תשדרגי את עצמך: על הקשר בין שיבולת שועל לחורף

אין מה לעשות, אוכל הוא סוג של נחמה. במיוחד בחורף. אי אפשר לצאת החוצה וגם אם אפשר, למי בא? בא פחמימה! אבל פחמימות הן האויב הכי גדול שלנו בחורף. אנחנו צריכות אוכל שירים אותנו, ואם אפשר שלא יהיה כל כך משמין. בגלל זה בדיוק צריך להכניס שועל הביתה. ותתפלאי, זה מאוד קל.
מה את חושבת כשאת שומעת את צמד המילים "שעון חורף"? מהר. מה המילה הראשונה שצצה לך בראש? עייפות? חרדה קלה? היום נגמר כל כך מהר? אם זה מה שחשבת אז מזל. זה אומר שאני בחברה טובה. כי כל פעם שמשתנה שעון הקיץ לשעון חורף, אוטומטית אני מתעטפת געגוע קטן. לקיץ. וגעגוע פירושו אוכל. וכך, אני מוצאת את עצמי מכרסמת לי להנאתי. טופחת על כרס הבירה הקטנה שלי, ונותנת לה עוד ועוד פחמימות, ותוהה מתי הקיץ כבר בא? אז למה בכל חורף אני מתפלאת שאני משמינה? הרי אני יודעת יותר טוב מזה. אוכל הוא לא הפתרון לבעיה. לפחות לא האוכל שלי. כי מעבר לזה שלאוכל יש חשיבות פיסית, יש לו גם חשיבות נפשית. הרי המוח שלנו עובד כל הזמן, מקניות בסופר הוא קופץ לבישולים, ואז לתשלומים, ואז לדאגה לקטנים. כל כך הרבה דברים. אז כדי לטפל בהכל אנחנו חייבות לדאוג לא רק לגוף שלנו, אלא גם לנפש.
זה אומר לאכול מזונות שהנפש שלנו לא רק רוצה, אלא גם צריכה.
תחשבי. מתי בפעם האחרונה נהנית מאוכל? מתי הוא גרם לך לחיוך, לאנרגיה או פשוט לאושר? רוב הדברים שאנחנו אוכלות, אנחנו "חוטפות" או "טורפות" אנחנו לא באמת שם, בגלל האוכל, אלא יותר בגלל שצריך, כי חייבים, או כי בדיוק עכשיו כולם הזמינו לאכול מהטייק אווי שאת מחבבת. השילוב הזה בין אכילה מהירה לבין אוכל שאת לא בדיוק נהנית לאכול עלול לפגוע בך. בגוף ובראש שלך.

אכילה מהירה מעלה את הסיכון להשמנה, ולרמת סוכר גבוהה. ורמת סוכר גבוה עלולה להוביל להתקף לב, להחמיר סימני חרדה ודיכאון. לכן, אין ספק שהדרך לבריאות נפשית עוברת דרך הבטן. אם תתייחסי אליה יפה היא תחזיר לך חום ואהבה בחזרה בצורת עיכול מהיר ותחושת שובע וקלילות שלא הכרת. ותרגישי טוב, נפשית וגופנית. פחות עייפה, פחות עצבנית יותר מכילה.
אצלי זה קרה, בדיוק אחרי שבן זוגי הכניס קופסת פח מוזרה הביתה. בהתחלה, לא ידעתי למה לצפות, אבל להפתעתי הרבה הוא התחיל להכין מזה ארוחה שלמה בשנייה. ולא רק לו. גם לילד… ומה לא תטעמי גם?
זו הייתה פחית של קוואקר! כלומר, שיבולת שועל להכנה מהירה. כן. אם היית מדברת איתי על זה לפני חודשיים היית שומעת ממני צעקה של בהלה. אבל אין ספק ששיבולת שועל הוא היא לא סתם טרנד חולף ונכנסה כבר מזמן לתפריט של כל מי שמנסה לשמור על עצמו ועל הבטן שלו: היא טובה למערכת העיכול ותורמת להפחתת כולסטרול.

מה עושים עם הגרעינים הקטנים האלה את שואלת? זו בדיוק הבשורה הגדולה. את לא מאמינה מה אפשר לעשות איתם, וכמה טעימים הם יכולים להיות בעזרת כמה פעולות פשוטות (ממש!) למשל: להכניס אותם לקערת חלב חם, להוסיף בננה ותפוח רענן, כפית גדושה של סילאן והופ! הנה לך מנה מוכנה לאכילה, מזינה, משביעה, ובעיקר – שונה משוב סלט וחביתה. ואם כבר חביתה, למה שלא תשדרגי אותה? נסי לשים כף שיבולת שועל בביצה לפני שאת מניחה אותה על המחבת. בשניות היא הופכת מסתם ביצה לארוחה שלמה. איך? את שואלת? לשיבולת שועל יש נטייה להתנפח בבטן, וכך מכמה כפיות קטנות אנחנו יכולות להרגיש מלאות.
שיבולת שועל היא לא רק פתרון מזין אלא גם משביע ומשדרג, ויכולה לעזור לך בזמני מצוקה. נגיד, אם הבטחת לילדים שניצלים אבל אין לך פירורי לחם? אל דאגה – שימי במקומם שיבולת שועל ותראי איך כל המשפחה לא רק אוכלת ונהנית, אלא גם מבקשת תוספת. שיבולת שועל הופכת את השניצל לקריספי במיוחד ומעניקה לו טאצ' אחר מכל השניצלים הרגילים. כי אחרי הכול זו לא סתם שיבולת… יש כאן שועל! והוא עושה את העבודה הכי טוב בעולם.

קראת? ספרי לנו מה את חושבת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות דומות