, מנכ"לית קרן שמש לעידוד יזמים צעירים, מציעה 5 אסטרטגיות ליצירת בידול מנצח של העסק על פני המתחרים אותן תוכלי כבר ליישם:

היכנסו לראש הלקוח- על מנת שהבידול שלך יהיה אפקטיבי עליך לענות על שלושה קריטריונים: היו אמיתיים ולא רק תישמעו טוב, היתפסו כבעלי ערך עבור לקוחותיכם והיו בעלי יכולת ליישם ולבצע את השירותים או המוצר שלכם. הלקוח הפוטנציאלי תמיד ייחשף אליכן דרך אנשים, מקומות ופעילויות שונות, היו תמיד מוכנים לתפוס הזדמנויות עסקיות. זהו היכן הלקוח נחשף אליכם והשיגו תובנות אודות הדרך בה הלקוח הפוטנציאלי פועל וחושב.

5 שאלות- שאלו וענו על 5 שאלות שישדרגו את יצירת הבידול האסטרטגי. בתהליך זה תגלו יצירתיות שיווקית, תקבלו הבנה עמוקה לצורכי הלקוח ותתחברו טוב יותר לקהל אליו אתם מעוניינים להגיע ובכך תצרו את הבידול שהקהל שלכם יידע להעריך:
מה עושים הלקוחות בכל שלב של שרשרת הקנייה, האם ובאילו בעיות נתקלים?
איפה נמצאים הלקוחות בזמן שהם מחפשים את השירות / מזמינים או מתנסים במוצר?
מי נמצא בחברת הלקוח בכל שלב של תהליך הקנייה, האם יש לו השפעה על הקנייה?
מתי ובאיזה יום ושעה מחפש הלקוח את השירות שלכם / מבצע קנייה?
איך והאם אתם נענים לצורכי הלקוח?

אני ביחס למתחרים שלי- האם את יודעת היכן את נמצאת ביחס למתחרים שלך? תנו מענה ללקוחות במקום שבו המתחרים שלכם לא נותנים מענה. אפשרו גישה או חשיפה אליכם כאשר שירותים זהים אינם זמינים או במקום שהם לא נמצאים. הפכו את החיפוש אחריכם לקל ונוח. חפשו את הלקוחות שלכם בשיטות שהמתחרים שלכם לא מחפשים.

קבלת החלטות אצל הלקוח- השאלה שתמיד נשאלת היא מדוע לקוח מעדיף מוצר או שירות X על פני מוצר Y המתחרה בו? ראשית בידקו האם באפשרותכם להפוך את תהליך הרכישה או הקנייה מול הלקוח לנעים ונוח. צרו חוייה שתמשוך את הלקוחות דווקא אליכם, כמו למשל מתן ביטחון מלא במוצר / שירות שהלקוח יקבל בתמורה לכספו.

שירות לקוחות

בידקו כיצד מתבצע תהליך האספקה של המוצר / השירות- לב האספקה מעניק לא מעט הזדמנויות ליצירת בידול, אספקה מהיום למחר, אספקה עד הבית, שירות אישי טלפוני ועוד. גלו יצירתיות ועקפו את המתחרים בסיבוב!
בידקו מהו אופן התשלום עבור המוצר- במקרים רבים חברות נוטות שלא בחוכמה לסבך את הליך התשלום. בדקו מה עומד מאחורי מדיניות התשלומים שלכם מלכתחילה, והאם יש דרך בה ניתן לפשט את התהליך.
בידקו איזו תמיכה או פעילות נדרשת ללקוח לאחר שרכש את המוצר או השירות- חברה שתציע מערך תמיכה או מחלקת שירות יעילה, תיצור לעצמה יתרון משמעותי. שיחת חינם למחלקת השירות, תמיכה טכנית המוצעת על פני טווח שעות רחב, אנשי שירות מיומנים ואדיבים – כל אלה שיקולים שעשויים להכריע באיזו חברה יבחר הלקוח.
בידקו מהי מדיניות ההחזרות / ביטולים / הפסקת העבודה- בחרו במדיניות נוחה ללקוח, כזאת שיכולה להעניק לכם יתרון משמעותי, במיוחד בתחומים בהם מדיניות כזאת אינה נהוגה אצל המתחרים. אם אתם מאמינים לחלוטין באיכות המוצר או השירות שלכם, גם הלקוחות שלכם יאמינו בכם.

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות והפנאי של מגזין אמא של. טיפים, עצות, המלצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים מופקים ע"י מערכת האתר ונכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק