מינה סליגמן: בעסקים כמו בחיים חשוב לשמור על איזון והתמדה

אחרי קריירה מרשימה כסמנכ"לית השיווק של גלובס וכמנהלת המוצרים והשיווק של D&B, התמקמה מינה סליגמן בתפקיד הנחשק כדירקטורית קורפורייט מרקטינג של MAX. רגע אחרי הזכייה בפרס מוצר השנה, דיברנו איתה על קריירה, יעדים, שעות עבודה וגם מה החלומות שלה בעידן הקורונה.

שנים רבות נתפש תחום השיווק כ"עולם של גברים". אנחנו רואות את השינוי ויותר נשים משתלבות ומובילות את עמדות הניהול והשיווק. מהזווית האישית, איך את רואה את המגמה הזו?

זו הסתכלות אופטימית אבל אני לא בטוחה שהמספרים מגבים את זה. המבחן הוא השתלבות בעמדות בכירות בניהול, ואני לא בטוחה שהמספרים עלו משמעותית בשנים האחרונות. כיום השיווק הוא לדעתי תחום עם רוב נשי, אבל גם הוא כמו תחומים רבים מתרחב ומגמיש הגדרות. יש להסתכל האם גם בתחומים הנושקים (דוגמת דיגיטל ודאטה) יש רוב נשי – וכאמור באילו דרגות השפעה ובכירות. בנוסף, כיצד אנחנו מחנכים את הילדים שלנו ומה המודל שהם רואים בבית, האם יש להם גננת או גנן, האם העבודה של אבא יותר חשובה מהעבודה של אמא, והאם אבא שותף שווה בגידול. יש לזה משמעות בהתייחסות לשינוי שקורה או לא קורה, ואני לא בטוחה שיש שם שינוי משמעותי בשנים האחרונות .

בבניית המוצר, בקידום, במעורבות הצרכנים, איפה את מרגישה שאת משפיעה?

אני משפיעה בהבנת העומק הנדרש למוצרים מורכבים בעולם מורכב, בו מגוון פלטפורמות דיגיטליות, בשילוב חכם בין המספרים, ההבנה בניתוח האנליטי וטירגוט מדוייק וה-ROI – לבין היצירתיות. למשל היכולת להבין לעומק את הכלים הדיגטליים איתם ניתן לייצר יתרון תחרותי, לנתח ולהשתמש במידע הכי מעודכן – משמעותית לדעתי בכוח שיש לנו כמנהלי שיווק

שעות עבודה רבות, ישיבות, מיילים אל תוך הלילה ובכל זאת את מוצאת זמן למשפחה/חיים אישיים. מה הטיפ שלך לניהול נכון של הזמן?

אני מאמינה באיזון, אני קרת רוח ויודעת לזהות ולטפל בעיקר על חשבון הטפל בניצול נכון וחכם של המשאבים והמאמצים במקומות המשמעותיים והחשובים.

לאחרונה, זכיתם בפרס "מוצר השנה". זו כנראה התחרות הכי חשובה עבור הצרכנים שרואים בזה חותמת של איכות. למה את חושבת שהם בחרו בכם?

כי הצלחנו להביא הצעות ערך ייחודיות משמעותיות, וגם להשיק אותן בצורה מדויקת לקהל היעד עם המסרים הנכונים בזמן ובמקום הנכון.

למרות שהמוצר שלכם הוא המוביל בקטגוריה שלו, מה האתגרים איתם את מתמודדת בשוטף?

יש אינסוף אתגרים. כפי שראינו השנה העולם הוא דינמי ואנחנו נדרשים לנהל אנשים, משימות, פלטפורמות ומוצרים – בתנאים של אי ודאות. להיות דינמיים ומהירים, אך לפעול בחוכמה, להבין לעומק טכנולוגיה וכלים ולדעת כיצד להשתמש בהם לקדם את כלל המוצרים, לגלות גמישות ולמקסם את הקיים כל יום מחדש.

האם יש לך סקופ או בשורה עבור הגולשות שלנו?

אני מובילה שיווק בסביבה מאוד תחרותית, עם מגוון זירות שונות בהן אנו פועלים כשבכל אחת יש לנו תחרות ומתחרים שונים. לכן קצת קשה לגלות דברים מראש. אבל כן, בקרוב גם נשיק מוצרי ביטוח שונים.

אם לא היית מנהלת את המותג, איפה כן היינו פוגשות אותך?

אני משערת שמטיילת בעולם

קולגה שאת מפרגנת לה

האמת שיש הרבה קולגות ואני כל פעם מחדש שמחה לגלות את הסיוע, התמיכה והשיתוף שמקנים עוצמה. יש הרבה נשים מוכשרות בתפקידים בכירים, במיוחד בעולם השיווק, שאני רואה בהן נשות מקצוע מהמעלה הראשונה ושהן גם קולגות מעצימות, ואם למנות רק חלק, רק חלק, אלו הן סופי מלניק מאאוטבריין, שלי שפילמן מברוקנר-לוי, צפנת דרורי מסליגמן גולדפרב, והליידי ורד רמון – ריבלין.

מה החלום האישי שלך?

כרגע זה נופש איכותי, אחרי כמעט 5 חודשים של שמיים סגורים ומדינה חצי סגורה.

המלצה על סדרה בנטפליקס? ספר?

נתקלתי במקרה בסרט בנטפליקס שנקרא אני לא איש קל I'm not an easy man.
הסרט מדבר על עולם בו ההיפוך המגדרי הוא טבעי לגמרי ומציג דברים בחוויה הנשית שאנחנו כל כך רגילות אליה, שאפילו לא מדמיינות או מבינות איך זה יכול להיות ולהרגיש אחרת. מומלץ.

מהי חופשת החלומות שלך?

המלדיביים, עם ספר וקפירינייה.

מה את מאחלת לעצמך ברמה המקצועית וברמה האישית לשנת 2021?

בדיוק דרשתי בשלומו של קולגה שאמר לי שהוא בריא ועובד אז הכל טוב, ולכן אני מניחה שב- 2020 בריא + עובד בעבודה שאוהב = הצלחה, מה שנראה לי יחזיק גם ב- 2021

קראת? ספרי לנו מה את חושבת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות דומות