תרפו: 6 תרגילים לשיחרור גוף תפוס בזמן העבודה

לאחר שעות רבות של ישיבה אל מול המחשב מופעל לחץ על חגורת הכתפיים והגב העליון והתחתון. לחץ זה נוצר כתוצאה מהתכווצות בצוואר ובעורף, חולשה של שרירי הבטן והתכווצות שרירי הגב. חוסר איזון זה יוצר כאבי ראש, כאבי צוואר וכאבים בגב העליון והתחתון.
לעיתים, אל הלחצים הגופניים מתווספים לחצים חיצוניים מנטליים המשפיעים על תחושת הלחץ הכללית ויוצרים תחושה של מחנק, חוסר ריכוז, ירידה ביעילות ועוד.
אם לא נתעלם מהתחושות הללו ונתפוס אותן בזמן נוכל להימנע מהם ולא לגרום להם לשלוט בנו.

הנה מספר טיפים שיסייעו בהפגת הלחצים והמתחים תוך 5 דקות, באדיבות סבטלנה סושקביץ, מאמנת פילאטיס בשיטת Stott הקנדית

1. לקום מהכיסא ולמתוח איברים. ידיים מתוחות למעלה והגב מעט מתעקל אחורה. ממש כמו מתיחת הבוקר, מיד כשאנו מתעוררים. (ניתן לבצע את המתיחה גם בישיבה) המתיחה של הבוקר מחלצת איברים ויוצרת תחושה נעימה הבריאה לגוף.

קליק לצפייה>>

2. תרגיל Cat: לקום מהכיסא ובמרחק מתיחת הידיים, להניח ידיים ישרות על השולחן, לכופף מעט את הברכיים, להבליט את הישבן החוצה ולקמר ולקער את הגב, כפי שעושה חתול. מומלץ לבצע תרגיל זה כ-8-10 חזרות.

3. לעמוד עם הפנים אל הקיר להניח ידיים על הקיר מעט מעל גובה הכתפיים ולהניע את השכבות פנימה והחוצה.

4. באותה תנוחה של ידיים על הקיר, לדחוף את הקיר כמה שיותר עד שמרגישים שהשכמות מתייצבות על גבי כלוב הצלעות והבטן נאספת פנימה באופן טבעי. מומלץ להחזיק כך במשך מינימום 6 שניות. תרגיל זה מחזק את שרירי חגורת הכתפיים, שרירי הליבה והבטן. לחזור על פעולה זו כ- 5-6 פעמים

5. לעמוד זקוף עם הגב צמוד לקיר על קצות האצבעות כאשר העקבים מוצמדים אחד לשני ולקיר בצורת V. בעזרת לחיצת העקבים האחד לשני תרגישו את שרירי הישבן הפנימיים והירכיים מתכווצים. מבלי לאבד את תחושת הכיווץ, לכופף את הברכיים כמו צפרדע. לרדת ולעלות כ- 15 חזרות. הרעיון הוא לחזק את שרירי הישבן הפנימיים והירכיים אבל לא לפגוע בברכיים, לכן יש לרדת למטה מבלי להרגיש כאב בברכיים.

6. ולסיום מתיחה צידית. רגליים בפיסוק קל, להרים יד אחת למעלה ולשלוח אותה מעבר לראש עד שתרגישו מתיחה טובה בצד שמתארך. הישארו כך מספר שניות ותהנו מהמתיחה. לאחר מכן סובבו מעט את החזה לעבר התקרה כדי להרגיש מתיחה בחלק הקידמי של החזה ובאלכסון לכיוון הבטן. ניתן לכופף את המרפק ובעזרת היד לתמוך בראש.

סבטלנה סושקביץ היא מאמנת פילאטיס בשיטת Stott הקנדית ובעלת סטודיו בוטיק לפילאטיס: "פילאטיס פלוס TLV" רמת החייל, תל אביב.
קליק לדף הפייסבוק

אודות טוב שתדעי

טוב שתדעי הוא מדור הצרכנות והפנאי של מגזין אמא של. טיפים, עצות, המלצות, ידע ובעיקר "מה חדש בשוק". התכנים מופקים ע"י מערכת האתר ונכתבים ע"י צוותים מקצועיים מתוך החברות והגופים המובילים בישראל.

השאירי תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם.

אהבת? בואי לעשות לנו לייק גם בפייסבוק